اشتغالزایی با افتتاح ۱۶ طرح صنعتی و تولیدی در منطقه آزاد اروند

دسته ها: اخبار استان اخبار

اشتغالزایی با افتتاح ۱۶ طرح صنعتی و تولیدی در منطقه آزاد اروند

در شکوه چهل سالگی انقلاب ظهر امروز با حضور دبیر شورای عالی مناطق آزاد، ۱۶ پروژه صنعتی و تولیدی در منطقه آزاد اروند افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار مهر، برای اجرا و بهره برداری از این ۱۶ پروژه ۲ هزار و ۱۴۳ میلیارد و  ۶۵۹ میلیون ریال  سرمایه گذاری شده و زمینه اشتغال ۵۸۰ نفر نیز فراهم شده است.

با ساخت کارخانه تولید و فرآوری برنج در شهرک صنعتی آبادان در مدت یک سال و با سرمایه گذاری ۱۱۴ میلیارد ریال،  زمینه اشتغال ۲۰ نفر فراهم شده است.

مجتمع پزشکی و اداری اروند نیز با سرمایه گذاری ۶۰۰ میلیون ریال و اشتغالزایی ۱۵نفر با هدف افزایش کمیت و کیفیت خدمات درمانی قابل ارائه در منطقه، توسعه صنعت گردشگری، جذب توریسم درمانی، ایجاد اشتغال پایدار و ایجاد امنیت اجتماعی احداث و به بهره برداری رسید.

کارخانه فرآوری خرما با ظرفیت تولید سالانه ۱۴۰ هزار تن انواع محصولات فراوری شده، مجتمع پوست دام و مجتمع پرورش اسب به منظور توسعه صنعت گردشگری، کارخانه مونتاژ لوازم خانگی با ظرفیت ۴۰ هزار دستگاه در سال ،کارخانه تولید باتری، نوار پی. وی. سی با ۷۰ تن ظرفیت تولید، آیفون تصویری، انواع تجهیزات مورد مصرف پالایشگاه، مصنوعات پلاستیکی و کشتارگاه صنعتی خرمشهر با ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار و اشتغالزایی ۷۰ نفر از دیگر پروژه های افتتاح شده در منطقه آزاد اروند است.

اخبار استان اخبار