استخدام 2500 معلول در دستگاه های دولتی

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

 

استخدام 2500 معلول در دستگاه های دولتی

رئیس دبیرخانه اشتغال و کارآفرینی سازمان بهزیستی کشور از استخدام دو هزار و 500 معلول در دستگاه های اجرایی کشور از طریق آزمون های استخدامی و براساس قانون جذب 3 درصد معلولان در سه سال اخیر خبر داد.
به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، مهناز کاشی روز سه شنبه با بیان اینکه مفاد 127 و 42 قانون مدیریت خدمات کشوری در تضاد با قانون جامع حمایت از معلولان است و بر این اساس بسیاری از دستگاه های اجرایی به قانون جامع حمایت از معلولان و جذب 3 درصد توجه نمی کنند، افزود: با وجود اینکه قانون مدیریت خدمات کشوری قانون های قبل از خود را منسوخ کرده ولی سازمان برنامه و بودجه برای همکاری با بهزیستی افراد معلولی را که در آزمونها قبول می شوند، می پذیرد.
وی گفت: در این ارتباط برای مصاحبه پزشکی و تطبیق شغل با شاغل معلول از معاونان حوزه توانبخشی استفاده می کند.
کاشی با تاکید بر اینکه سازمان بهزیستی از نیروی کار حمایت می کند، افزود: در زمان حاضر بیش از 24 هزار نفر از معلولان و مددجویان کشور از سهم بیمه کارفرما، خویش فرما و یارانه ارتقای کارایی استفاده کرده اند و از این جمعیت به سه هزار و 250 معلول یارانه ارتقای کارایی پرداخت می شود.
وی گفت: سازمان بهزیستی نیازمندی های جامعه هدف را شناسایی و اولویت بندی و در این ارتباط برنامه آموزش شغلی شامل مهارتهای زندگی، فنی و کسب و کار را تدوین کرده است.
کاشی با تاکید بر اینکه فرد معلول در جامعه رها نمی شود افزود: بعد از ارزیابی توانایی های جامعه پس از ارائه آموزش های لازم پرداخت تسهیلات به صورت خوداشتغالی و معرفی فرد به تعاونی یا کارفرما انجام می شود.
کاشی پرداخت تسهیلات به کارفرما بر اساس قوانین بودجه سالیانه با سرانه 150 میلیون ریال و از محل صندوق توسعه ملی ویژه مناطق محروم در بخش های کشاورزی، خوداشتغالی و صنعت، معدن و تجارت تا سقف 300 میلیون ریال را از جمله مشوق های لازم برای اشتغال معلولان عنوان کرد و گفت: پرداخت تسهیلات بیمه ای و پرداخت یارانه ارتقای کارایی از دیگر مشوق های سازمان بهزیستی برای اشتغال مددجویان است.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار