اشتغال سبز؛ ابتکار ویژه برای کنترل آلودگی‌هوا/ظرفیت‌های دانشگاهی در حوزه محیط‌زیست تقویت شود

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

اشتغال سبز؛ ابتکار ویژه برای کنترل آلودگی‌هوا/ظرفیت‌های دانشگاهی در حوزه محیط‌زیست تقویت شود

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس، کنترل آلودگی هوا، افزایش فضاهای سبز، صیانت از منابع طبیعی و مراتع را نتیجه توسعه اشتغال سبز دانست.
ورمحمد تربتی نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ ملت، در خصوص توسعه اشتغال سبز، گفت: اشتغال سبز به معنای استفاده از منابعی است که سبب ارتقا کیفیت هوا شود، در واقع اقداماتی که سبب افزایش فضاهای سبز در مناطق مختلف کشور شود را می توان از موارد توسعه اشتغال سبز محسوب کرد.
نماینده مردم گرگان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: توسعه مشاغل و استفاده از منابعی که سبب کاهش آلودگی‌های هوا شود نیز از دیگر مصادیق توسعه اشتغال سبز است که نوسازی ناوگان حمل و نقل و افزایش کیفیت خودروهای تولیدی و استفاده از خودروهای برقی (هیبریدی) از جمله این اقدامات است.
ضرورت استفاده از ظرفیت فارغ‌التحصیلان دانشگاهی در حوزه محیط‌زیست
وی افزود: دولتمردان با استفاده از ظرفیت فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌های منابع طبیعی و دانشجویان حوزه محیط‌زیست در بخش‌های تولید و صنعت می‌توانند نسبت به توسعه مشاغل سبز کمک کنند البته منابع مالی مناسبی باید تعبیه شود، کما اینکه در برنامه ششم توسعه تکالیفی در این زمینه برای دولت پیش‌بینی شده است.
تربتی‌نژاد با تاکید بر اینکه کنترل آلودگی هوای حداقل کاری است که به موجب توسعه اشتغال سبز تحقق پیدا می‌کند، گفت: احتمال کاهش آلودگی هوا به دنبال توسعه اشتغال سبز نیز وجود دارد، همچنین نمود خوبی نیز در بهبود وضعیت زیست محیطی کشور، صیانت از مراتع و منابع طبیعی خواهد داشت.
توسعه اشتغال سبز باید با سیاست‌های اشتغال‌زایی کشور همخوانی داشته باشد/ اشتغال سبز رهگذری برای رفع معضل بیکاری
این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با یادآوری تعداد فارغ‌التحصیلان حوزه محیط‌زیست و کشاورزی، تصریح کرد: فارغ‌التحصیلان دانشگاهی سالانه حدود 800 هزار نفر هستند که بخش عمده‌ای از این افراد فارغ‌التحصیلان رشته‌های مرتبط با گیاهان و محیط زیست هستند، بنابراین می‌توانند نقش‌آفرینان توسعه اشتغال سبز باشند.
عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی در مجلس شورای اسلامی افزود: برنامه‌ریزی در حوزه توسعه اشتغال سبز باید با سیاست‌های اشتغال‌زایی کلی کشور همخوانی داشته باشد، از این رو اشتغال سبز می‌تواند رهگذری برای حل و فصل مشکلات حوزه اشتغال باشد.
به گزارش خبرگزاری خانه‌ملت؛ معصومه ابتکار رییس سازمان حفاظت محیط زیست از ارائه برنامه اشتغال سبز دولت یازدهم خبر داد و گفت: که به طور فرابخشی و با همکاری دستگاه‌های مختلف روی آن کار می‌کنیم تا حوزه‌هایی که به اقتصاد کمک می‌کنند را مدنظر قرار دهیم.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار