استخدام شرط معرفی نخبگان به شرکت‌های خصوصی

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

استخدام شرط معرفی نخبگان به شرکت‌های خصوصی

معاونت پژوهشی سازمان آموزش فنی و حرفه ای كشور گفت: نخبگان دارای مهارت به شرط استخدام از سوی سازمان آموزش فنی و حرفه ای به شرکت‌های خصوصی معرفی می‌شوند.
به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ نشست خبری سومين المپياد تكنيسين های ايران با همكاری سازمان آموزش فنی و حرفه ای كشور و مشارکت یکی از شرکت های خصوصی امروز هشتم آذر ماه سال جاری در سالن مهارت سازمان آموزش فنی و حرفه ای برگزار شد.
حميد رضا ثابت نژاد معاونت پژوهشی و برنامه ریزی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور در این نشست خبری، اظهار کرد: مسابقات آزاد مهارت پلی بين شناسايی افراد توانمند و به كارگيری آن‌ها در اشتغال است.
وی ادامه داد: این المپیاد سال گذشته در حوزه لوازم خانگی، قالیبافی، جوشکاری و جواهرشناسی در استان های مختلف کشور برگزار شد.
معاونت پژوهشی و برنامه ریزی سازمان آموزش فنی و حرفه ای كشور تصریح کرد: برگزاری چنین نشست هایی موجب قوت بخشیدن مسئولیت اجتماعی با حضور و مشارکت بنگاه های اقتصادی شده است و از طرفی منجر به اشتغال به کار نخبگان دارای مهارت می‌شود.
ثابت نژاد خاطرنشان کرد: سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، در گام نخست نسبت به شناسایی و معرفی نخبگان دارای مهارت به شرکت های خصوصی اقدام می‌کند و پس از آن این شرکت های خصوصی هستند که باید در بکارگیری و استخدام نخبگان مذکور اقدامات مورد نیاز را لحاظ کند.
وی تاکید کرد: در واقع شرط اصلی معرفی نخبگان به شرکت‌های خصوصی، استخدام و بکارگیری آن‌ها پس از معرفی است و برگزیدگان المپیاد باید توسط صنف مرتبط با مهارت و توانایی خود استخدام و مشغول به کار شوند.
معاونت پژوهشی و برنامه ریزی سازمان آموزش فنی و حرفه ای كشور یادآور شد: هر یک از نمایندگان شرکت‌های خصوصی می‌توانند برای برگزاری المپیاد مرتبط با صنف مورد فعالیت خود، به سازمان آموزش فنی و حرفه ای در سایر استان ها مراجعه کرده و درخواست برگزاری چنین المپیادهایی را مطرح و پیگیری کنند.
ثابت نژاد اظهار کرد: پس از ثبت و تایید درخواست شرکت‌های خصوصی جهت برگزاری المپیاد، سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور به عنوان ناظر و راهنما در برگزاری المپیاد مربوطه حضور دارد و سایر هزینه‌های برگزاری المپیاد با شرکت درخواست دهنده خواهد بود.
وی با بیان اینکه به کار بردن واژه های فنی و حرفه‌ای به تنهایی هیچ معنای خاصی ندارد، تصریح کرد: اغلب افراد در بازگویی فعالیت و عملکرد سازمان آموزش فنی و حرفه ای از «آموزش» و نقش مهم این امر غفلت می‌کنند و این در حالی است که مهارت‌های مختلف از طریق آموزش در دو بخش خصوصی و دولتی پیگیری و نهایی می‌شود و پس از آن افراد ماهر و نخبه را شناسایی و معرفی می‌کنند.
معاونت پژوهشی و برنامه ریزی سازمان آموزش فنی و حرفه ای كشور یادآور شد: آموزش ماهیت اصلی فعالیت سازمان است و غفلت از نقش آن آسیب زننده خواهد بود و باید در انعکاس عملکرد سازمان آموزش فنی و حرفه ای به رویکرد آموزش توجه شود.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار