استفاده از نیروی پرسنلی برای جبران کمبود معلم دو سر باخت است

دسته ها: اخبار آموزش و پرورش اخبار

استفاده از نیروی پرسنلی برای جبران کمبود معلم دو سر باخت است

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در مورد استفاده از نیروی پرسنلی برای جبران کمبود معلم، گفت: از یک سو آنها مهارت تدریس نمی‌دانندو از سوی دیگر بخش اداری از نیروی کار موثر محروم می‌شود.

فرهاد فلاحتی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به استفاده از مدیران و معاونان برای جبران بخشی از کمبود نیروی انسانی مدارس، گفت: کمبود نیروی انسانی در آموزش و پرورش باعث استفاده از مدیران و معاونان اجرایی در کلاس‌های درس شده از سوی دیگر ممکن است به دلیل کمبود معلم در این وزارتخانه از نیروهای موجود در بدنه اداری نیز در کلاس‌ها برای تدریس استفاده شود.

معلمان باید تخصص و مهارت کلاس‌داری و تدریس داشته باشند

نماینده مردم قائنات در مجلس شورای اسلامی افزود: استفاده از کارمندان ادارات که تجربه حضور در کلاس درس را ندارند می‌تواند مشکلات متعددی برای نظام آموزشی ایجاد کند چراکه معلمان باید تخصص و مهارت و فن کلاس‌داری و تدریس داشته باشند در حالی که کارمندان مدت طولانی از خدمت خود را در ادارات گذرانده‌اند لذا حضور آنها در کلاس‌های درس کیفیت آموزشی را کاهش می‌دهد.

به زعم وی شناسایی نیروی‌هایی که از ادارات آموزش و پرورش برای تدریس به کلاس‌های درس فرستاده می‌شوند نیز کاری زمان بر و با پیچیدگی‌های بسیار است چراکه ممکن است افرادی انتخاب شوند که در شغل خود تجربه و تبحر بسیاری دارند اما فن و مهارت تدریس نمی‌دانند بنابراین با این اقدام از یک سو بخش اداری را از بهره‌مندی از نیروی کار موثر محروم کرده‌ایم و از سوی دیگر فرد نمی‌تواند در کلاس حضور موثری داشته باشد.

استفاده از نیروهای اداری آموزش و پرورش در کلاس‌های درس تبعات بدی خواهد داشت

فلاحتی با بیان اینکه استفاده از نیروهای اداری آموزش و پرورش در کلاس‌های درس به دلیل کمبود معلم تبعات بدی خواهد داشت، خاطرنشان کرد: برای این جایگزینی باید کارشناسی‌های لازم انجام گیرد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تعداد نیروهای اداری آموزش و پرورش از استاندارد جهانی بالاتر است، عنوان کرد: حدود 80 درصد نیروهای آموزش و پروش باید در کلاس‌های درس حضور داشته باشند در حالی که در کشور ما اینچنین نیست؛ بسیاری از پست‌های اداری آموزش و پرورش بلامحل است.

اخبار آموزش و پرورش اخبار