استخدام پنج هزار پرستار در کشور

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار
مدیرکل دفتر ارتقای سلامت وزات بهداشت، درمان و آموزش پزشکی: پنج هزار پرستار از طریق آزمون استخدامی وزارت بهداشت در اسفند ۹۸ در بیمارستان‌های دولتی استخدام می‌شوند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،مریم رسولی در حاشیه افتتاح بخش ویژه بیمارستان کوثر سمنان، از برگزاری آزمون استخدامی وزارت بهداشت در اسفند ۹۸ در دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور خبر داد.

وی بیان کرد: اولویت استخدام وزارت بهداشت در این آزمون، مناطق محروم است و بیشترین سهمیه استخدامی برای مناطق محروم و مناطقی که از نظر تعداد پرستار با بیشترین کمبود مواجه هستند، در نظر گرفته شده است.رسولی ادامه داد: آبان ۹۸ نیز آزمون استخدامی وزارت بهداشت برای جذب ۹ هزار نفر برگزار شد که حدود ۵ هزار نفر پرستار هستند.

این مقام مسوول وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: استخدام این تعداد نیرو شاید کمبود نیروهای پرستاری را جبران نکند، اما قطعا کمک بزرگی به این حوزه خواهد بود.

اجرای طرح خدمات پرستاری از راه دور

رسولی با اشاره به اینکه طرح «پرستار ترخیص» یا «پرستار پیگیری» یا همان «پرستاری از راه» دور به منظور ارائه خدمات در منزل است، گفت: اجرای این طرح سبب پیگیری وضعیت بیماران پس از ترخیص از بیمارستان می‌شود.

وی به پوشش بیمه‌ای خدمات مراقبت در منزل اشاره کرد و افزود: طرح آزمایشی پوشش بیمه‌ای خدمات مراقبت در منزل برای پنج بیماری اصلی شامل بیماران دچار نارسایی قلبی پیشرفته، سکته های مغزی، سرطان و نوزادان نیازمند فوتوتراپی، با همکاری سازمان های بیمه‌گر آغاز شده است.

وی توضیح داد که تعرفه‌های این خدمات در منزل نیز مشخص است و مراکز مراقبت در منزل بر اساس تعرفه‌های مصوب فعالیت می‌کنند.

مدیرکل دفتر ارتقای سلامت وزات بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، از اجرای پوشش بیمه این خدمات به صورت آزمایشی در تعدادی از مراکز پنج استان خبر داد و گفت: نتایج این امر در شورای عالی بیمه درحال بررسی است و در صورت تایید، در سراسر کشور اجرایی می‌شود.

وی به پیگیری‌های وزیر بهداشت به منظور پوشش بیمه برای این خدمات اشاره داشت و ابراز امیدواری کرد که درصورت پوشش بیمه‌ای برای خدمات مراقبت در منزل، تحول بسیار بزرگی در نظام خدمات پرستاری و فرآیند این خدمات در کشور رخ می دهد.

مدیرکل دفتر ارتقای سلامت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در سفری یک روزه به سمنان، علاوه بر بازید از برخی مراکز بهداشتی درمانی این استان، در جشن روز پرستار نیز شرکت کرد.

۷۴۷ پرستار و کارکنان پرستاری شامل کارشناسی پرستاری، اتاق عمل و هوشبری در مراکز تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان اشتغال دارند.

بر اساس آمارهای موجود هم اکنون حدود ۱۵۰ هزار پرستار در بیمارستان های دولتی و خصوصی در کشور مشغول به کار هستند.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار