استفاده از ظرفیت دانشگاه فرهنگیان و استخدام نیرو برای جبران کمبود معلم

دسته ها: اخبار آموزش و پرورش اخبار

استفاده از ظرفیت دانشگاه فرهنگیان و استخدام نیرو برای جبران کمبود معلم

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش از نیاز به ۳۰ هزار معلم برای پایه دوازدهم تحصیلی در کشور خبر داد و گفت: روش‌های تأمین نیروها برای این بخش پیش‌بینی شده است.

علی زرافشان که به‌منظور معرفی مدیرکل جدید آموزش و پرورش استان سمنان به این استان سفر کرده بود، در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری فارس استان سمنان با اشاره به نیاز به ۳۰ هزار معلم برای پایه دوازدهم تحصیلی اظهار داشت: مقرر شد بخشی از معلمان را از نیروهای موجود، بخشی از فارغ‌التحصیلان دانشگاه فرهنگیان و تربیت‌معلم شهید رجایی و بخشی از ردیف استخدامی تأمین کنیم.

وی گفت: این ۳۰ هزار نیرو بر اساس برآورد تراز نیروی انسانی استان‌ها و مناطق اعلام شده و چنانچه در تأمین نیروهای موردنیاز با کمبود معلم مواجه شویم، با پرداخت اضافه تدریس و تأخیر در بازنشستگی همکاران مشکل را رفع خواهیم کرد.

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: معلمان دارای مدرک کارشناسی با ۳۰ سال سابقه خدمت و معلمان دارای مدرک کارشناسی‌ارشد با ۳۵ سال سابقه خدمت می‌توانند با تمدید یک سال ارائه خدمت، ما در تأمین نیروی پایه دوازدهم یاری کنند.

زرافشان همچنین روش برون‌سپاری و خرید خدمات را از دیگر موارد تأمین منابع انسانی مورد نیاز به‌ویژه در فنی و حرفه‌ای و کاردانش بیان کرد.

 

اخبار آموزش و پرورش اخبار