اسامی فرآورده های غذایی غیرمجاز اعلام شد

دسته ها: اخبار سلامت اخبار

سازمان غذا و دارو، اسامی تعدادی فرآورده غذایی فاقد مجوز بهداشتی را اعلام کرد و از هموطنان درخواست کرد در صورت مشاهده این محصولات، موضوع را به معاونت های غذا و دارو دانشگاه های علوم پزشکی اطلاع دهند.

روابط عمومی سازمان غذا و دارو در اطلاعیه‌ای واحدهای تولیدی، شربت سکنجبین -شهد گل محمدی- انواع عرقیات گیاه با نام تجاری معطر، شیره کشمش به سفارش شاهرخ صنعتی با نام تجاری سهند، کیسه فریزر با نام تجاری لاچین را غیرمجاز و تقلبی معرفی کرد.

به گزارش مهر، در این اطلاعیه همچنین زعفران با نام تجاری گل چین، پودر زعفران با نام تجاری جلوه حیات، شیرین گندمک با نام تجاری سارونه، ادویه جات با نام تجاری بهچین طعام و عرقیات گیاهی با نام تجاری شمیم بهار به دلیل عدم ارائه مستندات مورد نظر اداره کل نظارت و ارزیابی فرآورده‌های غذایی، آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو غیرمجاز شمرده می شوند.

این اطلاعیه به آبلیموی صنایع غذایی حاسب با نام های تجاری حاسب، خرداد و سودا نیز به عنوان محصول غیر مجاز در سطح عرضه اشاره کرده است که به دلیل عدم انطباق های نتایج آزمایشگاهی و همچنین عدم وجود حداقل تجهیزات و مستندات از سوی کمیته فنی تا اطلاع ثانوی تعلیق پروانه شده اند.

روابط عمومی سازمان غذا و دارو در ادامه با اعلان اینکه این معرفی اسامی به قصد مبارزه با ارائه محصولات غیر مجاز در سطح عرضه صورت می گیرد؛ از افرادی که محصولات نامبرده را در مراکز فروش مشاهده می‌کنند خواست که معاونت‌های غذا و داروی دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور و نیروی انتظامی را مطلع سازند تا نسبت به جمع‌آوری آنها اقدام لازم را به عمل آورند.

شماره تلفن ۶۶۴۰۵۵۶۹ روابط عمومی سازمان آماده دریافت مشخصات مکان‌های عرضه فرآورده‌های غیرمجاز است.

اخبار سلامت اخبار