اشتغال بیش از ۲۰ هزار نفر در شهرک‌های صنعتی خوزستان

دسته ها: اخبار استان اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خوزستان تعداد افراد مشغول به کار در شهرک و ناحیه صنعتی این استان را بالغ بر ۲۰ هزار نفر اعلام کرد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، اخلاق محمدیان مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خوزستان امروز دوشنبه ۴ شهریورماه در جشنواره شهید رجایی استان در سالن امام رضا (رع) شهرک نفت اهواز، با بیان اینکه این شرکت در سال ۱۳۶۹ با هدف ایجاد بستر لازم به منظور استقرار واحد‌های صنعتی کوچک، متوسط و جذب سرمایه گذار در استان تاسیس شده، گفت: در حال حاضر تعداد ۲۵ هزار و ۲۷۹ نفر در ۷۳ شهرک و ناحیه صنعتی مصوب مشغول به کار هستند.

او تامین زمین موردنیاز و انجام خدمات عمومی شامل؛ آب، برق، گاز و زیرساخت‌های دیگر مورد استفاده واحد‌های صنعتی را از جمله ایجاد بستر‌های اشتغال عنوان کرد و اظهار داشت: با ایجاد چنین شرایطی زمینه فعالیت، اشتغال و تولید صنایع در استان بیش از پیش فراهم شد.

محمدیان به وجود ۷۳ شهرک و ناحیه صنعتی مصوب در استان اشاره و تصریح کرد: از بین ۱۰ هزار و ۳۰۸ هکتار زمینی که در اختیار این شرکت است یک هزار و ۹۳۶ هکتار زمین در قالب ۳ هزار و ۱۳۴ فقره قرارداد واگذار شده است.

این مقام مسئول اذعان داشت: تاکنون یک هزار و ۶۰۱ واحد صنعتی در این زمین‌ها به بهره برداری رسیده که بر اساس جواز‌های تاسیس و پروانه‌های صادره، منجر به اشتغال ۲۵هزار ۲۷۹ نفر شده است.

اخلاق محمدیان سرمایه گذاری انجام شده این واحد‌های صنعتی در استان را ۳۳ هزار و ۶۲۸ میلیارد ریال عنوانو بیان کرد: هدف از تشکیل شرکت شهرک‌های صنعتی، تجمیع صنایع در یک نقطه جغرافیایی و به منظور حفظ محیط زیست، جلوگیری از تخریب اراضی کشاورزی، استفاده از خدمات مشترک، کاهش زمان و هزینه‌های سرمایه گذاری و نیز ایجاد اشتغال پایدار بوده است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی افزود: به منظور تحقق این اهداف در سال ۱۳۹۷ تعداد ۱۹۱ پروژه عمرانی عملیات اجرایی آن‌ها در شهرک‌های صنعتی استان آغاز شد که از این تعداد ۱۲۰ پروژه با اعتباری به مبلغ یک هزار و ۹۶۰ میلیارد ریال به اتمام رسیده است.

شرکت شهرک‌های صنعتی استان از جمله ۵ دستگاه اجرایی برتر جشنواره شهید رجایی خوزستان است که بدون گروه بندی موفق به کسب بیش‌ترین امتیاز در حوزه شاخص‌های اختصاصی و عمومی شد.

اخبار استان اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار