اشتغال‌زایی۷۰۰۰نفری پروژه‌های هفته دولت در خوزستان

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

استاندار خوزستان اعتبار طرح‌های هفته دولت را در خوزستان سه هزار میلیارد تومان برشمرد و گفت: این طرح‌ها برای هفت هزار نفر اشتغال ایجاد کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار مهر، غلامرضا شریعتی ظهر امروز در جریان حضور در دزفول به منظور بهره‌برداری و کلنگ زنی طرح‌های هفته دولت در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: امروز عملیات اجرایی قطعه دوم پروژه تعریض و بهسازی جاده چهارراه آوج به میانرود دزفول آغاز شد.

وی بر تعیین تکلیف قطعه اول پروژه پل میانرود دزفول تأکید کرد و افزود: این جاده با توجه به تولیدات کشاورزی فراوان در بخش مرکزی دزفول و بروز حوادث رانندگی و تلفات انسانی، نقش زیادی را در توسعه این بخش دارد.

استاندار خوزستان عنوان کرد: بازارچه محلی صنایع‌دستی و تولیدات خانگی و محصولات فرهنگی دومین طرحی بود که امروز در دزفول کلنگ زنی شد و مقرر شده است این پروژه ظرف مدت کوتاهی و با اعتبار یک میلیارد تومان توسط شهرداری دزفول اجرا شود.

شریعتی بازدید از کارخانه قند شهدای دزفول را دیگر اقدام انجام شده در جریان حضور در دزفول برشمرد و گفت: این کارخانه با پیشرفته‌ترین امکانات توسط ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در حال احداث است و پیش‌بینی می‌شود در سال ۱۴۰۱ به بهره‌برداری برسد.

وی عنوان کرد: ظرفیت تولید کارخانه قند دزفول ۱۰ تا ۱۲ هزار تن خواهد بود و ضمن اینکه این کارخانه در صورت افتتاح سالیانه ۵۰۰ هزار تن شکر تولید خواهد کرد.

رتبه اول خوزستان در تولید محصولات آبزی‌پروری

استاندار خوزستان به افتتاح ۱۲ طرح کشاورزی از جمله دو شرکت تولید تخصصی خوراک آبزیان با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در شهرک صنعتی شماره دو دزفول اشاره کرد و گفت: این دو کارخانه گام بلندی در راستای اقتصاد مقاومتی و تلاش برای تأمین خوراک آبزیان در خوزستان هستند.

شریعتی با اشاره به تولید سالانه ۲۰ هزار تن خوراک آبزیان در خوزستان، اضافه کرد: مصرف استان ۷۰ هزار تن است که با افتتاح این دو کارخانه میران تولید به ۴۰ هزار تن خواهد رسید. لذا حرکت برای تولید ۷۰ هزار تن با تمام توان ادامه دارد.

وی عنوان کرد: روند پیشرفت خوزستان در حوزه آبزی‌پروری در چند سال اخیر روند سریعی بوده است به گونه‌ای که استان در سال ۹۵ در حوزه تولید محصولات آبزی‌پروری در رتبه چهارم کشور قرار داشت اما اکنون خوزستان در رتبه اول کشور قرار دارد.

استاندار خوزستان به پیشرفت خوزستان در حوزه تولید میگو، ماهی و انواع آبزیان نسبت به سایر استان‌های کشور اشاره کرد و گفت: این روند می‌طلبد که پشتیبانی از صنعت آبزی‌پروری ادامه یابد تا نیازهای آبزی پروران ما در کمترین زمان و فاصله تأمین شود تا قدرت رقابت داشته باشند.

شریعتی ابراز امیدواری کرد که با همکاری جهاد کشاورزی، شهرک‌های صنعتی، شیلات و فرمانداران ظرفیت تولیدات آبزی‌پروری و صنایع پشتیبانی آن در خوزستان توسعه یابد.

وی در ادامه با بیان اینکه ۵۳۳ پروژه کوچک و متوسط به مناسبت هفته دولت در استان خوزستان به بهره‌برداری رسیده و یا آماده افتتاح هستند، افزود: پروژه‌های بزرگی از قبیل نیروگاه غرب کارون که با اعتبار ۳۰۰ میلیون دلار به مناسبت هفته دولت در خوزستان به بهره‌برداری رسید چرا که جز طرح‌های ملی محسوب می‌شود که در این ۵۳۳ طرح گنجانده نشده‌اند.

استاندار خوزستان اعتبار این ۵۳۳ طرح را ۳ هزار میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: طرح‌های هفته دولت در خوزستان برای ۷ هزار نفر اشتغال‌زایی ایجاد کرده‌اند.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار