اشتغالزایی با افتتاح فاز دوم کارخانه فولاد دزفول

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

از طریق ویدئو کنفرانس با رئیس‌جمهور و با حضور معاون وزیر صمت، فاز دوم کارخانه فولادروهینا جنوب در شهرستان دزفول به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبرنگار مهر، معاون وزیر صمت و رئیس سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور پیش از ظهر امروز پنجشنبه در آئین افتتاح فاز دوم کارخانه فولاد دزفول که در محل این کارخانه به صورت ویدئو کنفرانس با رئیس‌جمهور برگزار شد، اظهار کرد: مجتمع فولادروهینای دزفول در سال ۹۱ کلنگ زنی شد و در سال ۹۵ با ظرفیت تولید ۴۵۰ هزار تن میلگرد به بهره‌برداری رسید.

علیرضا شهیدی افزود: امروز نیز فاز دوم این مجتمع شامل تأسیس، افتتاح و راه‌اندازی کارخانجات ذوب، فولادسازی، ریخته‌گری و نورد پیوسته به بهره‌برداری رسید.

وی به وجود ماشین‌آلات خارجی و پیشرفته در این مجتمع فولادی اشاره کرد و گفت: فاز دوم این کارخانه برای ۴۰۰ نفر اشتغال مستقیم و برای دو هزار نفر اشتغال‌زایی غیر مستقیم ایجاد کرده است.

معاون وزیر صمت و رئیس سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور گفت: زمین این کارخانه ۳۶۱ هزار و ۸۶۱ مترمربع، آب مصرفی این مجتمع ۷۰۰ هزار مترمکعب و برق آن ۶۵ مگاوات در سال است.

شهیدی عنوان کرد: در حال حاضر ۱۴۲ واحد تولید میلگرد فولاد در کشور وجود دارد که با احتساب افتتاح این شرکت، تولید میلگرد کشور به ۲۱.۷ میلیون تن در سال رسید. همچنین ۸۴ واحد بزرگ تولید شمش فولادی در کشور وجود دارد که با افتتاح فاز دوم کارخانه فولاد دزفول، این میزان تولید شمش کشور به ۳۸ میلیون تن در سال رسید.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار