اشتغال؛ عامل اصلی مهاجرت دانشجویان/ دانشگاه‌های داخلی ضعف آموزشی ندارند

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

اشتغال؛ عامل اصلی مهاجرت دانشجویان/ دانشگاه‌های داخلی ضعف آموزشی ندارند

شریعتی نیاسر گفت: دانشگاه‌های کشور ضعف علمی ندارند و اغلب مهاجرت‌ها به سبب بازار کار بهتر بعد فارغ التحصیلی است.
عمده مهاجرت ها در دوران کارشناسی صورت می گیردمجتبی شریعتی نیاسر معاون آموزشی وزارت علوم در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: در حال حاضر عمده مهاجرت‌ها مربوط به دوره کارشناسی است اگر بتوانیم توانمندی دانشجویان کارشناسی را در زمینه اشتغال افزایش دهیم دیگر با این موضوع مواجه نخواهیم بود.

وی ادامه داد: در حال حاضر برنامه‌هایی در راستای مهارت آموزی دانشجویان در دانشگاه‌ها راه اندازی کرده ایم تا مدلی هماهنگ در کارآفرینی دانشجویان است.

معاون آموزشی وزارت علوم در ادامه به برنامه ششم توسعه اشاره و تصریح کرد: دانشگاه‌ها در هر سطحی باید متناسب با ماموریتی که دارند بر اساس برنامه ششم عمل کنند و جهت گیری آن‌ها باید مبنی بر آمار‌های مصوب در این برنامه باشد.

حضور حداقل ۱۰ درصد دانشجوی خارجی در کشور تا پایان برنامه ششم
شریعتی نیاسر اضافه کرد: این دانشگاه ها، چون ماموریت بین المللی دارند باید تا پایان برنامه ششم حداقل ۱۰ درصد جمعیت آن‌ها از دانشجویان خارجی تشکیل شود و این در حالی است که دانشگاه‌های سطح چهار با ماموریت محلی نباید به این موضوع بپردازند.

وی با اشاره به اینکه در کشور دانشگاه‌های بنامی داریم که هنوز برای حضور در آن دانشگاه‌ها متقاضیان بسیاری وجود دارد، بیان کرد: مهاجرت جوانان از کشور به دلیل ضعف دانشگاه‌ها نیست بلکه مهاجرت‌ها اغلب به منظور بازار کار بهتر بعداز اتمام تحصیلات خواهد بود.

معاون آموزشی وزارت علوم اضافه کرد: فارغ التحصیلان دانشگاه‌های برتر ایران به راحتی وارد دانشگاه‌های خارج می‌شوند و این موضوع نشانه ضعف دانشگاه‌های داخلی نیست.

شریعتی نیاسر با تاکید بر اینکه باید اصلاح ساختار آموزشی داشته باشیم، گفت: این اصلاح باید به گونه‌ای باشد که فارغ التحصیل بتوانند برای خود اشتغال زایی کنند؛ متاسفانه اکنون جامعه ما نمی‌تواند برای همه اشتغال زایی کند.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار