اشتغالزایی برای زنان در طرح های قالیبافی

دسته ها: اخبار استان اخبار

اشتغالزایی برای زنان در طرح های قالیبافی

فرماندار شهرستان اندیمشک گفت:در کارگاه تولید قالی دست‌بافت اندیمشک (طرح آفتاب) برای 413 نفر از زنان خودسرپرست، بدسرپرست و بی‌سرپرست در قالب تعاون روستایی و مشارکت بنیاد برکت، فرصت شغلی خوبی ایجاد می گردد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، پیمان جهانگیری، فرماندار شهرستان اندیمشک بیان داشت: طرح آفتاب قالیبافی با مشارکت اقتصادی اجتماع‌محور در قالب طرح «آفتاب» بین بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) و تعاونی روستایی زنان این شهرستان به امضا رسیده است.

وی افزود: 49 درصد سهم مشارکت بنیاد برکت در این قرارداد، و سهم تعاونی‌های روستایی 51 درصد تعیین شده است. بر اساس قرارداد منعقد شده، سالانه در این کارگاه بیش از 3 هزار و 500 مترمربع قالی دست‌بافت تولید و به بازار عرضه خواهد شد.

فرماندار اندیمشک عنوان کرد: هم اکنون مراحل آموزش قالیبافان آغاز شده است که در مجموع پس از برگزاری آزمون های نهایی ، از بین افراد آموزش دیده 413 نفر برتر در این طرح مشغول به کار می شوند و به منظور کمک به افراد متقاضی از مرحله سوم آموزش ، مبلغی دستمزد نیز به افراد شرکت کننده پرداخت می شود.

اخبار استان اخبار