استخدام 35 هزار نفر/ حداقل و حداکثر حقوق کارکنان دولت

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور گفت: دولت امسال 34 تا 35 هزار نفر را استخدام می کند.

محمدباقر نوبخت با حضور در برنامه گفتگوی ویژه خبری پنجشنبه شب شبکه دو سیما در پاسخ به این پرسش که آیا امسال دولت برنامه ای برای استخدام دارد؟ افزود: امسال هم مانند سال های گذشته، دولت استخدام دارد.

وی گفت: بند (ج) ماده 26 قانون مدیریت خدمات کشوری به دولت این اجازه را می دهد که به ازای هر سه نفری که بازنشسته می شوند یک نفر را جذب کند که بر همین اساس در سه سال گذشته، هر سال دولت، استخدام هایی داشت.

نوبخت افزود: اکنون هم با توجه به استخدام هایی که در سال های گذشته انجام شده بیش از 53 هزار نفر از کارکنان دولت کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه مجوز استخدام 16 تا 17 هزار نفر در وزارت بهداشت در سال جاری صادر شده است گفت: بر اساس این مجوز، واحدهای بهداشتی و درمانی جدیدی که افتتاح می شوند هم از نظر تجهیزات پزشکی و هم نیروی انسانی مجهز می شوند.

سخنگوی دولت افزود: اجازه استخدام تعدادی از نیروی انسانی را به آموزش و پرورش و قوه قضاییه هم داده ایم.

نوبخت تاکید کرد : موضوع اشتغال را نباید فقط از طریق استخدام، حل کنیم بلکه باید در پی افزایش فرصت های شغلی باشیم.

وی گفت: امیدواریم امسال با فعال کردن 7 هزار و 500 واحد تولیدی در سراسر کشور، 130 تا 150 هزار نفر به شاغلان اضافه شوند .

حداقل و حداکثر حقوق کارکنان دولت

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور درباره حداقل و حداکثر حقوق پرداختی کارمندان دولت گفت: اگر حداقل حقوق را 900 هزار تومان در نظر بگیریم حداکثر حقوق کارمندان دولت هفت برابر آن یعنی حدود 6 میلیون و 300 هزار تومان می شود.

محمدباقر نوبخت گفت: هر سال پس از ابلاغ بودجه به دولت برای اجرای آن باید بر اساس تبصره های مختلف، آیین نامه های اجرایی را تهیه و به تصویب هیات وزیران برسانیم.

وی افزود: هیئت وزیران هم برخی ضوابط کلی را پیش از تصویب بودجه در دستور کار قرار می دهد که اکنون هم در دستور کار آنان است و یکشنبه به تصویب می رسد.

سخنگوی دولت در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه منع استفاده از بازنشستگان در قانون وجود داشته و جاری است گفت: فقط در موارد خاص برای برخی مشاغل و برای مسئولیت مدیریتی بر اساس قانون می توان از بازنشستگان استفاده کرد.

نوبخت افزود: در سال های گذشته عده ای به زور به جمع بازنشستگان پیوستند در حالی که کاملا توانایی ادامه کار را داشتند البته جمع این افراد به حدود 150 نفر هم نمی رسد در حالی که بحث ما برای اشتغال 22 تا 23 میلیون نفر است.

یارانه ۲۴ میلیون نفر حذف می شود

نوبخت درباره قانون بودجه و حذف ۲۴ میلیون نفر افراد پردرآمد و دو نرخی شدن بنزین هم گفت : آن مواردی را که مجلس شورای اسلامی در قالب حذف ۲۴ میلیون نفر افراد پردرآمد مطرح کرد در دستور کار ما و ۳ میلیون نفری که یارانه آنان حذف شد جزو آن بود.

وی افزود: طبق این قانون دولت اجازه تشخیص نیازمند را دارد ضمن اینکه پول های ناشی از حذف یارانه دهک های پردرآمد به دولت می تواند کمک کند.

نوبخت ادامه داد: سالانه حدود ۴۲ هزار میلیارد تومان و هر ماه ۳ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان یارانه پرداخت می کنیم که رقم سنگینی است.

وی با تاکید بر اینکه دولت مناسب نمی تواند از سفره مردم بزند و از پول آن استفاده کند گفت: اجازه نداریم یارانه نیازمندان را حذف کنیم.

نوبخت افزود: ‌دولت یارانه هر کسی را که تشخیص دهد درآمد بالایی دارد و مستحق این دریافت نیست قطع می کند.

وی با اشاره به اینکه قانون افراد ثروتمند را کسانی دانسته که درآمد بالای ۳۵ میلیون تومان در سال دارند گفت: افرادی که این درامد را دارند اما در شهرهای بزرگ مانند تهران زندگی می کنند و دانشجو دارند و مستاجر هستند نمی توان ثروتمند قلمداد کرد.

نوبخت تاکید کرد: یارانه افراد نیازمند قطع نمی شود.

آخرین وضعیت عرضه بنزین دو نرخی

وی درباره ۲ نرخی کردن بنزین هم گفت: دولت اساسا دو نرخی بودن را در یک شرایط اقتصاد سالم، فسادآور می داند و با دو نرخی کردن بنزین مخالف است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور با بیان اینکه به اقتصاد رقابتی وحضور بخش خصوصی معتقد هستیم افزود: اینکه قیمت یکی از عوامل تعیین کننده است بخشی از اصول ما است اما دولت باید نظارت لازم را داشته باشد و ضمن حمایت از تولید کنندگان باید حمایت از مصرف کنندگان را هم جزو وظایف خود بدانیم.

نوبخت با اشاره به اینکه نهادهای قیمت گذار سوسیالیستی نیستند و در همه جای جهان وجود دارند، اضافه کرد: مالکیت و مدیریت باید بر عهده بخش خصوصی و دولت باید در جایگاه سیاست گذاری و نظارت باشد.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا می شود نظام بانکی را به خاطر نرخ سود واقعی مورد انتقاد قرار داد که انگیزه تولید را کور کرده است؟ گفت: باید به نظام بانکی در جهت اصلاح کمک کرد.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار