اسامی دانشگاه‌های پذیرنده بدون کنکور اعلام شد + فهرست رشته‌ها

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

اسامی دانشگاه‌های پذیرنده بدون کنکور اعلام شد + فهرست رشته‌ها

توکلی گفت: اسامی دانشگاه‌هایی که بدون کنکور اقدام به جذب دانشجو می‌کنند از طریق سایت سازمان سنجش اعلام شد.

حسین توکلی مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: امشب (۱۷ بهمن ماه) لیست رشته‌هایی که صرفا بر اساس سوابق تحصیلی پذیرش دارند را اعلام می‌کنیم یعنی ۲۸۱ عنوان رشته برای ۵۵۰ هزار ظرفیت مطرح خواهد شد.

توکلی بیان کرد: رشته‌های دانشگاه آزاد در این لیست وجود ندارد، البته لیست رشته‌ها را بیان کرده‌اند و در حال بررسی و تلاش برای اضافه کردن آن‌ها هستیم.

وی گفت: برای پذیرش در این رشته‌ها داوطلب باید ابتدا رشته‌ها را ملاحظه کند، از ۲۰ اسفند تا ۶ شهریور با مراجعه به سایت سنجش علاقه مندی خود را برای این رشته‌ها تا ۱۰۰ رشته اعلام کنند.

۶ شهریور، زمان بررسی درخواست‌ پذریش داوطلبان
وی اظهار کرد: اطلاعات و علاقه مندی‌ها به دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی ارسال می‌شود و دانشگاه از ۶ شهریور درخواست‌ها را بررسی می‌کند و در بازه زمانی مشخص با داوطلب تماس می‌گیرد تا ثبت نام کند.

توکلی گفت: داوطلبان در مرحله اعلام علاقه مندی وجه پرداخت نمی‌کنند و در صورت پذیرش درخواست از سوی دانشگاه و ثبت نام، وجه به دانشگاه پرداخت می‌شود.

مشاور سازمان سنجش آموزش کشور بیان کرد: برای اولین بار بازه زمانی خوبی در نظر گرفته شده است و سیستم، اختیار پذیرش را به دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی می‌دهد؛ همچنین رشته‌ها زودتر اعلام می‌شود، زیرا برای داوطلبی که بخواهد این رشته‌ها را انتخاب کند لزومی برای ثبت نام و شرکت در کنکور سراسری نیست.

وی گفت: رشته‌هایی که اعلام می‌شود مسلما پرمتقاضی نیست و هیچ کدام از رشته‌های علوم پزشکی به جز چند رشته خاص و کم متقاضی وجود ندارد، ولی در این لیست از دانشگاه‌های دولتی چند رشته وجود دارد و اکثرا از رشته‌های شهریه پرداز هستند.

برای دیدن فهرست دانشگاه ها و دریافت دفترچه اینجا کلیک کنید

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار