استقرار و توسعه مرکز ملی پایش محیط کسب و کار کشور در تمامی استان‌ها

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

استقرار و توسعه مرکز ملی پایش محیط کسب و کار کشور در تمامی استان‌ها

با حضور معاون اقتصادی وزارت امور اقتصادی و دارایی چگونگی فعالیت و خدمات سامانه پیشخوان صدور مجوزهای کسب و کار کشور در استان تشریح شد.
‌به گزارش ایسنا- ‌معاون امور اقتصادی وزارت اقتصاد دارایی گفت: بر اساس مصوبه ستاد اقتصاد مقاومتی و هیئت دولت ” استقرار و توسعه مرکز ملی پایش محیط کسب و کار کشور” در تمام استان‌های کشور درحال طراحی و پیاده سازی است‌.
‌حسین میرشجاعیان هدف از طراحی و راه اندازی این مرکز را سهولت دسترسی مردم برای اخذ مجوزهای مورد نیازشان عنوان کرد و افزود: این مرکز ملی از 4 زیرسامانه سام ، دادور، نما و یاور تشکیل می‌شود‌.
معاون امور اقتصادی وزیر اقتصاد و دارایی با اشاره به اینکه این مرکز ملی هوشمند براساس مصوبه ستاد اقتصاد مقاومتی کار خود را آغاز کرده است، گفت: هدف نهایی سامانه دادور تبدیل شدن به پیشخوان مجوز دهی کشور است که به صورت یکپارچه شکایات کشور را دریافت می‌کند‌.
میرشجاعیان تاکید کرد: اگر کار براساس جدیت و نتیجه‌دهی دنبال شود تامین زیرساخت‌ها تنها 10 درصد کار است و 90 درصد دیگر به راهبری، مطالبه‌گری مردم و استفاده از سامانه و مرکز ملی پایش کسب و کار باز می‌گردد‌.
وی با بیان اینکه باید هزینه‌های مبادلاتی برای بنگاه‌های اقتصادی کاهش یابد، اظهار کرد: بهبود محیط کسب و کار کاهنده هزینه‌های مبادلاتی است، اما عوامل مختلفی در کشور و خارج از کشور که برای بخش خصوصی قابل کنترل نیست، وجود دارد که مانع از بهبود محیط کسب و کار می‌شود‌.
معاون وزیر اقتصاد گفت: براین اساس قانون بهبود مستمر محیط کسب و کار که با آغاز به کار دولت اجرایی شده ابلاغ و وزارت اقتصاد و دارایی مکلف به ارتقای جایگاه کسب و کار در کشور شده است‌.
مسئول استقرار و توسعه مرکز ملی پایش محیط و کسب و کار کشور گفت: در الگوی دولت الکترونیک باید این الگو به شکل ستاره‌ای شکل گیرد و هر دستگاه تنها با مرکز در ارتباط باشد و تنها به ٤٦ ارتباط ختم می‌شود‌.
وی با اشاره به اینکه ٩٠ درصد استعلامات به صورت دستی از سوی مردم انجام می‌شود؛ گفت: ادامه شرایط کنونی باعث سردرگمی و نارضایتی مردم می‌شود‌.
این مقام مسئول یادآور شد: ٤٥ درصد استعلامات کشور مربوط به قوه قضاییه و نیروی انتظامی و خارج از قوه مجریه است که در این راستا هم‌افزایی همه قوا اهمیت بسزایی دارد‌.
وی در پایان گفت: با توجه به اینکه عوامل محیطی اثرگذار بر بهبود فضای کسب و کار و فرآیندهای آن قابل نظارت وپایش نبود، لذا بهبود محیط کسب و کار در جامعه کمتر احساس می شود که با آغاز فعالیت این سامانه یکپارچه امکان نظارت بهتر فراهم خواهد شد.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار