استخدام ۱۵ پرستار برای مقابله با کرونا ویروس در ایذه

دسته ها: اخبار استان اخبار

سرپرست فرمانداری شهرستان ایذه گفت: مجوز استخدام ۱۵ پرستار برای کمک به کادر درمانی در مقابله با کرونا گرفته شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، نبوّتی سرپرست فرمانداری ایذه گفت: یکی از مباحث اصلی در تنها بیمارستان ایذه کمبود کادر درمان بوده است که برای حل این موضوع مجوز استخدام پرستار را گرفته‌ایم، این افراد برای کمک به کادر درمانی در راه مقابله با کرونا به کارگیری خواهند شد.

او با اشاره به استخدام  ۱۵ پرستار بیان داشت: ایذه از نظر ابتلا و شیوع کرونا همچنان در وضعیت قرمز قرار دارد، برای کنترل این شرایط وظایف مشخصی بر عهده اعضای ستاد قرار گرفته است که باید به آن‌ها عمل کنند و  مشکل کمبود نیروی ما جدی است و این مسئله مشکلاتی را به وجود آورده است، تمام مسائل درمانی را پیگیری می‌کنیم، زیرا حق مردم است که از پزشک متخصص، کادر درمانی مناسب و تجهیزات دارویی مورد نیاز برخوردار شوند.

نبوتی افزود: برای رفع کمبود‌ها در حوزه بهداشت و درمان با هماهنگی مدیر شبکه به دنبال رفع آن‌ها هستیم تا رضایتمندی مردم از این حوزه افزایش پیدا کند و بررسی‌های جدید دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز نشان می‌دهد ۵۱ درصد مبتلایان به کرونا در شهر ایذه، بخش مرکزی و سوسن در دورهمی‌ها و میهمانی‌های خانوادگی به این بیماری دچار شده‌اند.

سرپرست فرمانداری شهرستان ایذه ادامه داد: افراد در این دورهمی‌ها جمع می‌شوند و ماسک نمی‌زنند و فاصله گذاری را نیز رعایت نمی‌کنند و به همین دلیل درصد احتمال ابتلا به کرونا افزایش پیدا می‌کند و سایر عوامل شامل شرکت در مراسم عروسی و عزا، حضور در اماکن عمومی و اصناف ۴۹ درصد میزان ابتلا به کرونا در شهرستان ایذه تشکیل می‌دهند که باید با همان رویه سابق نسبت به خودداری از برگزاری مراسم و رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی اقدام شود.

این مقام مسئول گفت: اورژانس سابق بیمارستان شهدای ایذه به عنوان بخش پیش ورود بیماران کرونایی بیمارستان شهدای ایذه در نظر گرفته شده است و به زودی کار‌های مربوط به آن انجام می‌شود، در ورودی این ساختمان جدا از بیمارستان است و بیماران کرونایی باید به این مکان مراجعه کنند و یک فاصله گذاری بین بیماران ایجاد می‌شود.

رییس ستاد مقابله با کرونا ایذه بیان داشت: بدین صورت بیمارانی که نیاز به بستری ندارند خدمات پزشکی مورد نیاز خود را دریافت کرده و برای قرنطینه راهی منزل خود خواهند شد و بیمارانی که باید بستری شوند نیز به بخش‌های مربوط به کرونا انتقال می‌یابند تا در این صورت بین بیماران کرونایی و سایر بیماران یک فاصله گذاری ایجاد شود.

نبوّتی گفت: از بیمارستان ایذه، شایعات و صحبت‌های ضد و نقیض به جامعه تزریق می‌شود که باید جلوی آن گرفته شود، البته به دنبال پوشاندن نقاط ضعف نیستیم، اما کسانی که متخصص امور نیستند نباید با شایعات واهی فضای روانی جامعه را ملتهب کنند، زیرا بااین کار فضای درمانی را مشوش و کار کادر درمان را سخت‌تر می‌کنند.

اخبار استان اخبار