استفاده جانبازان زیر۲۵ درصد و رزمندگان با۶ ماه جبهه ازسهمیه کنکور

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

استفاده جانبازان زیر۲۵ درصد و رزمندگان با۶ ماه جبهه ازسهمیه کنکور

عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: جانبازان زیر۲۵ درصد و رزمندگان با سابقه حضور ۶ ماهه در جبهه می توانند از سهمیه پنج درصدی برای کنکور سال آینده استفاده کنند.

غلامرضا شرفی در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن تاکید بر لزوم انجام کار کارشناسی برای اختصاص سهمیه پنج درصدی در کنکور سال ۹۷ افزود: تعداد بسیاری از رزمندگان ما در دوران هشت سال دفاع مقدس به دلیل گستردگی جنگ و تهدیداتی که نیروهای مومن و خط مقدم را درگیر خود کرده بود، میزان جانبازی شان زیر ۲۵ درصد است.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در بحث پنج درصد امتیاز اختصاص یافته در کنکور۹۷ به جانبازان زیر ۲۵ درصد و رزمندگان با سابقه حضور ۶ ماهه در جبهه باید در برخی از حوزه ها به ویژه در زمینه تحصیلات عالی، کار کارشناسی انجام شود تا به طور مثال در حوزه امرار معاش، برای آنان فوق العاده هایی در نظر گرفته شود.

وی با ابراز امیدواری از اینکه در خیزهای بعدی فرصت های بیشتری برای ارائه استدلالهای بهتر در این باره فراهم شود، گفت: متاسفانه نظام آماری کشور هنوز به طورسنتی اجرا می شود و به رغم افزایش سه برابری جمعیت نسبت به گذشته و به تناسب آن تعریف توسعه سه برابری و سریع شدن آهنگ رشد، اما در این باره تاکنون یک نظام متناسب و رو به رشدی را نداشته ایم.

شرفی افزود: متاسفانه بخشی از این ساختار که از رژیم گذشته به جای مانده، دستگاهها و نهادهای دولتی ما را به آن مبتلا کرده است.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار