اشتغالزایی برای جوانان با راه اندازی کانون خیرین کارآفرین در خوزستان

دسته ها: اخبار استان اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خوزستان گفت: نخستین کانون خیرین اشتغال در استان با هدف اشتغالزایی و با حمایت نیکوکاران و خیرین راه اندازی می‌شود.
جمال شیبه، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، با اشاره به راه‌اندازی نخستین کانون خیرین اشتغال در استان گفت: کانون خیرین اشتغال، با حمایت نیکوکاران و خیرین شکوفا می‌شود.

او با اشاره به استفاده از ظرفیت خیرین کارآفرین برای ایجاد اشتغال در خوزستان افزود: راه‌اندازی مرکز تخصصی اشتغال با رصد بازار کار موردنیاز استان، مسیر اشتغالزایی را هموار می‌کند، البته عملکرد این کانون در قالب هم افزایی با نهاد‌های حاکمیتی اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی، فنی و حرفه ای، بسیج و … با هم افزایی هرچه بیشتر در خدمت افراد مستعد نیازمند است.

شیبه با بیان اینکه راه اندازی کانون‌های خیرین کارآفرین در استان به منظور آماده سازی محلی برای تجمع خیرین علاقمند به ایجاد اشتغال محرومان در دستور کار اشتغال امداد قرار گرفته است، اظهار داشت: کانون فعالیت خود را به زودی با مشارکت دستگاه‌های اجرایی و بخش‌های خصوصی با هدف افزایش اشتغال و بهره گیری از ظرفیت خیرین در استان آغاز می‌کند.

این مقام مسئول تصریح کرد: جامعه هدف ما دهک‌های پایین جامعه هستند به ویژه نیازمندان تحت حمایت در کنار خدماتی که به مددجویان خود ارائه می‌دهند، می‌توانند برای آن‌ها که نیازمند شغل هستند کارآفرینی کنند، گروه هدف دیگر ما خیرین هستند که در بخش صنعت و معدن، خدمات و بنگاه‌های اقتصادی فعال درند، کمک‌های مالی می‌کنند، صاحب اندیشه و تجربه هستند و می‌توانند در جهت پیشبرد اهداف ما اثرگذار باشند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خوزستان ادامه داد: نیاز دیگر مددجویان و یا دهک‌های پایین مهارت آموزی و مشاوره در کسب و کار در جهت توانمندسازی است، با استفاده از ظرفیت دانشگاهیان، اهالی صنعت و سازمان‌های حمایتی تا به این افراد به منظور ایجاد یک شغل آموزش و مشاوره دهند و به نوعی راهبر شغلی این افراد باشند.

شیبه با اشاره به اهمیت توسعه اشتغال محرومان گفت: اشتغالزایی با کمترین هزینه، یکی دیگر از مزایای راه‌اندازی مرکز تخصصی اشتغال است که باید در این مسیر از سوی دستگاه‌های اجرایی، بانک‌ها و صنایع موردحمایت قرار گیرد.

اخبار استان اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار