اشتغال در فاز 2 پالایشگاه مطالبه جوانان بیکار آبادانی است

دسته ها: اخبار استان اخبار

اشتغال در فاز 2 پالایشگاه مطالبه جوانان بیکار آبادانی است

جمعی از جوانان جویای کار آبادانی روز شنبه برای دومین بار با تجمع در مقابل درب ورودی فاز 2 پالایشگاه آبادان خواستار اشتغال نیروی بومی در این واحد صنعتی شدند.
به گزارش خبرنگار ایرنا، حدود 100 نفر از جوانان آبادانی در حالیکه دست نوشته هایی با خود حمل می کردند بر استخدام نیروی بومی در فاز 2 پالایشگاه آبادان تاکید کرده و توجه به مشکل بیکاری جوانان این شهرستان را مطالبه کردند.
تجمع‌ کنندگان که نسبت به بکار گیری نیروی کار غیر بومی در این واحد صنعتی معترض بودند اظهار داشتند:بسیاری از جوانان آبادانی سال ها رنج تحصیل را تحمل کرده و اینک بعد از فارغ التحصیلی شغلی پیدا نمی کنند و این در حالی است که افراد غیر بومی فرصت های اندک شغلی منطقه را تصاحب می کنند.
آنان افزودند: برای استخدام در فاز 2 پالایشگاه مدارک لازم را تحویل داده ‌ایم ولی خبری از استخدام نیست.
منصور مجدمی که دارای لیسانس آی تی است اظهار داشت: در کمال تعجب شاهد استخدام نیروهای غیر بومی حتی از استان های شمالی در فاز 2 پالایشگاه هستیم در صورتی که آبادان دارای جوانان تحصیلکرده بیکار است.
وی تصریح کرد: چرا مسئولان آبادان بخصوص مسئولان سازمان منطقه آزاد اروند و پالایشگاه مانع از جذب نیروهای غیر بومی در فاز 2 نمی شوند، در این شهر جوانان تحصیل کرده بی شمار است.
یکی دیگر از این جوانان معترض نیز با انتقاد از جذب نیروی غیر بومی در فاز 2 پالایشگاه آبادان گفت: استخدام نیروی غیر بومی یعنی پشت کردن به جوانان بومی است وقتی شاکی می‌ شویم می‌ گویند نیروی متخصص در بین جوانان آبادان نیست.
سعید سلامیه تصریح کرد: در حالیکه جوانان بومی آبادان بیکار هستند، نباید از غیر بومی‌ ها در پالایشگاه و هر سازمان دیگری استفاده شود.
وی افزود: اگر مشکل تخصص است چرا در سایر مشاغلی که نیاز به تخصص خاصی ندارد جوانان بومی بکار گرفته نمی شوند.
سیدعلی نوربخش مدیر روابط عمومی شرکت پالایش نفت آبادان در گفت و گو با ایرنا در خصوص روند جذب نیروی جدید در فاز 2 پالایشگاه آبادان گفت: پالایشگاه آبادان مسئولیتی در خصوص جذب نیرو برای احداث این فاز ندارد و در بحث آموزش و به کار گیری آنها شرکت ملی مهندسی ساختمان نقش دارد.
وی اظهار داشت: برای جذب نیرو در فاز 2 هشت هزار نفر پیش بینی شده است ولی توسط شرکت های پیمانکاری جذب می شوند که مربوط به پالایشگاه آبادان نیستند و شرکت ملی مهندسی ساختمان مسئولیت ساماندهی آنها را بر عهده دارد.
پالایشگاه نفت آبادان، بزرگترین پالایشگاه ایران است که سال 1291 هجری شمسی ساخته شد و تا آغاز جنگ ایران و عراق در سال 1359 بزرگترین پالایشگاه دنیا با ظرفیت تصفیه 628 هزار بشکه در روز بود.
پس از برقراری آتش بس عملیات بازسازی فاز اول این پالایشگاه با ظرفیت 130 هزار بشکه در فروردین ماه 1368 واحد بازسازی شده تقطیر 85 وارد مدار تولید شد.
هم اکنون پالایشگاه آبادان روزانه 23 درصد کل بنزین و 26 درصد بنزین پالایشگاهی ایران را تامین می‌کند.
شرکت پالایش نفت آبادان با وسعت 495 هکتار و تصفیه بیش از 400 هزار بشکه نفت خام در روز به عنوان بزرگترین پالایشگاه نفت کشور، در راستای سیاستی های جمهوری اسلامی ایران و سند چشم انداز 20 ساله مبنی بر توسعه پایدار و صیانت از محیط زیست اقدام به اجرای پروژه های عظیمی کرده است که هر یک از این پروژه ها علاوه بر اصلاح الگوی مصرف، کاهشر آلایندهای زیست محیطی و بهبود وضعیت اقتصادی تاثیر به سزایی در میزان تولید فرآورده های نفتی دارد.

اخبار استان اخبار