استاندار خوزستان: مدیران ناتوان در زمینه اشتغال کنار بروند

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

استاندار خوزستان: مدیران ناتوان در زمینه اشتغال کنار بروند

استاندار خوزستان با انتقاد شدید از مدیران بانکی نسبت به عدم اعطای تسهیلات به طرح اشتغال فراگیر و بخش خصوصی گفت: اگر مسئولی در این زمینه ضعیف است و تنها کارهای ابتدایی را می‌تواند انجام دهد خود را اصلاح کند یا اگر از پس این کار برنمی‌آید، کنار برود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، غلامرضا شریعتی امروز در جلسه شورای اشتغال با ابراز نارضایتی از بانک‌های کم کار خوزستان در زمینه اعطای تسهیلات به مشاغل خانگی، خطاب به مدیران و نمایندگان بانک‌ها اظهار داشت: افراد مشغول به مشاغل خانگی دستشان به شما نمی‌رسد تا صدایشان را بشنوید پس این شمایید که مسئله را باید پیگیری کنید زیرا عمده آنان از قشر ضعیف جامعه هستند، شما که اینقدر پرونده گناهانتان را پر می‌کنید دست این‌ها را بگیرید تا گناهانتان پاک شود.

وی با بیان اینکه دستگاه‌ها باید کارهای مربوط به خود را انجام دهند، افزود: اینکه دست روی دست گذاشته‌ایم و به انتظار نشسته‌ایم کاری پیش نمی‌رود همچنین استانداری نیز نمی‌تواند به تمام این امور رسیدگی کند چرا که هر دستگاه وظیفه‌ای دارد که به آن باید عمل کند همچنین شما باید یک سیستم پایش و رصد داشته باشید نه اینکه بگذارید وزارت دولت در پایان سال گزارش عملکرد دهد.

استاندار خوزستان خطاب به مدیران بانکی استان بیان کرد: رصد کنید و ببینید چگونه دیگر استان‌ها در زمینه ایجاد اشتغال فراگیر پیشرفت داشته‌اند و از نظر کارشناسانه آنان استفاده کنید توجه داشته باشید اگر در این کارگروه می‌نشینید باید خروجی و کارکرد نیز داشته باشید.

وی تصریح کرد: وضعیت مانند این است که هرکدام از شما برای درد فرد مریض یک نوع دارو می‌نویسید اما نمی‌بینید که عامل اصلی تمام دردها چیست؛ این کار غلط است، باید مجموع و علت دردها تشخیص داده شود همچنین پیشنهاد من برای طرح رونق این است که هر 3 ماه گزارش عملکرد دهید و استان‌های که تراز بالا در این زمینه دارند را بطور کامل رصد کنید.

شریعتی در پاسخ به یکی از مدیران بانک‌های خوزستان تاکید کرد: خوشحالی یا ناراحتی شما برای این موضوع فایده ندارد، علمکرد شما مهم است. تا جلسه دیگر یک مامور ویژه برای پیگیری این پرونده باید قرار دهید.

وی خطاب به معاون امور اقتصادی استانداری گفت: بانک‌ها را باید رصد و گزارش عملکرد آن‌ها را ارسال کنید هر کدام از بانک‌ها نیز همکاری داشته باید مورد تشویق قرار بگیرد زیرا باید میان بانکی که همکاری می‌کند و بانکی که به مصوبه دولت توجه نمی‌کند تفاوت قائل باشیم.

شریعتی درباره عملکرد فرمانداری شهرستان اهواز درباره توسعه بخش خصوصی در روستاهای این شهرستان خاطر نشان کرد: اهواز در بخش اشتغال روستایی خوب عمل نکرده است، اینگونه کار به جایی نمی‌رسد.

وی تصریح کرد: بخش اسماعیلیه بسیار جوان بیکار دارد که در زمینه اشتغال در بخش خصوصی نه آموزش دیده‌اند و نه به آن‌ها اطلاع رسانی شده است؛ به هر مدیری که در این باره گفته می‌شود تنها برای رفع تکلیف سخن می‌گوید که کار را به مدیر دیگر سپرده است.

استاندار خوزستان با تاکید بر این امر که دیگر استان‌ها در زمینه اشتغال فراگیر و بخش خصوصی بسیار پیشرفت کرده‌اند افزود: ما هنوز در خوزستان در ایجاد مقدمات برای بخش خصوصی مانده‌ایم.

وی ادامه داد: در خوزستان بخش خصوصی اثرگذارمان در زمان جنگ دفاع مقدس از بین رفت و اکنون تنها کارهای دولتی مانند نفت، پتروشیمی، گاز و فولاد و یا کارهای نیمه دولتی باقی مانده است.

شریعتی خطاب به فرمانداران گفت: اکنون که دولت می‌خواهد بخش خصوصی پای کار بیاید وظیفه ما آموزش به مردم است. باید بخش داران وقت ویژه بگذارند و آموزش‌های لازم را ارائه دهند، برای جوانان سخنرانی کنند زیرا این امر بر ذمه و عهده فرمانداران، معاونان و بخشداران هر شهرستان است.

وی تاکید کرد: اگر مسئولی در این زمینه ضعیف است و تنها کارهای ابتدایی را می‌تواند انجام دهد خود را اصلاح کنند یا اگر نمی‌توانند کنار برود. شما باید اثر بخشی داشته باشید؛ ایراد صحیح مردم به ما نیز عدم نظارت صحیح است؛ اصل نظارت است همچنین کار باید در وقت صحیح انجام شود تا اثربخشی لازم را داشته باشد زیرا شرط اول در مسئله اشتغال نظارت است.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار