استفاده از ظرفیت دانشگاه فرهنگیان راه حل مشکلات جذب نیرو در آموزش و پرورش

دسته ها: اخبار آموزش و پرورش اخبار

استفاده از ظرفیت دانشگاه فرهنگیان راه حل مشکلات جذب نیرو در آموزش و پرورش

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه از ظرفیت کامل دانشگاه‌ها و پردیس‌های مرتبط با دانشگاه فرهنگیان استفاده نشده، خواستار تغییر رویه مسئولان شد.
سیدحمایت میرزاده در گفت‎‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به درخواست بازنگری در طرح استخدام نیروهای حق‌التدریسی در مجلس از سوی مسئولان آموزش و پرورش به دلیل تبعات ناخوشایند آن، گفت: تمامی نمایندگان به لحاظ قانونی حق دارند براساس صلاح دیدشان طرح یا اصلاحیه ارائه دهند اما ارائه طرح به معنای تبدیل آن قانون و عدم مغایرت آن با اسناد بالادستی نیست.
نماینده مردم گرمی در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه طرح تعیین تکلیف نیروهای حق‌التدریس و آموزشیاران نهضت سوادآموزی همچنان در کمیسیون آموزش در حال بررسی است، افزود: این طرح پس از کمیسیون آموزش، از فیلتر نمایندگان در صحن و شورای نگهبان نیز خواهد گذشت.
وی همچنین در رابطه با اظهاراتی مبنی بر اینکه طبق قانون برنامه ششم، دانشگاه فرهنگیان باید در هر سال30 هزار نفر دانشجو بپذیرد و در حال حاضر فقط 4هزارنفر در هر سال می‌پذیرد، اظهارکرد: قانون دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه شهید رجایی را تنها کانال ورود به آموزش و پرورش تشخیص داده است اما اینکه دانشگاه فرهنگیان ظرفیت جبران کمبود نیرو در آموزش و پرورش ندارد اظهارنظر قابل قبولی نیست.
میرزاده توضیح داد: متاسفانه از ظرفیت کامل هیچ یک از دانشکده‌ها و پردیس‌های مرتبط با دانشگاه فرهنگیان استفاده و برای صد درصد ظرفیت آن‌ها پذیرش دانشجو نشده است لذا اگر مسئولان امر تغییر رویه دهند می‌توانند از طریق همین دانشگاه با ظرفیت موجود بسیاری از مشکلات مرتبط با جذب نیرو در آموزش و پرورش را حل کنند.
سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس همچنین راه دیگر حل مشکل نیرو در این وزارتخانه را کاهش تشکلات اداری و انتقال و تبدیل وضعیت اعلام کرد و افزود: آموزش و پرورش با تغییر شیوه مدیریتی می‌تواند بر مشکلاتش فائق بی‌آید.

اخبار آموزش و پرورش اخبار