اشتغالزایی با آغاز عملیات اجرایی چند پروژه در بندر امام خمینی

دسته ها: اخبار استان اخبار

اشتغالزایی با آغاز عملیات اجرایی چند پروژه در بندر امام خمینی

عملیات اجرایی چند پروژه از جمله کارخانه بایو اتانول در منطقه ویژه اقتصادی بندرامام خمینی(ره) توسط وزیر راه و شهرسازی آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، با حضور محمد اسلامی، در منطقه ویژه اقتصادی بندرامام خمینی(ره) ضمن بهره برداری از انبارهای چند منظوره نگهداری کالا و بازدید از کارخانه روغن کشی نوید خلیج فارس، عملیات اجرایی کارخانه بایو اتانول و کارخانه فرآوری و بسته بندی سویا آغاز شد.

پروژه کارخانه بایواتانول با سرمایه گذاری شرکت “آبادانی گستر تهران با هدف ایجاد ارزش افزوده از غلات و تولید سوخت پاک احداث و در آن زمینه اشتغال 95 نفر نیز فراهم خواهد شد.

همچنین پروژه کارخانه فرآوری و بسته بندی سویا نیز با سرمایه گذاری شرکت “صنعت سازان شاداب جی” با هدف استقرار صنایع تولیدی و ارزش افزوده مرتبط باغلات و ایجاد شهر لجستیک غلات در این مجتمع بزرگ بندری به ارزش 121 میلیارد ریال و با ایجاد 40 فرصت شغلی جدید، احداث می شود.

وزیر راه و شهرسازی در ادامه از کارخانه روغن کشی نوید خلیج فارس بازدید کرد؛ این کارخانه به مساحت 34 هزار متر مربع به همراه 63 مخزن به ظرفیت 132 هزار تن و 48 سیلو به ظزفیت 400هزار تن زمینه لازم را برای خودکفایی کشور در زمینه ولید روغن خوراکی و کنجاله خوراک دام فراهم می کند.

اسلامی همچنین 3 انبار چند منظوره نگهداری کالا در مجتمع بندری امام خمینی (ره) را بهره برداری کرد؛ این انبارها با سرمایه گذاری شرکت های ” تی تی گستران شمال”، ” سازه پایدار راوند” و ” دانه طلایی آمل” جمعا به ارزش 591 میلیارد ریال احداث و به صورت مستقیم برای 80 نفر فرصت شغلی ایجاد می کنند.

همچنین وزیر راه و شهرسازی با حضور در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره)، کلنگ احداث پروژه تعمیرات اساسی جاده دسترسی مجتمع بندری و احداث مجتمع رفاهی و اداری بندر امام خمینی(ره) را به زمین زد.

محمد اسلامی امروز با حضور در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره)، کلنگ عملیات اجرایی احداث مجتمع خدمات رفاهی و اداری را با سرمایه گذاری شرکت “آسوده بار انداز” به زمین زد.

بر اساس این گزارش مجتمع خدمات رفاهی و اداری بندر امام خمینی(ره) با سرمایه گذاری 529 میلیارد ریال و با هدف ارائه خدمات رفاهی به جامعه دریایی، بندری و مردم منطقه احداث و 100 فرصت شغلی مستقیم نیز به دنبال دارد.

وزیر راه و شهر سازی در ادامه سفر خود به منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره)، کلنگ آغاز عملیات اجرایی پروژه تعمیرات اساسی جاده دسترسی مجتمع بندری امام خمینی(ره) را با اعتباری بالغ بر 300 میلیارد ریال و با هدف مرمت و بهسازی این مسیر دسترسی مهم با ایجاد 65 فرصت شغلی در این مجتمع بزرگ بندری بر زمین زد.

اسلامی در ادامه از کارخانه خوراک دام و طیور شرکت “مشاهیر سیویل سازه” به مساحت 3 هزار مترمربع با تولید سالانه 240 هزار تن خوراک دام و طیور بازدید کرد؛ این کارخانه تأثیر به‌سزایی در کاهش وابستگی به منابع خارجی و خروج ارز از کشور و ایجاد ارزش افزوده دارد.

اخبار استان اخبار