استان‌های دارای اولویت برای اردوهای جهادی دانشجویی در نوروز + جدول

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار
استان‌های دارای اولویت برای اردوهای جهادی دانشجویی در نوروز + جدول
سال‌هاست که از آغاز حرکت‌های جهادی اقشار مختلف مردم اعم از دانشجویان، دانش آموزان و طلبه‌ها جهت خدمت رسانی به مناطق محروم و حاشیه شهر می‌گذرد.

این حرکت عظیم، در این سال‌ها توانسته است در رفع محرومیت و همچنین ایجاد روحیه کار و تلاش، همت و فرهنگ جهادی در بین آحاد مردم به خصوص جوانان موثر باشد.

اما با تمام تلاش‌های صورت گرفته در این مسیر، همچنان شاهد وجود مشکلات و محرومیت در این مناطق هستیم که برای برطرف شدن آن‌ها نیازمند این هستیم که این اردو‌ها در طول سال و به طور مستمر برگزار شود.

یکی از قشرهایی که در طول سال دغدغه اردوهای جهادی را دارند، دانشجویان هستند که علاوه بر تعطیلات تابستان در ایام نوروز نیز عازم مناطق محروم می‌شوند.

نوروز ۹۶ نیز دانشجویان طبق روال هرساله عازم مناطق محروم می‌شوند. محل هایی که این دانشجویان در نوروز ۹۶ اعزام می‌شوند به شرح زیر است:

جدول اعزام دانشجویان به اردوهای جهادی در ایام نوروز ۹۶
 استان‌های دارای اولویت برای اردوهای جهادی دانشجویی در نوروز + جدول
گروه‌های جهادی دانشجویی از اواخر اسفند ماه سال ۹۵ تا اواخر نیمه نخست فروردین ماه سال ۹۶ برای خدمت رسانی به مناطق محروم عازم این مناطق می‌شوند.

معمولا دانشجویان شرکت کننده در اردوهای جهادی در عرصه‌های عمرانی، بهداشتی، خدماتی، درمانی، فرهنگی، هنری، ورزشی، اقتصاد مقاومتی، مشاوره‌ای، امدادی و آموزشی فعالیت‌هایی را انجام می‌دهند.

داوود گودرزی، رئیس سازمان بسیج دانشجویی نیز در خصوص برنامه نوروز ۹۶ اردوهای جهادی گفت: در نوروز ۹۶ طی تفاهم صورت گرفته بین بسیج سازندگی و منابع طبیعی گروه‌های جهادی در راهیان نور به کمک بسیج سازندگی در مناطق مشخص شده در نزدیکی اهواز به کاشت نهال برای کمک در رفع مسائل زیست محیطی ورود خواهند کرد.

وی یادآور شد: همچنین در ایام نوروز استان‌های سیستان و بلوچستان، لرستان، کرمان و مناطق اخیرا سیل زده و همچنین شیراز و مازندران در اولویت فعالیت‌های جهادی هستند.

گودرزی به مشارکت استان‌ها در سال ۹۵ در اردوهای جهادی اشاره کرد و گفت: در سال ۹۵ بیشترین مشارکت را استان‌های کرمان، تهران، خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد و مازندران در اردوهای جهادی داشتند.

رئیس سازمان بسیج دانشجویی در مورد حمایت دولت از اردوهای جهادی گفت: در برخی استان‌ها حمایت‌های خوبی صورت گرفته و کمک رسانی لازم توسط دولت انجام شده، اما در برخی دیگر کوتاهی‌های زیادی وجود دارد.

در سال ۹۵ حدود ۵۵ هزار دانشجو به اردوهای جهادی اعزام شدند، رویکرد جدید سازمان بسیج دانشجویی در خصوص اردوهای جهادی توجه به مسئله محرومیت زدایی به صورت کامل از طریق آموزش است.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار