استخدام 30 هزار نفر در نیروی انتظامی تنها 15 درصد نیاز این سازمان را تامین می کند

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

استخدام 30 هزار نفر در نیروی انتظامی تنها 15 درصد نیاز این سازمان را تامین می کند

معاون هماهنگ کننده ناجا با اشاره به کمبود نیروی انسانی این سازمان گفت: استخدام 30 هزار نفر در یک دوره پنج ساله تنها 15 درصد نیاز نیروی انتظامی را تامین می کند.
به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری موج، سردار ایوب سلیمانی در نشست معاونین سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری های سراسر کشور گفت:به دلیل ارتباطات و موفقیت نیروی انتظامی و وزارت کشور در ماموریتهایشان لازمه تداوم این مساله یکپارچه سازی بین آنها است که می تواند علت ادامه چنین نشستهایی باشد.
وی با اشاره به ساختار نیروی انتظامی تصریح کرد: در ساختار نیروی انتظامی فرمانده و جانشین وظایفشان اجرای ماموریت و کار معاون هماهنگ آماده سازی سازمان برای اجرای ماموریت است. این مقام کار پشیبانی ها, اخذ کمک دیگر از دیگران و هماهنگی ها را انجاممی دهد.
معاون هماهنگ کننده ناجا افزود: در اهمیت امنیت نیازی به بیان سخنرانی نیست تنها سه جمله در این رابطه می گویم که در مبانی دینی دو نیاز سلامت و امنیت وجود دارد, در متون نظریه پردازی غربی نیازهای فیزیولوژی و امنیت دو نیاز اساسی است, در فرمایشات مقام معظم رهبری فرمانده کل قوا نیز عنوان می شود که امنیت برای مردم مانند هوا است. در این راستا اگر امنیت به دو سطح کلی داخلی و عمومی تقسیم کنیم ستونش نیروی انتظامی است. لذا هر نوع کمک و پشتیبانی از نیروی انتظامی یعنی کمک به امنیت کشور. سردار سلیمانی خاطر نشان کرد: به طریق اولی وزارت کشور مسول امنیت کشور است لذا باید بیشترین نقش را در پشتیبانی از نیروی انتظامی داشته باشد. جز در دفاع مقدس که امام خمینی از مردم خواستند که به جنگ کمک کنند, بعد از آن مناسبت هایی پیش آمد اما رهبری چنین چیزی را فرمان ندادند و علنی اعلام نکردند که مردم به تقویت بسیج کمک کنند.
وی با اشاره به اهمیت فضای مجازی و بحث امنیت گفت: ما در حوزه فصای مجازی نیازمند یک نیروی نظامی عمده هستیم. هم اکنون در کشور 56 میلیون کاربر اینترنت داریم که از این تعداد 45 نفر عصو شبکه اجتماعی که از این رقم 20 میلیون در تلگرام فعال هستند. 82درصد جوانان 18 تا 29 سال در فصای مجازی حضور دارند.
وی با اشاره به کمبود امکانات زیرساختی نیروی انتظامی تاکید کرد: کل سازمان نیروی انتظامی 2700 کلانتری و پاسگاه در کشور دارد در حالی که ما به 9700 پاسگاه احتیاج داریم. علت این کمبود عدم تامین امکانات زیر ساختی آن است پاسگاه های امروز 40 درصدشان مربوط به 40 سال قبل است که نیازمند بازساری هستند. در بیش از 1200 شهر پلیس راهور نداریم.
معاون هماهنگ کننده ناجا همچنین در مورد کمبود بودجه این سازمان اظهار داشت: ما در سال جاری در حوزه نیازمندی های بودجه 22 هزار میلیارد تومان کسری داریم. برنامه 5 ساله ما با بودجه 105 هزار میلیارد تومانی بسته شد که در دوسال اول دولت فقط توانست 25 هزار میلیارد تومان تامین کند. ما فقط در ساخت ابنیه سرپنجه ها بیش از 33 هزار میلیارد تومان پول لازم داریم. در زمینه خانه های سازمانی, در ازای هر 1000 نفر 10 خانه وجود دارد. اینها مشکلات تنها در بعد کمی است.
سردار سلیمانی ادامه داد: نیروی انتظامی علی رغم تمام تلاش هایش عقب ماندگی زیادی دارد که می تواند ادامه روند امورش را در آینده در ابهام قرار دارد در حالی که ما با روند رو به رشد جرم در کشور روبرو هستیم که با ظرفیت سازی های کند امکان تامین نیازمندی ها وجود ندارد. لذا اگر کمکی غیر بودجه عمومی دولت کمک نشود امکان بهبود کار وجود ندارد.
وی با اشاره به تدوین برنامه ششم توسعه بیان کرد: در برنامه ششم جایگاه خوبی برای نیروی انتطامی لحاظ شده که شامل کمک های سازمانی و مردم هم می شود. امنیت مربوط به همه دستگاه ها و مردم است و همه باید احساس کنند مسول اجرای آن هستند.
مردم برای تامین نیازهایشان آمادگی کمک دارند از جمله در بحث مدرسه سازی. لذا برای امنیت علاقمند کمک هستند اما مسیر میخواهند. پس باید به این مساله کمک شود تا امنیت فراگیرتر شود و جز بسیج عمومی استفاده از ظرفیت های محدود فعلی مساله را حل نمی کند و هیچ جا هم جز وزارت کشور اولی تر از این نیست که تولیت امر را بر عهده بگیرد و ترجیح ما این است ک یک ریال پول در این بین جا به جا نشود.
وی افزود: تمام تلاش ما در برنامه ششم این شد که برای نیروی انتظامی برای یک دوره 5 ساله 30 هزار نفر استخدام شود در حالی که سایر دستگاه ها تعدیل نیرو باید داشته باشند که البته بازهم این تعداد کمتر از 15 درصد نیازمندی های ما به نیرو انسانی است.
ما باید شبکه ملی برای امنیت داشته باشیم که نیروی انتظامی هسته آن باشد.
معاون هماهنگ کننده ناجا خاطر نشان کرد: بیشترین سطح تماس مردم با نظام از طریق پلیس است و از برنامه های ما کاهش این سطح تماس است ک راهی جز الکترونیکی کردن خدمات ندارد. اگر ما در آینده این تکنولوژی را نداشته باشیم نمی توانیم ماموریت انجام دهیم.
در گذشته اگر با گمانه زنی مجرمی را دستگیر می کردیم دیگر بدون استفاده از فناوری این کار ممکن نیست و. حتی عقب می مانیم. لذا اگر نیازمندی های عمومی مردم به امنیت را با کمکها تامین کنینم توان نیروی انتظامی برای آینده نگری باقی می ماند.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار