اشتغال روستایی در سال 97 مورد توجه ویژه دولت است

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

اشتغال روستایی در سال 97 مورد توجه ویژه دولت است

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر کشور گفت: در سال 1397 برنامه های اشتغال فراگیر، توسعه اشتغال پایدار در مناطق روستایی، عشایری و شهرهای زیر 20هزار نفر جمعیت و توسعه اشتغال حمایتی مورد توجه ویژه قرار می گیرد.
محمد رضا واعظ مهدوی روز شنبه پس از پایان همایش سراسری مدیران صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر کشور در گفت و گو با ایرنا افزود: بیمه روستاییان که رسالت و وظیفه صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر است توسط دولت پیگیری می شود و در حقیقت بازنشستگی، از کار افتادگی، فوت و درمان صندوق بیمه های اجتمایی روستاییان خدمت های مهم برای روستاییان و بیمه شدگان فراهم می کند.
وی افزود: این صندوق در نظام لایه بندی تامین اجتمایی در لایه بیمه های پایه قرار دارد و دولت ضعف وجود کار فرما را برای روستاییان جبران می کند.
واعظ مهدوی در ادامه گفت: هر چند دولت سهم کارفرما را پرداخت می کند اما اشتغال یکی از دغدغه های مهم دولتمردان است که روستایی باید شغل و در آمد داشته باشد تا بتواند سهم خود را پرداخت کند.
صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر در سال 1384 به منظور حمایت از روستاییان و عشایر و کشاورزان در ایران تاسیس شد تا این اقشار نیز زیر پوشش حمایت‌ های اجتماعی قرار گیرند.
این صندوق یکی از صندوق‌ های چهارگانه و زیر مجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است و رویکرد آن ارائه خدمات بیمه اجتماعی بلند مدت به کشاورزان، روستاییان و عشایر در بخش‌ های مستمری بازنشستگی، از کار افتادگی و فوت است.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار