اشتغال١٥٠هزار نفر در کسب وکارهای خانگی/درخواست بازنگری در قانون

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

اشتغال١٥٠هزار نفر در کسب وکارهای خانگی/درخواست بازنگری در قانون

رییس دبیرخانه ستاد مشاغل خانگی با اشاره به اشتغال ١٥٠ هزار نفر در قالب کسب و کارهای خانگی طی سه سال گذشته، خواستار بازنگری در قانون حمایت از مشاغل خانگی شد.

به گزارش خبرنگار مهر، مهناز امامدادی در نشست ستاد ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی با تشریح عملکرد وضعیت این مشاغل طی سه سال گذشته گفت: طی سالهای ۹۵، ۹۶ و و یازده ماه سال جاری حدود ٥٤٠ هزار نفر از طریق سامانه مشاغل خانگی ثبت نام کردند که ۲۱۳ هزار نفر موفق به دریافت مجوز راه اندازی کسب و کارهای خانگی شدند.

وی افزود: همچنین از مجموع ۲۱۳ هزار نفر متقاضی دارای صلاحیت راه اندازی مشاغل خانگی، صد هزار نفر موفق به پرداخت تسهیلات شدند که منجر به ۱۵۱ هزار اشتغال شده است.

رئیس دبیرخانه ستاد حمایت و ساماندهی مشاغل خانگی گفت: طی سه سال گذشته همچنین رشد فعالیت‌های شبکه پشتیبانی در دستور کار ستاد قرار گرفت به طوری که در سال جاری نسبت به سال گذشته فعالیت‌های شبکه ای در کسب و کارهای خانگی ۳۲ درصد رشد داشته است.

امامدادی با بیان اینکه ۸۲ درصد متقاضیان راه اندازی مشاغل خانگی بانوان و ۱۸ درصد نیز آقایان بودند، گفت: ۷۴ درصد از این متقاضیان در مناطق شهری و ۲۶ درصد در مناطق روستایی ساکن بودند.

وی با بیان اینکه ۶۲ درصد متقاضیان ایجاد مشاغل خانگی سرپرست خانوار و ۳۸ درصد نیز غیرسرپرست خانوار هستند، تصریح کرد: با توجه به اهمیت بحث بازار، بازاریابی و فروش، تقویت بازاریابی به منظور تسهیل عرضه محصولات متقاضیان در دستور کار ستاد بود تا فضاهایی را برای عرضه محصولات خانگی فراهم کنیم.

رئیس دبیرخانه ستاد حمایت و ساماندهی مشاغل خانگی در بخش دیگری از اظهاراتش با تشریح عملکرد بانک‌های عامل در پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی در سال ۹۷ گفت: از ۸۰۰ میلیارد تومان اعتبارات مشاغل خانگی در سال جاری ۶۰۱ میلیارد تومان معادل ۷۵ درصد این اعتبارات توسط بانک‌های عامل برای پرداخت به متقاضیان ابلاغ شده و از این میزان ۵۳۸ میلیارد یعنی ۶۷ درصد اعتبارات ابلاغی به متقاضیان پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه سه بانک صادرات، تجارت و سپه بین ۵۰ تا ۶۰ درصد اعتبارات ابلاغی را پرداخت کردند، گفت: متأسفانه عملکرد بانک ملت فقط پرداخت ۲۲ درصد از اعتبارات ابلاغی بوده است.

امامدادی با اشاره به موضوعات قابل پیگیری در حوزه توسعه کسب و کارهای خانگی نیز گفت: در جهت تسهیلگری و حمایت از مشاغل خانگی نیازمند بازنگری در قانون ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی هستیم که این موضوع در دست بررسی است.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار