استفاده از نیروهای بومی دراستخدامی جدید وزارت نفت یک ضرورت است

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

استفاده از نیروهای بومی دراستخدامی جدید وزارت نفت یک ضرورت است

نماینده مردم شهرستان های بندرماهشهر، هندیجان، امیدیه و بندرامام در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ضرورت استفاده از نیروهای بومی دراستخدام های جدید وزارت نفت گفت:شرایط اخیر استخدام وزارت نفت ، اجحاف در حق مردم این استان است.
علی گلمرادی یکشنبه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به نامه اخیر مجمع نمایندگان خوزستان در انتقاد از شرایط استخدامی وزارت نفت اظهار کرد: مجمع نمایندگان این موضوع را فردا دوشنبه در کمیسیون انرژی با جدیت پیگیری می کند تا حقی از خوزستانی‌ها ضایع نشود.
وی افزود: شرایط خاص و حاد این استان باعث شده تا سطح آموزش و تحصیلات در این استان افت شدید پیدا کند که در نتیجه معدل فارغ التحصیلان در خوزستان متفاوت با استانهایی است که مشکلاتی از قبیل گرما و ریزگرد ندارند
وی ادامه داد: برای جلوگیری از ضایع نشدن حقوق فرزندان این استان، معافیت‌های خاصی را باید در شرایط استخدامی تعریف کرد و نمایندگان خوزستان نیز این موضوع را تا حصول نتیجه با جدیت دنبال می کنند.
گلمرادی بیان کرد : فضای مجلس و دولت برای احقاق حق استان خوزستان فضای مطلوبی است.
وی تأکید کرد : با توجه به شرایط خاص استان، تاکنون مجمع نمایندگان استان خوزستان در جهت صیانت از حقوق فرزندان این استان اقدامات نسبتا مطلوبی انجام داده است که نامه اخیرا مجمع نمایندگان استان خوزستان به وزیر نفت گواهی بر این ادعاست .
وی افزود: خوشبختانه تاکنون اتحاد و انسجام در بین مجمع نمایندگان حاکم بوده و در این مدت کوتاه نتایج خوبی حاصل شده است.
گلمرادی گفت : بودجه استان خوزستان در سال 1396 نسبت به سال گذشته حدود 107 درصد افزایش داشته است که با پیگیری جدی مجمع نمایندگان استان صورت گرفته است .
نماینده مردم شهرستان های بندرماهشهر، هندیجان، امیدیه در مجلس شورای اسلامی در ادامه به ماده 47 برنامه ششم توسعه اقتصادی فرهنگی اجتماعی کشور اشاره کرد و گفت: از جمله اقدام بسیار با اهمیت دیگر ماده 47 برنامه ششم توسعه اقتصادی فرهنگی اجتماعی کشور می باشد که به صراحت توجه ویژه ای به الویت ظرفیت‌های بومی در بخش جذب نیروی انسانی و پیمانکاری های منطقه دارد که در حال حاضر متاسفانه بخش عمده ای از ظرفیت های کاری صنعت نفت، گاز پتروشیمی در استان خوزستان توسط افراد غیر بومی اشغال شده است.
گلمرادی در پایان خاطرنشان کرد: استفاده از مدیران بومی و کارکنان بومی در سازمانها، صنایع و شرکت‌های پتروشیمی، مزیت های بی شمار و قابل توجهی دارد، که می‌توانند در روند کاری سازمان ها و شرکت ها نقش موثری داشته باشند.
بر اساس اعلام شرایط آزمون استخدامی وزارت نفت کسانی مجاز به شرکت در این آزمون هستند که معدل دانشگاهی آنها کمتر از 19 نباشد.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار