اشتغال جوانان در طرح‌های اشتغال روستایی و عشایری

دسته ها: اخبار استان اخبار

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان گفت: ۱۰ هزار و ۱۰۵ طرح به کمیته فنی طرح توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری ارسال و منجر به اشتغال شد.

 

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، ارسلان غمگین مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان گفت: ۱۰ هزار و ۱۰۵ طرح به کمیته فنی طرح توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری ارسال شد که ۳ هزار و ۸۹۵ مورد آن با اعتبار ۳ هزار ۹۴۰ میلیارد ریال انجام و منجر به اشتغال ۶ هزار و ۸۰۷ نفر شد.

او افزود: توزیع استانی مبالغ این طرح در خوزستان در ۵ مرحله انجام شد و از مرحله اول تا چهارم ۴ هزار و ۲۳۲ میلیارد ریال و در مرحله پنجم نیز یک هزار و ۴۷۷ میلیارد ریال اعتبار پرداخت و مجموع اعتبارات استانی به مبلغ ۵ هزار و ۷۰۹ میلیارد ریال در ۵ مرحله توزیع شد.

غمگین ادامه داد: بالغ بر ۱۰ هزار و ۱۰۵ طرح به مبلغ ۱۵ هزار ۹۴۳ میلیارد ریال به کمیته ارسال شده و تعداد ۳ هزار و ۹۸۹ طرح به مبلغ ۴ هزار و ۸۰ میلیارد ریال تصویب و به بانک‌ها معرفی شده اند و مبلغ یکهزار ۷۶۹ میلیارد ریال از مرحله آخر باقی مانده که بین چهار بانک مذکور تقسیم شده، همچنین سریعترین پرداخت‌ها از سوی بانک توسعه تعاون انجام می‌شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان عنوان کرد: کمیته نظارتی تشکیل شده که این طرح‌ها را بررسی می‌کند، طی سال‌های ۹۷ تا ۹۹ بیش از یک هزار بازدید داشتیم و تاکنون ۳۱ طرح به دلیل انحراف به مبلغ ۱۱۸ میلیارد ریال استرداد کامل شد و با پیگیری‌ها در کمیته نظارت مبالغ آن‌ها برگشت خورد.

اخبار استان اخبار