استفاده از ظرفیت‌های مردمی در جهت اشتغال مددجویان کمیته امداد

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

استفاده از ظرفیت‌های مردمی در جهت اشتغال مددجویان کمیته امداد

جانشین قرارگاه جهادی امیرالمومنین(ع) گفت: برنامه‌ریزی کرده ایم تا فرآیند اشتغال به نحوی باشد که عوامل نهادی و مردمی بتوانند جای خود را در این مسیر پیدا کنند.

روح الله ایزدخواه در گفت‌وگو با خبرنگار مهر گفت: اوایل تابستان سال جاری در جهت تسهیل و تسریع اشتغال‌زایی برای مددجویان، قرارگاه امیرالمومنین(ع) به وجود آمد که بدنه آن را جوانان نخبه و متخصص داوطلب خدمت به محرومین و کارشناسان با تجربه کمیته امداد تشکیل می‌دهند.

وی گفت: به دنبال این هستیم که مأموریت اشتغال‌زایی در کمیته امداد را بر اساس زنجیره‌های اقتصادی و مزیت‌‎‌دار استان‌ها هدفمند کنیم. در همین راستا از هر استان دو یا سه زنجیره اشتغال‎‌زا را مشخص کرده‌ایم تا بخشی از برنامه اشتغال‌زایی امداد در هر استان را به خود اختصاص دهند.

ایزدخواه گفت: برای انجام این اقدام، نوعی تقسیم کار و هم افزایی نهادی و عاملیت مردمی در حال انجام است. یعنی هم از نهادهای دیگری که در حوزه اشتغال‌زایی فعال هستند خواسته‌ایم که با کمیته امداد همکاری و هم عاملیت را به عوامل غیر سازمانی و متخصص سپرده‌ایم.

جانشین قرارگاه جهادی امیرالمومنین(ع) افزود: ما معتقدیم اشتغال و کارآفرینی در حال حاضر یک جبهه جهادی در سطح ملی است و تمام دستگاه‌ها و نهادها باید در آن همکاری و هم افزایی داشته باشند تا بتوانیم به نتیجه موثری در این زمینه برسیم.

وی ادامه داد: برای اجرای این مهم، از عوامل ذی ربط دولتی و مردمی به صورت هم‌زمان دعوت شده است تا به صورت متحد و با هم افزایی عمل کنند که از مهم‌ترین آنها می‌توان از دستگاه‌های دولتی متولی اشتغال، نهادهای حاکمیتی و عمومی فعال در این حوزه همچون آستان قدس رضوی و نیز گروه‌های جهادی و خیرین نام برد.

جانشین قرارگاه امیرالمومنین(ع) گفت: کمیته امداد از بستری مناسب و اجتماعی جهت میزبانی از نهضت اشتغال‌زایی برخوردار است که هم ماموریت ایجاد اشتغال را دارد و هم جامعه هدف بزرگ و مرتبطی با این حوزه در اختیار دارد.

وی افزود: در قرارگاه امیرالمومنین ضمن حفظ ضوابط حوزه اشتغال کمیته امداد، ابتکاراتی برای چابک سازی و کارآمدسازی در اشتغالزایی درنظر گرفته شده است، از جمله اینکه از افراد خبره و متخصص دعوت کرده‌ایم به عنوان راهبر شغلی، هر نفر یک زنجیره اشتغال منطقه‌ای را راهبری کنند.

ایزدخواه گفت: همچنین در این مسیر از گروه‌های جهادی، خیرین اشتغال، هسته‌های دانش بنیان و فناور و سایر گروه‌های فرهنگی و اجتماعی که دغدغه و هدف‌گیری اشتغال دارند دعوت به همکاری کرده‌ایم.

وی گفت: فرایند اشتغال را به نحوی برنامه‌ریزی کردیم که مردمی شود بدین صورت که تمام عوامل نهادی و مردمی ذی ربط بتوانند جای خود را در این فرایند پیدا کنند. در قرارگاه سعی کرده‌ایم بستر و زمینه را برای عاملیت عناصر و هسته های مردمی ایجاد کنیم.

ایزدخواه با بیان اینکه اشتغال در شرایط امروز یک جهاد است، گفت: هیچ جهادی بدون حضور همه عواملِ دخیل، به فتوحات قابل توجهی نمی‌رسد و نیازمند مشارکت همگانی است.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار