استخدام ۱۰۰ پزشک در سازمان پزشکی قانونی در سال ۹۶

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

استخدام ۱۰۰ پزشک در سازمان پزشکی قانونی در سال ۹۶

براساس مصوبه مجلس، ۱۰۰ پزشک عمومی سال آینده در سازمان پزشکی قانونی استخدام می‌شوند.
به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی نوبت عصر امروز(سه‌شنبه، 10 اسفند) پارلمان و در جریان بررسی جزئیات لایحه بودجه 1396 کل کشور، از مجموع 206 نماینده حاضر، با 139 رأی موافق، 15 رأی مخالف و 6 رأی ممتنع بند (الف) تبصره 12 این لایحه را تصویب کردند.
براساس بند (الف) تبصره 12 لایحه بودجه 96، افزایش حقوق گروههای مختلف حقوق‌بگیر از قبیل هیئت علمی، کارکنان کشوری و لشکری و قضات به‌ طور جداگانه انجام می‌پذیرد، به نحوی که تفاوت تطبیق موضوع مواد (71) و (78) قانون مدیریت خدمات کشوری در حکم حقوق ثابت باقی بماند، انجام میپذیرد.
همچنین بهارستان‌نشینان در این جلسه از مجموع 203 نماینده حاضر، با 132 رأی موافق، 23 رأی مخالف و 3 رأی ممتنع بند (ب) تبصره 12 لایحه بودجه 96 را نیز تصویب کردند.
در بند (ب) تبصره 12 لایحه بودجه 96 آمده است: دستگاههای اجرایی مجاز می‌باشند از محل فروش اموال و دارایی‌های غیرمنقول مازاد در اختیار خود به استثنای انفال و اموال دستگاههای زیر نظر مقام معظم رهبری و موارد مصداق مندرج در اصل هشتاد و سوم (83) قانون اساسی پس از واریز به درآمد عمومی نسبت به بازخرید کارکنان مازاد رسمی و غیررسمی و پرداخت پاداش پایان خدمت به افرادی که براساس قانون، بازخرید یا بازنشسته میشوند، از محل اعتبار ردیف 174-530000 جدول شماره (9) این قانون مطابق آیین‌نامه اجرایی که توسط سازمان‌های «برنامه و بودجه کشور» و «اداری و استخدامی کشور» تهیه می‌گردد و به‌ تصویب هیأت وزیران میرسد، اقدام نمایند.
به گزارش تسنیم، نمایندگان مجلس در ادامه این جلسه، از مجموع 203 نماینده حاضر، با 143 رأی موافق، 14 رأی مخالف و 3 رأی ممتنع بند (ج) تبصره 12 لایحه بودجه 96 را تصویب کردند.
براساس بند (ج) تبصره 12 لایحه بودجه 96، به سازمان پزشکی قانونی کشور اجازه داده می‌شود برای تأمین نیروی انسانی تخصصی مورد نیاز خود نسبت به جذب یکصد نفر پزشک عمومی و بیست نفر پزشک متخصص به صورت تعهد خدمت با همکاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در امر آموزش و در سقف اعتبارات خود اقدام نماید.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار