استخدام دانشگاه های افسری ارتش سال 96

دسته ها: استخدام و بازار کار استخدام سراسری

این آگهی منقضی شده است لطفا از برقراری تماس خود داری نمایید.در صورتی که صاحب آگهی هستید نسبت به تمدید اقدام فرمایید

 19 خرداد 97 – اعلام نتایج نهایی آزمون اختصاصی دانشگاههای افسری ارتش 

به اطلاع می رساند،برابر اعلام هیئت مرکزی گزینش آجا نتایج نهایی آن دسته از داوطلبانی که در مراحل معاینات پزشکی و مصاحبه های گزینش شرکت نموده اند اعلام گردید.

برای مشاهده نتایج اینجا کلیک کنید

مدارک مورد نیاز پذیرش در دانشگاه های افسری آجا

آدرس محل برگزاری فرآیند گزینش:

تهران: میدان حُرّ – خ امام خمینی(ره) – نرسیده به چهارراه کمالی – مدیریت گزینش و استخدام نزاجا.

1- اصل دیپلم یا اصل گواهی موقت برابر دیپلم به همراه یک برگ روگرفت آن.

2- اصل مدرک پایان پیش دانشگاهی یا اصل گواهی موقت پایان پیش دانشگاهی به همراه یک برگ رو گرفت آن.

توجه: دانش آموزان مقطع پیش دانشگاهی در سال جاری چنان چه تا روز پذیرش موفق به اخذ اصل مدرک یا گواهی موقت پیش دانشگاهی نگردیده اند بایستی یک برگ گواهی اشتغال به تحصیل در مقطع پیش دانشگاهی یا ریز نمرات نهایی ممهور به مرکز پیش دانشگاهی محل تحصیل خود را ارائه و حداکثر تا مورخه 97/04/14 (هم زمان با شروع دوره رزم مقدماتی مشترک) اصل مدرک قبولی پیش دانشگاهی خود را ارائه نمایند ، بدیهی است قبولی داوطلبانی که تا تاریخ پیش گفته موفق به ارائه مدرک پیش دانشگاهی خود نگردند کن لم یکن تلقی می گردد.
3- اصل نامه انصراف دایم از دانشگاه محل تحصیل به همراه اصل نامه تسویه حساب از صندوق رفاه دانشجویان. (در صورت دانشجو بودن)

توجه : داوطلبانی که دانشجو بوده اند بایستی از تحصیل در دانشگاه مربوطه انصراف داده و با دانشگاه محل تحصیل تسویه حساب کامل نموده و یک نسخه نامه رسمی انصراف از تحصیل را همراه با روگرفت فرم تسویه حساب که از تمام قسمت های دانشگاه محل تحصیل امضا گرفته، به انضمام روگرفت واحدهای اخذ شده و گذرانده، ارائه نماید.(واحدهای گذرانده و اخذ شده از ابتدای تحصیل تا نیم سال دوم 97-96 نباید بیشتر از 44 واحد باشد، در غیر اینصورت پذیرش داوطلب امکان پذیر نیست.)
4- اصل و یک برگ روگرفت فرم ضامن(تعهد تحصیل و خدمت).(فرم شماره 1) دانلود

توجه: تکمیل فرم ضامن (تعهد خدمت) با توجه به نوع ضامن به شرح زیر است:

الف) ضامن نظامی: درجه ضامن نظامی باید بالاتر از استوار یکم باشد. فرم ضامن پر شده باید ممهور به مهر کارگزینی یگان گردد و همراه با یک نسخه رو گرفت فیش حقوقی ضامن به پذیرشگر ارائه شود.

ب) ضامن نظامی بازنشسته: فرم ضمانت پر شده باید به مهر و امضاء کانون بازنشستگان و ساتا برسد (ساتا به تنهایی قابل قبول نیست) و همراه با یک نسخه رو گرفت فیش حقوقی ضامن به پذیرشگرارائه شود.

ج) ضامن کاسب و دارای پروانه کسب یا سند مالکیت:

*فرم ضمانت پر شده بایستی توسط یکی از دفاتر اسناد رسمی کشور مهر شود حتماً شماره پروانه و سند مربوطه در قسمت های تعیین شده در فرم ضمانت توسط دفتر اسناد رسمی وارد و ثبت شود و با مهر برجسته مهر گردد.

*ارائه کپی و اصل پروانه کسب و سند مالکیت الزامی است.

*سند مالکیت باید شش دانگ باشد.

*پروانه کسب باید دائمی و حداقل بیش از 6 سال اعتبار داشته باشد.

د)ضامن کارمندان دولتی:

*فرم ضمانت تکمیل شده باید به تایید و امضاء و مهر کارگزینی اداره مربوطه برسد و همراه با یک نسخه روگرفت فیش حقوقی که ممهور به مهر کارگزینی است به پذیرشگر ارائه شود.

*گواهی کسر از حقوق از ضامن با مهر و امضاء کارگزینی اداره مربوطه تا مبلغ 80 میلیون تومان به پذیرشگر ارائه گردد.

*کارمند بایستی رسمی و دائمی بوده و قراردادی نباشد.(ارائه گواهی از سازمان مربوطه جهت تائید کارمند رسمی و دائمی بودن الزامیست)
5- اصل و دو برگ روگرفت فرم مشخصات بستگان.( فرم شماره 2) دانلود
6- اصل و دو برگ روگرفت فرم مشخصات انفرادی.( فرم شماره 3) دانلود
7- روگرفت از تمام صفحات شناسنامه و کارت ملی.(5 سری)
8 – 12 قطعه عکس( 4*3 )
9- وضعیت نظام وظیفه (اصل و روگرفت کارت پایان خدمت یا دفترچه اعزام بدون مهرغیبت و …)

توجه: *داوطلبان متولد سال 79 در سال جاری مشمول محسوب می شوند.

*داوطلبانی که خدمت مقدس سربازی را به اتمام رسانده اند باید روگرفت کارت پایان خدمت راتحویل دهند.

*به همراه داشتن اصل کارت پایان خدمت الزامی است.

*کسانی که دانش آموزند باید گواهی اشتغال به تحصیل ارائه دهند.

*کسانی که تحصیلات خود را به اتمام رسانده و گواهی اشتغال به تحصیل ندارند باید دفترچه اعزام به خدمت بدون مهر غیبت و تاریخ اعزام تا ابتدای شهریور 97 داشته باشند و یا چنانچه از اتمام یا ترک تحصیل آنان مدت بیش از یک سال نگذشته باشد پذیرش آنان با ارائه معافیت تحصیلی از پلیس + 10 انجام خواهد شد.

*کسانی که مشغول انجام خدمت سربازی می باشند باید معرفی نامه و گواهی یگان خدمتی مبنی بر موافقت با پذیرش در دانشگاه و همچنین برگه سفید اعزام به خدمت از پلیس+10 مبنی بر عدم غیبت سنواتی در روی دفترچه اعزام به خدمت ارائه نمایند.
10- اصل و یک برگ روگرفت عدم سوء پیشینه کیفری.( فرم شماره 4) دانلود

توجه : داوطلبان بایستی فرم شماره 4 را از سامانه دریافت و جهت تایید و امضا به نزدیکترین دفتر استخدام آجا به محل سکونت خود مراجعه نمایند
11- افتتاح و ارائه شماره حساب حقوقی 8020 عابربانک حکمت ایرانیان.( فرم شماره 5 دانلود) و شماره حساب عابر بانک سپه در شهرستان مربوطه.

توجه : داوطلبان بایستی فرم شماره 5 را از سامانه دریافت و جهت تایید و امضا به نزدیکترین دفتر استخدام آجا به محل سکونت خود مراجعه نمایند.
12-آن دسته از داوطلبانی که توسط دفاتر استخدام آجا به صورت عضویابی در فرآیند گزینش شرکت کرده بودند بایستی تعهدنامه خدمتی (فرم شماره 6 دانلود) را از سامانه دریافت و در دفترخانه های رسمی تایید و تکمیل و ارائه نمایند.
13- یک برگ خلاصه وضعیت خدمتی عکس دار و مهردار.(جهت کارکنان پایور)
14- مجوز ثبت نام از دایره اعزام به مدارس نیروی مربوطه(نزاجا،ق.پ.ه ، نهاجا، نداجا و …)(جهت کارکنان پایور)
15- کلیه دانشجویان هنگام مراجعه به دااف جهت اعزام به اردوگاه رزم مشترک مقدماتی بایستی یک جفت کتانی مناسب به منظور ورزش صبحگاهی به همراه داشته باشند.

تذکر 1 : ارائه مدارک زیر علاوه بر مدارک فوق هنگام پذیرش کارکنان پایور نزاجا الزامی است :

1 – خلاصه وضعیت خدمتی عکس دار به تاریخ روز ممهور به مهر کارگزینی

2 – معرفی نامه و رضایت نامه یگانی با امضاء فرمانده یگان.

3 – روگرفت فیش حقوقی

تذکر 2 : داوطلبان استخدامی که قبلاً به هر نحوی از ارتش جمهوری اسلامی ایران رها (اخراج، مستعفی) شده‌اند ، پذیرش آنان امکان پذیر نیست . در صورت مراجعه در هر مرحله از پذیرش و استخدام که باشند نسبت به اخراج آنان اقدام خواهد شد.


۱۵ بهمن ۹۶: اعلام نتایج آزمون استخدام دانشگاه های افسری ارتش در سال ۹۶
کارجویان گرامی به اطلاع می رساند نتایج آزمون استخدام دانشگاه های افسری ارتش در سال ۹۶ اعلام شد.

قابل توجه قبول شدگان در آزمون کتبی
مدارك مورد نياز جهت تکمیل فرآیند گزینش:
۱- اصل شناسنامه عكس‌دار و کارت ملی و روگرفت از آن‌ها (شناسنامه ۵ سری کامل از تمام صفحات و کارت ملی ۵ برگ پشت و رو).
۲- ۱۵ قطعه عكس ۴×۳ (تمام رخ) پشت نویسی شده(عکس بدون روتوش باشد).
۳- ۵ نسخه رو‌گرفت از تمام صفحات شناسنامه و كارت ملي پدر و مادر، برادر و خواهر و پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها.(ناپدری و نامادری در صورت داشتن).
۴- داوطلب می‌بایست مشخصات بستگان نسبي و سببي شامل پدر، مادر، خواهر، برادر، پدربزرگ‌ها، مادربزرگ‌ها، ناپدری و نامادری ارائه نماید. (دانلود فرم مشخصات بستگان)
۵- ارائه اصل گذر نامه داوطلب ( در صورت دارا بودن ).
۶- اصل و رو‌گرفت مدرك يا گواهي ديپلم متوسطه(الزامی می باشد) و مدرك پيش دانشگاهي (در صورت اخذ) – (در صورت نداشتن مدرک پیش دانشگاهی گواهی اشتغال به تحصیل ارائه گردد)
( معدل کل برای رشته های ریاضی‏ فیزیک و علوم تجربی ۱۴ و معدل کل برای رشته علوم انسانی و معارف اسلامی ۱۶می باشد.
و معدل کتبی برای تمامی رشته ها ۱۰ می باشد. )
(در صورتي كه مدرك ديپلم داوطلب فاقد معدل كتبي باشد، ریز نمرات يا كارنامه با مهر آموزش و پرورش ارائه شود).
۷- اصل مدرك نظام وظيفه (اصل كارت پايان خدمت یا اصل کارت معافیت رهبری یا کفالت يا دفترچه آماده به خدمت بدون داشتن مهر غيبت يا گواهي اشتغال به خدمت سربازی يا گواهي اشتغال به تحصيل براي دانش‌آموزان).
۸- لباس ورزشي و كفش ورزشي مناسب.
۹- پوشه روغني يك برگ.
۱۰- خودكار.
۱۱- كاركنان پايور آجا یک برگ خلاصه وضعيت خدمتي عكس‌دار با مهر و امضاء ف‌ يگان عمده به همراه معرفی‏نامه از یگان و مجوز دايره اعزام به مدارس نيروي مربوطه بدون قيد و شرط به همراه داشته باشند.
۱۲- هزينه معاينات پزشكي مبلغ ۵۰۰۰۰۰ ريال (پنجاه هزار تومان) مي‌باشد. لذا داوطلبان بايستي مبلغ مذكور را به هنگام گزينش به همراه داشته باشند.
۱۳- داوطلبانی که دانشجو هستند، نباید هیچ‌گونه تعهدی به سازمان‌های دیگر داشته و می‏بایست هنگام مراجعه، کارت دانشجویی، معرفی نامه، پرینت کارنامه با درج تعداد واحدهای اخذ شده و گذرانده از دانشگاه مربوط را که ممهور به مهر آموزش دانشگاه باشد، ارائه نمایند. همچنین مجموع تعداد واحدهای مؤثر گذرانده شده آنها تا پایان ترم اول سال تحصیلی ۹۷-۹۶ و اخذ شده در ترم دوم سال تحصیلی ۹۷-۹۶ کمتر از ۴۴ واحد بوده و بایستی از دانشگاه مربوطه نامه‏ای مبنی بر اینکه مجموع واحدهای مؤثر گذرانده تا کنون چند واحد بوده و چند واحد در ترم دوم سال تحصیلی ۹۷-۹۶ اخذ نموده‏اند را به همراه داشته باشد. (لازم به ذکر است نامه مذکور و پرینت واحدهای مؤثر گذرانده شده و اخذ شده در ترم جاری باید ممهور به مهر دانشگاه مربوطه باشد).
۱۴- داوطلبانی که دانشجو بوده و انصراف داده‏اند، باید اصل نامه انصراف خود و اصل برگه تسویه حساب از دانشگاه مربوطه را که ممهور به مهر آن دانشگاه باشد به همراه داشته باشند.(لازم به ذکر است در اصل نامه انصراف باید تعداد واحدهای مؤثر گذرانده شده آن داوطلب تا زمان انصراف قید شده باشد.)
۱۵- فرزندان شهید و جانبازان از کار افتاده کلی و آزادگان از کار افتاده کلی از شرط معدل و حداکثر سن معاف می‏باشند.
۱۶- داوطلبان دارای بسیج فعال نیم نمره به معدل کل و فرزندان نظامی ۱ نمره به معدل کل و نیم نمره به معدل کتبی‏شان اضافه می‏گردد.
۱۷- داوطلبانی که در هنگام ثبت نام با استفاده از شرایط(فرزند نظامی و ایثارگران – آزادگان از کار افتاده کلی – جانبازان از کار افتاده کلی – و دارندگان گواهی بسیج فعال) در شرط معدل آن‌ها ارفاق در نظر گرفته شده است،و در زمان ثبت نام اینترنتی به دفاتر حوزه های استخدام مستقر در استان محل سکونت تحویل نداده اند، بایستی مدارک خود را به همراه سایر مدارک در زمان پذیرش ارائه دهند.(لازم به ذکر است جانبازان از کار افتادگی کلی محترم در برگه هایی که از بنیاد شهید مرکز استان خود می آورند صرفا باید از کار افتاده کلی بدون قید درصد – ذکر شده باشد؛ بدیهی است سایر معرفی نامه ها ترتیب اثر داده نخواهد شد.)
۱۸- داوطلبانی که دارای احکام قهرمانی در رشته‌های ورزشی هستند، اصل مدرک مربوطه را به همراه داشته باشند.
۱۹- داوطلبانی که حافظ قرآن کریم هستند، اصل احکام و مدارک مربوطه را به همراه داشته باشند.
۲۰- داوطلبانی که دارای مدارک ثبت اختراع و اکتشافات هستند اصل مدارک مربوطه را به همراه داشته باشند.
۲۱- داوطلبانی که فارغ التحصیل از مدارس تیزهوشان هستند معرفی نامه از آموزش و پرورش به همراه داشته باشند.
۲۲- داوطلبانی که دارای مدارک المپیاد یا بنیاد نخبگان هستند اصل مدارک مربوطه را به همراه داشته باشند.
۲۳- داوطلبانی که دارای مدرک زبان انگلیسی (TOEFL) تافل هستند مدارک مربوطه را به همراه داشته باشند.
۲۴- نوع رشته تحصیلی دیپلم و پیش دانشگاهی باید با هم همخوانی داشته باشد.
تذكر:
الف- سن بین ۱۶ تا ۲۲ سال (مبنا ۹۶/۸/۸)، یعنی متولد ۷۴/۸/۸ به بعد باشند، مدت خدمت سربازی به حداکثر سن اضافه می‏گردد.
ب- داوطلب حتما بایستی مجرد باشد.(در خصوص درجه‏داران و کارمندان رسمی و پیمانی کلیه نیروها، در صورت متاهل بودن منعی وجود ندارد)
پ- از پذيرش داوطلباني كه مدارك ذكر شده را به‌همراه نداشته باشند و يا شرايط آنان مغاير با دستورالعمل و يا آگهي استخدام باشد، خودداري خواهد شد.
ت- کلیه درجه‏داران و کارمندان آجا برابر تبصره ۲ ماده ۴۹ ق آجا(درجه داران تا درجه استواریکمی داخل و کارمندان تا سن ۲۵ سال مجاز و باید پس از قبولی در آزمون ورودی در روز گزینش گواهی اشتغال به خدمت از یگان محل خدمت با مهر نیروی انسانی آن یگان و نامه رضایت خدمتی و مجوز شرکت در گزینش دانشگاه‏های افسری آجا از دایره اعزام به مدارس معاونت نیروی انسانی مروبطه به همراه داشته باشند) می‏توانند در فرآیند گزینش شرکت نمایند.
ث- از ورود همراه داوطلبان اعم از نظامي و غيرنظامي به محل اجراي گزينش جلوگيري به عمل آمده و در صورت مشاهده همراهان در محل گزينش از پذيرش و ادامه كار داوطلب خودداري خواهد شد.
ج- هر داوطلب با مسئوليت خود جهت ادامه مراحل گزينش مراجعه و پيش بيني رفت و آمد و ساير هزينه‌هاي ضروري (خوراك و اسكان) خود را براي مدت حداقل ۳ روز بنمايد.
چ- از پذيرش داوطلبان در غير از ساعت و تاريخ ذكر شده ممانعت بعمل آمده و درهاي ورودي رأس ساعت ۷ صبح بسته خواهد شد. لذا داوطلبان طوري حركت نمايند كه حداقل يك ساعت قبل در محل مذكور حضور داشته باشند.
ح- داوطلبان گرامی لطفا از آوردن وسایل غیر ضروری و ممنوعه از جمله (پیجر، انگشتر، دستبند، زنجیر، گردن‌بند، فندک، سیگار، چاقو، پنجه ‏بوکس و…) خود داری نمایید.
خ- شروع دوره آموزش در نيمه دوم تير ماه خواهد بود، لذا داوطلبان بايد حداكثر در خرداد ماه سال جاري موفق به اخذ مدرك پيش دانشگاهي شده باشند و اگر داوطلبي تمام مراحل گزينش را با موفقيت طي نموده ولي موفق به اخذ مدرك پيش دانشگاهي نشده باشد، پذيرش نهايي نخواهد شد.
د- داوطلبان نظامي و سربازان وظيفه بايد با لباس شخصي جهت انجام مراحل گزينش در محل مذكور حضور داشته باشند.

آدرس محل برگزاری فرآیند گزینش:
تهران: ميدان حُرّ – خ امام خميني(ره) – نرسيده به چهارراه كمالي – مديريت گزينش و استخدام نزاجا

جهت مشاهده نتایج اینجا کلیک نمایید


۱۲ دی ۹۶ – اطلاعیه توزیع کارت آزمون استخدام دانشگاه های افسری ارتش

1- داوطلبان گرامی می توانند از تاریخ 96/10/15 تا 96/10/29 کارت ورود به جلسه آزمون خود را از سامانه دریافت نمایند
با توجه به مهلت ۲ هفته ای جهت دریافت کارت ورود به جلسه آزمون ،خواهشمند است با شکیبایی و بدون هر گونه اضطراب در زمان های کم ترافیک به سامانه مراجعه نمائید.
2- جهت تمام داوطلبانی که با موفقیت کارت ثبت نام را به صورت اینترنتی از طریق سامانه ثبت نام خریداری نموده اند،کارت ورود به جلسه آزمون صادر گردیده است.
3- داوطلبان با استفاده از کد ملی و کد رهگیری خرید موفق می توانند کارت خود را دریافت نمایند،در صورت فراموشی کد رهگیری خرید با استفاده از منوی سمت راست سامانه، گزینه فراموشی کد رهگیری خرید اقدام به دریافت کد خود نمایید.
4- آن دسته از داوطلبانی که در زمان ثبت نام موفق به تکمیل فرم ثبت نام نشده اند و کد پرونده ثبت نام دریافت ننموده اند ، می توانند با کد ملی و کد رهگیری خرید موفق خود کارت ورود به جلسه آزمون را دریافت نمایند
ولی بایستی با استفاده از منوی سمت راست فرم شماره 1 (تکمیل ثبت نام) را دانلود ، بصورت کامل و خوانا تکمیل ، امضا ودر صورت داشتن سهمیه مدارک مربوطه را به آن پیوست نمایند.
مدارک سهمیه و فرم اطلاعات تکمیل ثبت نام(ویژه داوطلبان ثبت نام ناقص) و یک قطعه عکس ۴*۳ داوطلب که در سال جاری گرفته شده است ، بایستی در روز آزمون جمعه 29 دیماه 1396 به نماینده گزینش در محل برگزاری آزمون تحویل گردد در غیر این صورت قبولی شما در آزمون کم لم یکن می گردد.

جهت دریافت کارت آزمون اینجا کلیک نمایید


مهلت تکمیل اطلاعات داوطلبان دانشگاه‌های افسری ارتش تمدید شد

مهلت تکمیل اطلاعات فرم ثبت‌نام و ویرایش اطلاعات داوطلبان دانشگاه‌های افسری ارتش تمدید شد.
مهلت تکمیل اطلاعات داوطلبان دانشگاه‌های افسری ارتش تمدید شدبه گزارش گروه سیاسی خبرگزاری میزان، برابر اعلام هیات مرکزی گزینش ارتش جمهوری اسلامی ایران مهلت تکمیل اطلاعات فرم ثبت‌نام و ویرایش اطلاعات داوطلبان دانشگاه‌های افسری آجا تا تاریخ شنبه دوم دی ماه ۹۶ تمدید شد.
همچنین داوطلبان می‌توانند از تاریخ ۱۵ دی ماه، کارت ورود به جلسه آزمون را از طریق سایت ارتش دریافت کنند.


اطلاعیه جدید آجا درباره آزمون استخدامی ارتش

ارتش جمهوری اسلامی ایران در بیانیه‌ای، چند نکته درباره آزمون استخدامی ارتش اعلام کرد. متن این طالاعیه به شرح ذیل است:

قابل توجه داوطلبان محترم آزمون استخدامی دانشگاه های افسری ارتش ج.ا.ا

برابر اطلاع مدیریت گزینش و استخدام ارتش جمهوری اسلامی ایران:

به علت ترافیک بالا در روزهای پایانی ثبت نام، تکمیل فرم ثبت نام داوطلبان بالاخص در کافی نت های سراسر کشور ممکن است با مشکل ارسال اطلاعات مواجه شود. لذا برای داوطلبانی که خرید کارت ثبت نام در آزمون استخدامی دانشگاه های افسری ارتش جمهوری اسلامی ایران را با موفقیت انجام و کد رهگیری خرید دریافت نموده اند؛ هیچ جای نگرانی در خصوص پایان زمان ثبت نام وجود ندارد.

این دسته از داوطلبان تا پایان روز یکشنبه 26 آذرماه جاری فرصت خواهند داشت تا فرم ثبت نام را تکمیل نمایند.

همچنین به اطلاع می رساند: فرصت ثبت داوطلبان داوطلبان رشته های علوم تجربی و ریاضی فیزیک تا ساعت 24:00 امشب (22/9/96) خواهد بود و داوطلبان رشته علوم انسانی در مورخه پنجشنبه 23 آذرماه فرصت ثبت نام خواهند داشت.


آگهی استخدام دانشگاههای افسری ارتش جمهوری اسلامی ایران

ارتش جمهوری اسلامی ایران جهت تکمیل کادر افسری نیروهای زمینی، قرارگاه پدافند هوایی حضرت خاتم الانبیاء(ص) ، هوایی ، دریایی و سازمان های تابعه خود از بین جوانان(پسر) مؤمن، متعهد و علاقمند به حرفه نظامی گری و رزمندگی که دارای روحیه انقلابی، ولایتمداری، سلحشوری، ازجان گذشتگی، ایثارگری و بسیجی و آمادگی ماموریت در هر مکانی که آجا صلاح بداند، جهت طی دوره دانشگاه های افسری اجا دانشجو می‌پذیرد. داوطلبان درحال تحصیل و فارغ‌التحصیلان رشته‌های ریاضی‌فیزیک، علوم تجربی، علوم انسانی ومعارف اسلامی از طریق آزمون اختصاصی و مصاحبه حضوری انتخاب و به منظور فراگیری آموزش‌های نظامی کاربردی در دانشگاه‌های افسری امام علی (ع)، خاتم الانبیاء (ص)، هوایی شهید ستاری، علوم دریائی امام خمینی(ره) و فارابی مشغول به تحصیل خواهند شد.

جدول زمانبندی برگزاری کنکور اختصاصی و انجام فرآیند گزینش دانشجویان دانشگاه های افسری آجا در سال تحصیلی ۹۸-۱۳۹۷

موضوع تاریخ
ثبت نام اینترنتی (رشته ریاضی فیزیک و علوم تجربی) ۹۶/۸/۸ تا ۹۶/۹/۲۲
ثبت نام اینترنتی (رشته های علوم انسانی و معارف اسلامی) فقط ۹۶/۹/۲۳
تاریخ توزیع کارت ورود به جلسه آزمون ۹۶/۱۰/۲۶ تا ۹۶/۱۰/۲۸
آزمون کتبی ۹۶/۱۰/۲۹
اعلام اسامی قبولین آزمون کتبی در سایت و شروع انجام معاینات اولیه در بیمارستان های منطقه ای ۹۶/۱۱/۱۵
انجام فرایند گزینش ۹۶/۱۲/۵ تا ۹۶/۱۲/۲۰

۹۷/۱/۱۸ تا ۹۷/۲/۱۹

اعلام اسامی قبولین نهایی در سایت ۹۷/۳/۲۲
انجام آزمون روانسنجی و ثبت نام و پذیرش قبولین نهایی وآماده شدن برای اعزام به دوره رزم مقدماتی (معرفی به دانشگاه افسری امام علی (ع) نزاجا) ۹۷/۴/۹ تا ۹۷/۴/۱۴
شروع آموزش رزم مقدماتی مشترک ۹۷/۴/۱۹

الف- شرایط عمومی

1 – متدین به دین مبین اسلام.
۲ – تابعیت جمهوری اسلامی ایران (ایرانی ‌الاصل بودن و عدم سابقه تابعیت بیگانه)
۳ – ایمان به انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی ایران و آمادگی فداکاری در راه تحقق اهداف آن.
۴ – اعتقاد و التزام عملی به ولایت مطلقه فقیه.
۵ – فقدان محکومیت مؤثر کیفری و محکومیت ناشی از اقدام علیه امنیت کشور، انقلاب و نظام جمهوری اسلامی ایران.
۶ – نداشتن عضویت یا وابستگی و هواداری از احزاب ، گروه‌ها و سازمان‌های سیاسی.
۷ – دارابودن حداقل سن ۱۶ سال تمام و حداکثر ۲۲ سال و در صورت انجام خدمت سربازی مدت خدمت ضرورت به حداکثر سن داوطلب اضافه می شود(فرزندان شاهد، جانبازان از کار افتاده کلی ، آزادگان از کار افتاده کلی از شرط سن و معدل معاف می باشند)
۸ – حداکثر سن برای رشته خلبانی هواپیما ۲۰ سال می‌باشد.
۹ – عدم معروفیت به فساد اخلاقی برابر ضوابط گزینش .۱۰- دارا بودن سلامت جسم و روان(برابر معاینات استخدام).
تبصره: حداقل قد برای عموم داوطلبان ۱۶۵ سانتیمتر و دید چشم برای رشته‌های خلبانی ۱۰/۱۰ و برای سایر رشته‌ها ۸/۱۰ حداقل می باشد.
ب- شرایط اختصاصی

۱ – سپردن تعهد خدمتی برابر ضوابط قانون ارتش جمهوری اسلامی ایران.
۲ – داشتن حداقل معدل کل دیپلم برای رشته‌های علوم تجربی و ریاضی‌فیزیک۱۴ وبرای رشته های علوم انسانی و معارف اسلامی ۱۶ و همچنین حداقل معدل کتبی ۱۰ برای تمامی رشته هاو برای داوطلبان در حال تحصیل معدل سال سوم متوسطه ملاک بوده و در زمان ثبت نام نهایی ارائه مدرک قبولی سال چهارم متوسطه (یا پیش دانشگاهی) الزامیست . (فرزندان شاهد ،جانبازان از کار افتاده کلی ، آزادگان از کار افتاده کلی از شرط سن و معدل معاف می باشند).
۳ – داوطلبان بایستی مدرک قبولی سال چهارم متوسطه ( یاپیش دانشگاهی) خودراحداکثرتا قبل از شروع دوره رزم مقدماتی مشترک(تا تاریخ ۱۹/۴/۹۷) ارائه نمایند در غیر اینصورت قبولی آنان کان لم یکن تلقی می گردد.
۴ – جهت داوطلبان خلبانی هواپیما حداقل معدل کل ۱۵ و حداقل معدل کتبی ۱۲ می باشد.
۵ – قبولی در آزمون علمی ، معاینات پزشکی ، مقاومت جسمانی و صلاحیت‌های گزینشی.
۶- فرزندان شهدا، آزادگان، جانبازان و نظامیان از اولویت استخدام برخوردار می‌باشند.
۷ – بسیجیان فعال و حافظان کل قرآن کریم از اولویت استخدام برخوردار می باشند.
۸ – نداشتن تعهد خدمتی یا استخدامی به دستگاه های دولتی و بخش خصوصی.
۹ – دانشجویان مشغول به تحصیل در سایر دانشگاه ها درصورت عدم گذراندن حداکثر ۴۴ واحد درسی(با احتساب واحدهای ترم جاری) می توانند ثبت نام نمایند.
۱۰ – از پذیرفته شدگانی که دانشجوی سایر دانشگاهها می باشند مشروط به ارائه برگه انصراف از تحصیل ثبت نام نهایی بعمل خواهد آمد.
۱۱- امکان استخدام دارندگان معافیت پزشکی درارتش ج.ا.ا وجودندارد.
۱۲- با توجه به شبانه روزی بودن دوره آموزش، داوطلبان متأهل حق ثبت نام ندارند.
۱۳- داوطلبان دارای مدرک قهرمانی کشوری و بالاتر دارای اولویت در استخدام بوده و در صورت عدم قبولی در معاینات پزشکی اولیه ،برای انجام معاینات مجدد به ف بهداپ آجا معرفی می شوند.
۱۴- درجه داران رسمی و پیمانی (بین درجات گروهبانیکمی تا استواردومی) می توانند پس از اخذ مجوز از نیرو یا سازمان مربوط در کنکور اختصاصی شرکت و فقط مجاز به پذیرش دردانشگاه نیرو/ سازمان متبوعه خود می باشند.
ج- امتیازات

تحصیل در دانشگاه‌های افسری ارتش جمهوری اسلامی ایران(دانشگاه افسری امام علی(ع) ،دانشگاه خاتم الانبیاء (ص)، دانشگاه هوایی شهید ستاری ، دانشگاه علوم دریایی امام خمینی(ره) نوشهر و دانشکده علوم و فنون فارابی) شبانه‌روزی می‌باشد.
پوشاک، تغذیه، آموزش ، بهداشت و درمان دانشجویان رایگان می‌باشد.
به دانشجویان در طول تحصیل کمک هزینه تحصیلی پرداخت می‌شود.
دانشجویان پس از طی ۷ ترم موفقیت آمیز تحصیلی به درجه ستواندومی نائل می‌گردند و پس از دانش‌آموختگی به آنان دانشنامه کارشناسی در رشته مربوط اعطا می‌گردد.
فارغ التحصیلان از تسهیلات ، وام های مصوب ، کارت اعتباری حکمت ، بیمه خدمات درمانی و بیمه عمر برای خود و عائله تحت تکفل و سایر خدمات رفاهی برابر مقررات و ضوابط موجود برخوردار خواهند شد .د- مدارک لازم به هنگام مراجعه جهت گزینش داوطلبان پس از قبولی در آزمون ورودی:
۱- چهار برگ رو گرفت از تمام صفحات شناسنامه و کارت ملی یا ابلاغیه شماره ملی به همراه اصل آن+ فتوکپی صفحات شناسنامه پدر و مادر، پدر بزرگ، مادربزرگ، برادران و خواهران تنی و ناتنی.
۲- هشت قطعه عکس ۴*۳ پشت نویسی شده که یک قطعه آن تقاضا نامه ثبت نام الصاق می گردد.
۳- اصل و یک برگ روگرفت گواهی دوره متوسط و یا گواهی اشتغال به تحصیل از آموزش و پرورش مربوط.
۴- برگ اطلاعات انفرادی داوطلبان استخدام(فرم خام مربوط به اطلاعات انفرادی را بایستی از سایت اجا پرینت گرفته و تکمیل نمایید)
۵- برگ مشخصات بستگان(فرم خام مربوط به مشخصات بستگان را بایستی از سایت اجا پرینت گرفته و تکمیل نمایید)
۶- روگرفت کارت پایان خدمت در صورت انجام خدمت ضرورت سربازی.
۷- فرزندان شهدا، جانبازان و آزادگان و نظامیان مدارک مربوط را به همراه سایر مدارک تحویل نمایند.
۸- بسیجیان فعال و حافظان کل قرآن کریم مدارک مربوط را به همراه سایر مدارک تحویل نمایند.
۹- همراه داشتن کارت ورود به جلسه هنگام گزینش پس از قبولی در آزمون ورودی.
هـ- نحوه ثبت نام

۱- علاقمندان(داوطلبان دارای دیپلم ریاضی فیزیک وعلوم تجربی) لازم است جهت اطلاع از شرایط و ضوابط و انجام ثبت نام از تاریخ ۹۶/۸/۸ تا ۹۶/۹/۲۲ به وبگاه اینترنتی ارتش جمهوری اسلامی ایران با آدرس www.aja.ir مراجعه نمایند.
تبصره :
به علت محدودیت های موجود، داوطلبان دارای مدرک دیپلم علوم انسانی ومعارف اسلامی فقط می توانند به مدت یک روز در تاریخ ۹۶/۹/۲۳ به وبگاه اینترنتی ارتش جمهوری اسلامی ایران با آدرس www.aja.ir مراجعه واقدام به ثبت نام نمایند.
۲- داوطلبان در هنگام ثبت نام بایستی نزدیکترین حوزه ثبت نامی و محل برگزاری آزمون به محل سکونت خود را در سایت اجا انتخاب نمایند.
۳- داوطلبان بایستی کارت ورود به جلسه آزمون را پس از انجام موفقیت آمیز کلیه مراحل ثبت نام اینترنتی ، از سایت اجا دریافت و به هنگام برگزاری آزمون ورودی ارائه نمایند. ضمناً ارائه کارت ورود به جلسه به هنگام انجام فرآیند گزینش پس از قبولی در آزمون ورودی الزامی می باشد.

و- جدول رشته‌های تحصیلی

ردیف عنوان رشته وگرایشهای مربوطه دانشگاه نوع دیپلم و پیش دانشگاهی
۱ رشته‌های عمومی نیروی زمینی
شامل: مدیریت دفاعی(گرایش های :اداری پرسنلی ،دارایی ، آماد،دژبان ، ترابری) ، علوم دفاعی(گرایش های: پیاده،زرهی،توپخانه صحرایی وموشکها،پدافندهوایی،ش.م.ه،بهداشت ودرمان)،  مهندسی دفاعی(گرایش های:استحکامات وعمران،الکترونیک،مخابرات وجنگال،مکانیک والکترومکانیک ،مهمات) ، مهندسی نگهداری وتعمیر بالگرد، مهندسی عمران
امام علی(ع) ریاضی‌فیزیک، علوم تجربی
۲ رشته‌های عمومی قرارگاه پدافند هوایی
شامل: مهندسی فرماندهی وکنترل (گرایش های: اطلاعات عملیات ، کنترل شکاری ، عملیات موشک) ، مهندسی مکانیک (گرایش: تعمیرو نگهداری سامانه های دفاعی هوایی) ، مهندسی برق (گرایش های :الکترونیک ،مخابرات)
خاتم الانبیاء(ص) ریاضی‌فیزیک، علوم تجربی
۳ رشته‌های عمومی نیروی هوایی
شامل: مهندسی نگهداری و تعمیرهواپیما ، مهندسی هوافضا ، مهندسی برق(گرایش های : مخابرات، الکترونیک،جنگال) ، ترافیک هوایی ، مدیریت آماد هوایی
شهید ستاری ریاضی‌فیزیک، علوم تجربی
۴ رشته‌های عمومی نیروی دریایی
شامل: تفنگدار دریایی ، مهندسی کشتی ، مدیریت وکمیسر دریایی ،مهندسی ناوبری وفرماندهی کشتی ، مهندسی الکترونیک ومخابرات دریایی
امام خمینی(ره) نوشهر ریاضی فیزیک ، علوم تجربی
۵ علوم کاربردی اطلاعات (گرایش:حفاظت اطلاعات) ، مهندسی برق(گرایش: الکترونیک) فارابی ریاضی فیزیک ،علوم تجربی
۶ خلبانی بالگرد امام علی(ع) ریاضی فیزیک ، علوم تجربی
۷ گرایش های : خلبانی –ناوبری هوایی) ، خلبانی پهباد  هوانوردی( شهید ستاری ریاضی فیزیک ، علوم تجربی
۸ عقیدتی سیاسی(گرایش:الهیات وسیاسی) امام علی(ع) ریاضی فیزیک ،علوم تجربی ، علوم انسانی و معارف اسلامی

ز- دروس عمومی( تمام رشته‌ها)

آزمون تعداد سوال ضرایب کتب منابع طرح سوال
زبان و ادبیات فارسی ۲۰ ۳ دوره پیش‌دانشگاهی و سالهای دوم و سوم دبیرستان
زبان عربی ۱۰ ۱ سال‌های دوم و سوم دبیرستان
فرهنگ و معارف اسلامی ۲۰ ۳ دوره پیش‌دانشگاهی و سالهای دوم و سوم دبیرستان
زبان خارجی(انگلیسی) ۲۰ ۲ دوره پیش‌دانشگاهی و سال سوم دبیرستان
هوش و استعداد تحصیلی ۲۵ ۳

دروس تخصصی (ریاضی فیزیک)

آزمون تعداد سوال ضرایب کتب منابع طرح سوال
ریاضی ۴۰ ۳ در حدود دوره پیش‌دانشگاهی و سالهای دوم و سوم و هندسه ۱ دبیرستان
فیزیک ۳۵ ۳ درحدود دوره پیش‌دانشگاهی و سالهای دوم و سوم فیزیک ۱ و آزمایشگاه دبیرستان
شیمی ۳۰ ۲ در حدود دوره پیش‌دانشگاهی و سالهای دوم و سوم دبیرستان

دروس تخصصی(علوم تجربی)

آزمون تعداد سوال ضرایب کتب منابع طرح سوال
ریاضی ۳۵ ۳ در حدود دوره پیش‌دانشگاهی و سالهای دوم و سوم و هندسه ۱ دبیرستان
فیزیک ۳۵ ۳ درحدود دوره پیش‌دانشگاهی و سالهای دوم و سوم فیزیک ۱ و آزمایشگاه دبیرستان
شیمی ۳۵ ۲ در حدود دوره پیش‌دانشگاهی و سالهای دوم و سوم دبیرستان

دروس تخصصی(علوم انسانی و معارف اسلامی)

آزمون تعداد سوال ضرایب کتب منابع طرح سوال
ریاضی ۲۰ ۳ دوره پیش‌دانشگاهی و سالهای اول و دوم و سوم دبیرستان
تاریخ و جغرافیا ۳۰ ۳ دوره پیش‌دانشگاهی و‌سالهای دوم و سوم‌دبیرستان
علوم اجتماعی ۲۰ ۲ علوم اجتماعی(دوره پیش‌دانشگاهی و سال سوم)
روانشناسی ۲۰ ۲ روانشناسی (کتب سال سوم)
اقتصاد ۱۵ ۲ اقتصاد(کتب سال دوم)

ح- زمان آزمون ورودی و نشانی محل های برگزاری آزمون

((۱))- آزمون ورودی رأس ساعت ۸ صبح مورخه 96/10/29 برگزار می‌گردد، به همراه داشتن کارت ورود به جلسه (که قبلاً از طریق سایت اجا دریافت نموده اند) توسط داوطلبان الزامی می باشد.
((۲))- داوطلبان بایستی جهت آگاهی از نشانی های محل برگزاری آزمون ، از مورخه ۲۰/۱۰/۹۶ به وب گاه اجا مراجعه نمایند.
((۳))- نشانی‌های دفاتر استخدام آجا جهت انجام هماهنگی های مورد نیاز و مراجعه داوطلبان دارای سهمیه و شرایط خاص جهت تحویل مدارک خود بشرح زیر می باشد

۱ – تهران – میدان حر- خیابان امام خمینی(ره) – نرسیده به چهارراه کمالی – دفتر استخدام نیروی زمینی ارتش ج . ا .ا – تلفن : ۶۶۴۶۷۶۰۹ – ۰۲۱
۲- ارومیه – خیابان ارتش – جنب تالارمهدا- دفتر جذب وعضویابی – تلفن : ۳۳۴۳۸۸۱۰-۰۴۴
۳- اراک- کیلومتر ۴جاده خمین – جنب پادگان مالک اشتر ناجا – فرماندهی آموزشهای ق پ ه ح خاتم الا نبیاء .-تلفن ۳۴۱۳۲۷۶۰-۰۸۶
۴- اصفهان – سه راه حکیم نظامی – جنب کلینیک فجر – دفترجذب وعضویابی مرکزآموزش توپخانه – تلفن : ۳۶۲۰۲۰۱۹-۰۳۱
۵– اهواز – خیابان لشگر-نرسیده به بیمارستان شهید منفرد نیاکی-میدان توپ- جنب قرارگاه عملیاتی تیپ۱۹۲-دفتر جذب وعضویابی- تلفن : ۳۳۳۳۰۵۷۴-۰۶۱
۶- ایلام- میدان معلم- خیابان پیام – انتهای کوچه پیام۴-دفترجذب وعضویابی- تلفن: ۳۲۲۲۴۲۴۴-۰۸۴
۷- اردبیل- بزرگراه شهدا –ایستگاه سرعین- جنب پادگان شهید چمران-دفترجذب وعضویابی – تلفن : ۳۳۷۱۰۱۲۲-۰۴۵
۸- بندرعباس- جاده اسکله شهیدباهنر – جنب درمانگاه تخصصی نیروی دریایی(سورو) – شعبه استخدام. تلفن: ۳۳۴۲۳۰۰۹-۰۷۶
۹- بیرجند- خیابان ارتش- روبروی اداره اطلاعات استان (سه راهی عدل)- دفتر جذب وعضویابی استان خراسان جنوبی- تلفن: ۳۲۲۲۲۰۰۹-۰۵۶
۱۰- بوشهر- پایگاه دریایی بوشهر- درب دوم نیروی دریایی- درب دژبان- شعبه استخدام.- تلفن: ۱۹- ۳۳۴۴۴۲۱۲- ۰۷۷(داخلی ۳۰۳۶)
۱۱- تبریز- انتهای خیابان ارتش جنوبی – دفتر جذب وعضویابی استان آذربایجان شرقی – تلفن : ۳۵۴۲۰۶۳۰-۰۴۱
۱۲- خرم آباد – روبروی میدان اسد آبادی-به طرف مصلی- دفترجذب وعضویابی تیپ۱۸۴ – تلفن : ۳۳۳۰۹۰۰۳-۰۶۶
۱۳- رشت- خیابان رسالت – بالاتر از منازل سازمانی نیروی انسانی – جنب مجتمع رفاهی باران- تلفن: ۳۳۳۳۹۹۷۵- ۰۱۳
۱۴- زاهدان – خیابان آزادی- روبروی سازمان قضایی ن.م –دفترجذب وعضویابی قرارگاه تاکتیکی تیپ ۱۸۸ – تلفن : ۳۳۲۳۹۰۸۲-۰۵۴
۱۵- زنجان-میدان ارتش- جنب تالار ۲۲بهمن-دفتر جذب وعضویابی – تیپ ۲۱۶- تلفن:۳۳۵۳۸۰۶۰-۰۲۴
۱۶- سنندج- میدان ارتش- درب دژبانی تیپ۱۲۸پادگان شهیدسرلشگرایرج نصرت زاده-دفترجذب وعضویابی تیپ۱۲۸ -تلفن: ۳۳۱۱۱۶۰۶-۰۸۷
۱۷- شاهرود- بلوار شهید مطهری-درب اول پادگان-جنب فروشگاه اتکا-دفترجذب وعضویابی استان سمنان- تلفن :۳۲۳۴۹۰۹۷-۰۲۳
۱۸- شیراز- میدان امام حسین(ع)(فلکه ستاد) – دفترجذب وعضویابی فرماندهی وارشد نظامی آجا در استان فارس- تلفن : ۳۲۳۳۷۱۲۶-۳۲۳۵۰۰۴۸-۰۷۱
۱۹- قزوین – چهار راه ولیعصر-میدان ارتش- جنب پادگان تیپ۱۱۶ – دفترجذب وعضویابی استان قزوین- تلفن : ۳۳۳۲۲۴۶۹-۰۲۸
۲۰- قوچان- میدان امام خمینی (ره)- جنب کیوسک راهور ناجا- دفترجذب وعضویابی تیپ ۲۷۷- تلفن : ۴۷۲۱۷۴۹۵-۰۵۱
۲۱- کرمان – خیابان عدالت- روبروی فروشگاه اتکا –دفتر جذب وعضویابی استان کرمان- تلفن : ۳۲۲۶۷۷۵۷-۰۳۴
۲۲- کرمانشاه-میدان لشگر-معاونت نیروی انسانی-دفترجذب وعضویابی قرارگاه منطقه ای غرب – تلفن :۳۷۲۲۱۸۱۸-۰۸۳
۲۳- گرگان- فلکه فخرالدین اسعد گرگانی – دفتر جذب وعضویابی استان گلستان- تلفن: ۳۲۲۲۹۴۹۹-۰۱۷
۲۴- مشهد- چهارراه استانداری –میدان دیدگاه لشگر-جنب دادسرای نظامی قضایی ن. م-دفترجذب وعضویابی استان خراسان رضوی- تلفن: ۳۸۵۹۴۲۶۹-۰۵۱
۲۵- نوشهر- خیابان شهیدعمادالدین کریمی- جنب مصلی- دانشگاه علوم دریای امام خمینی (ره) -دفتراستخدام- تلفن : ۵۲۳۵۳۰۸۳-۰۱۱
۲۶- همدان- میدان امامزاده عبداله-بلوار زینبیه-روبروی دانشگاه غیر انتفاعی الوند-دفترجذب وعضویابی استان همدان-تلفن: ۳۴۲۲۲۵۲۵-۰۸۱
((۴))- نتایج آزمون ورودی در وب گاه آجا با آدرس ir.AJA.WWW و دفاتر استخدامی بیست وششگانه فوق اعلام خواهد شد.
((۵))- قبول شدگان آزمون ورودی لازم است طبق برنامه زمانی اعلام شده در وب گاه آجا ، جهت انجام بقیه مراحل گزینش با هماهنگی حوزه‌های امتحانی مربوط ، به مدیریت گزینش و استخدام نیروی زمینی ارتش ج.ا.ا واقع در تهران – میدان حر- خیابان امام خمینی(ره) – نرسیده به چهارراه کمالی ، مراجعه نمایند.

برای مشاهده آگهی در وب سایت رسمی ارتش جمهوری اسلامی ایران اینجا کلیک کنید

جهت ثبت نام در آزمون اینجا کلیک نمایید

هنگام تماس حتما بگویید که آگهی را در اهواز نیاز دیده اید
استخدام و بازار کار استخدام سراسری

تذکر پلیس فتا:

لطفا پیش از انجام معامله و هر نوع پرداخت وجه، از صحت کالا یا خدمات ارائه شده، به صورت حضوری اطمینان حاصل نمایید.


تذکر اهواز نیاز:

"اهواز نیاز" هیچ گونه مسئولیتی در قبال آگهی های درج شده ندارد،لطفا دقت نمایید.