اشتغال‌زایی برای ۳۰۰ هزار نفر با تکمیل فاز دو طرح ۵۵۰ هزار هکتاری

دسته ها: اخبار استان اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

اشتغال‌زایی برای ۳۰۰ هزار نفر با تکمیل فاز دو طرح ۵۵۰ هزار هکتاری

مدیرعامل موسسه جهاد نصر گفت: با تکمیل فاز دو طرح ملی احیای اراضی دشت‌های خوزستان و ایلام ۳۰۰ هزار شغل ایجاد می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی موسسه جهاد نصر، محمد جواد صالحی‌نژاد مدیر عامل موسسه جهاد نصر با اظهار کرد: اگر بتوانیم فاز ۲ طرح را به فاز ۱ متصل کنیم ضمن حفظ مشارکت ۸۵ درصدی نیروی کار بومی، از خطر بیکار شدن بیش از 5000 نیروی انسانی که اکنون در فاز یک مشغول به کار هستند نیز جلوگیری می شود.

وی همچنین گفت: با تکمیل فاز دو طرح ملی احیای اراضی دشت‌های خوزستان و ایلام۳۰۰ هزار شغل ایجاد می شود که با توجه به شرایط خاص خوزستان و فراهم‌سازی تبعات مثبت اجتماعی، بخشی از بحران بیکاری جوانان این دو استان نیز مرتفع خواهد شد.

صالحی نژاد افزود: برای اجرای فاز یک 206 طرح عمرانی را در ۲۱ شهرستان خوزستان و سه شهرستان استان ایلام انجام داده ایم و برای انجام این طرح ها ۷۰ پیمانکار و بالغ بر ۷ هزار نیروی انسانی مشارکت داشتند که ۸۰ تا ۸۵ درصد از نیروی شاغل بومی استان های خوزستان و ایلام بودند.

مدیرعامل جهاد نصر با اشاره به اینکه در مرحله اجرای فاز یک طرح بالغ بر ۲ هزار و ۸۵۰ دستگاه انواع ماشین آلات سنگین ،نیمه سنگین و سبک به کار گرفته شد ، افزود: فعالیت چنین حجم گسترده ای از ماشین آلات سنگین و نیمه سنگین در کشور بی سابقه است و در صورت از بین رفتن این ظرفیت، شکل گیری مجدد پیمانکاران و جمع آوری نیرو های متخصص سخت و هزینه های اجرای فاز ۲ را بسیار گران خواهد کرد که یقینا به زیان منافع ملی است.

مدیرعامل جهاد نصر گفت: از تمامی ظرفیت های فنی استان و کشور برای عملیات اجرایی این طرح استفاده شد، ضمن آنکه استفاده ازماشین آلات و تجهیزات تولید ایران از افتخارات طرح ملی ۵۵۰ هزار هکتاری احیای دشت های خوزستان و ایلام محسوب می گردد.

وی افزود:جهاد نصر با حاکم کردن روحیه جهادی در همه ارکان و زیر مجموعه ها، بر به‌کارگیری نیروی کار بومی به شدت اصرار دارد به گونه ای که برای انجام طرح ها در رامهرمز، حتی از نیروهای رامشیر استفاده نشد زیرا جهاد نصر از تبعات مثبت اجتماعی و فرهنگی استفاده از نیروی کار بومی در انجام طرح ها آشناست.

اخبار استان اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار