از ۶۵۰‌هزار فارغ‌التحصیل در سال، ۵۰‌هزار نفر استخدام دولت می‌شوند

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

رئیس سازمان فنی‌وحرفه‌ای با اشاره به اینکه ۴‌میلیون فرد جویای کار در کشور به آموزش مهارت نیاز دارند، گفت:   «۶۵۰‌هزار نفر در‌ سال فارغ‌التحصیل می‌شوند که ۵۰‌هزار نفر در دولت استخدام شده و ۶۰۰ هزار نفر باید مسیر خود را در بازار کار پیدا کنند.
رئیس سازمان فنی‌وحرفه‌ای گفت: «هر تعداد بیکار و شاغل در جامعه داریم نیاز به مهارت دارند، باقی ماندن بر روش گذشته نمی‌تواند ماندگاری فرد بر کار را تضمین کند. همان‌طور که در نظام اداری به آموزش ضمن خدمت کارمندان می‌پردازیم در بخش کارگری یا اصناف هم این موضوع باید مورد توجه باشد، ۲۴‌میلیون شاغل در کشور داریم که ۳.۵‌میلیون نفر استخدام دولت هستند و ۲۱‌میلیون نفر مخاطب ما هستند به اضافه حداقل ۴‌میلیون بیکاری که در جامعه وجود دارد البته به این موارد باید زندانیان و افراد حاشیه‌نشین شهرها را هم اضافه کرد. در مجموع  ۱۷ گروه تحت آموزش‌های مهارتی سازمان فنی‌وحرفه‌ای قرار می‌گیرند، وقتی به دامنه وسیع مخاطبان می‌نگریم نیاز است بدانیم چگونه باید متناسب با تغییرات روز، آنها را آموزش دهیم.»
۹۰‌درصد زندانیانی که مهارت آموختند به زندان برنگشتند
رئیس سازمان فنی‌وحرفه‌ای با طرح این موضوع که امروز بیشتر مراجعه مردم به نمایندگان مجلس برای بحث اشتغال و معیشت است، تصریح کرد: «پرسش من این است، معیشت باعزت یا مستمری‌بگیری، کدام باید مورد توجه باشد؟ تقاضا دارم در مجلس طرحی را ارایه کنند تا به جوانان بیکار اما جویای کار مستمری بدهند و تحت پوشش بیمه قرار بگیرند تا بتوانند به کارگاه‌های فنی‌وحرفه‌ای آمده و یک مهارت را فرا بگیرند؛ مسئولان سازمان زندان‌ها در ارزیابی از مهارت‌آموزی در زندان‌ها اعلام کرده‌اند، ۹۰‌درصد افرادی که در زندان مهارت آموختند به زندان برنگشتند و این ارزش مهارت را نشان می‌دهد، در بیشتر زندان‌های کشور مرکز جوار آموزشی ایجاد کرده‌ایم.»

۶۵۰‌هزار نفر در‌سال فارغ‌التحصیل اما ۵۰‌هزار نفر استخدام می‌شوند
او ادامه داد: «۸ پیشنهاد را در کمیسیون آموزش و ۸ پیشنهاد را در کمیسیون اجتماعی مجلس مصوب کردیم. همچنین با رئیس کمیسیون بودجه و اقتصاد مجلس جلساتی داشتم اما تا امروز ۲ پیشنهاد سازمان فنی‌وحرفه‌ای وارد کمیسیون تلفیق شده است؛ از ما می‌پرسند آیا ظرفیت دارید که این میزان تقاضا را آموزش دهید؟ باید بگویم که ۶۵۰‌هزار نفر در‌سال فارغ‌التحصیل می‌شوند که ۵۰‌هزار نفر در دولت استخدام شده و ۶۰۰‌هزار نفر باید مسیر خود را در بازار کار پیدا کنند. ۱۱‌هزار آموزشگاه آزاد در کشور  توسط بخش خصوصی ایجاد شده است که در کنار ما قرار دارند، امروز به شرکای اجتماعی فکر می‌کنیم و به ظرفیت ملی می‌اندیشیم بر این اساس جلساتی را با اتاق بازرگانی، خانه صنعت و معدن، نظام مهندسی اتاق تعاون و اصناف داشتیم.»

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار