استخدام فرزندان افراد شاغل در یک دستگاه تخلف است

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

استخدام فرزندان افراد شاغل در یک دستگاه تخلف است

رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس گفت: استخدام فرزندان افراد شاغل در یک دستگاه تخلف است.
به گزارش بازارکار حمیدرضا حاجی‌بابایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در همدان اظهار کرد: در افق ترسیم شده برای دانشگاه فرهنگیان بنا بود هر سال 30 هزار نفر از دانشگاه فرهنگیان فارغ‌التحصیل شوند اما سال به سال این رقم کاهش یافته و گویا برخی عزم خود را برای تعطیلی این دانشگاه جذب کرده‌اند تا همچنان از نیروهای حق‌التدریس مظلوم که حقوق و مزایای کمتری دارند استفاده کنند.
وی با تأکید بر لزوم استخدام نیروهای حق‌التدریس افزود: این معنا ندارد که فردی پنج یا 6 سال و بیشتر حق‌التدریس کار کرده باشد و بعد عذر او را بخواهیم چون اگر این فرد شأن معلم دارد باید این کرامت لحاظ شود اگر هم از نظر مسؤولان آموزش‌ و پرورش این فرد حق‌التدریس شأن معلمی ندارد پس با چه حقی او را به سر کلاس می‌فرستند تا به بچه‌های مردم آموزش دهد.
رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس ادامه داد: استخدام نیروهای حق‌التدریس را در مجلس تصویب خواهیم کرد چون از نظر ما معنی ندارد که بچه‌های مردم با 150 تا 200 هزار تومان به‌کارگیری شوند.
وی بیان کرد: استخدام فرزندان شاغلان در یک دستگاه یا وزارتخانه کاری غیرقانونی و اعمال تبعیض در حق افراد دیگر است چنان که خود من پدرم کشاورز بود و وزیر آموزش‌ و پرورش شدم و از طرفی از 2 میلیون شاغل آموزش‌ و پرورش حداقل یک‌میلیون نفر آنها فرزند متقاضی استخدام دارند و استخدام این تعداد از فرهنگیان آموزش‌وپرورش میسر نیست.
حاجی‌بابایی تصریح کرد: در بین تصمیم‌گیران ما عده‌ای اعتقاد دارند دولت باید هزینه‌های خود را کاهش داده و کار را از طریق واگذاری، برون‌سپاری و استخدام‌های قراردادی، پیمانی و شرکتی پیش ببرد اما در مقابل کسانی می‌گویند عدم استخدام، احساس امنیت شغلی به دنبال نخواهد داشت تا فرد بتواند بر روی زندگی خود برنامه‌ریزی کرده به ازدواج و سایر مسائل زندگی خانوادگی مشتاق باشد.
وی عنوان کرد: ما بر اساس قانون مجلس همین کار را انجام دادیم و بزرگ‌ترین افتخار بنده همین است که تمام قراردادی‌ها، پیمانی‌ها و غیره را استخدام رسمی کردم که سال‌ها با 150 هزار تومان و 200 هزار تومان این سو و آن سو معطل شده بودند.
رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس متذکر شد: کاش کسانی دیگر هم بودند و این کار که ما کردیم را انجام می‌دادند و به قول منتقدان بنده، فرزندان مردم را فله‌ای استخدام می‌کردند تا جوان فوق‌لیسانس ما با 150 هزار تومان مجبور به کار حق‌التدریس نباشد و کدام یک از همین مخالفان استخدام حاضرند فرزند خودشان با این شرایط کار کند که یک‌هزار و 900 فوق‌لیسانس با عنوان خدمتگزار از طریق شرکت‌های خدماتی در آموزش‌ و پرورش استخدام‌ شده بودند و حکم نداشتند که ما این توهین را برطرف کردیم.
وی تصریح کرد: ما در مجلس طی برنامه ششم طرحی داشتیم که برای قراردادی‌ها و شرکتی‌های تمام وزارتخانه‌ها که اگر استخدام آنها محقق نمی‌شود لااقل دریافتی حقوق آنها خیلی نزدیک به رسمی‌ها تعیین شود اما قدرت ما برای تصویب این طرح پیش نرفت

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار