اشتغال فارغ التحصیلان در گرو افزایش قابلیت‌های آموزشی است

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

اشتغال فارغ التحصیلان در گرو افزایش قابلیت‌های آموزشی است

رئیس مؤسسه کار و تامین اجتماعی، گفت: اگر فضای آموزشی ما، قابلیت‌ها را افزایش دهد، می‌توان انتظار داشت که فارغ‌التحصیلان وارد بازار کار شوند.
به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، محمدرضا سپهری، رئیس موسسه کار و تامین اجتماعی در اولین نشست از سلسله نشست‌های عدالت اجتماعی از آرمان تا واقعیت تحت عنوان «اشتغال و عدالت اجتماعی»، اظهار داشت: اگر فضای آموزشی ما، قابلیت‌ها را افزایش دهد آن موقع می توان انتظار داشت که فارغ التحصیلان وارد بازار کار شوند.
وی افزود: این قابلیت ها از سوی نهادهای بین المللی دسته بندی شده و عمده آنها مانند فهم فرهنگی از جامعه، اخلاق حرفه ای، انعطاف پذیری، سهیم شدن در نوآوری و خلاقیت، توانایی فائق شدن بر شرایط مبهم و توانایی کار تیمی است.
رئیس موسسه کار و تامین اجتماعی با بیان اینکه قابلیت ها به 3 دسته فردی، اجتماعی و محیطی تقسیم می شوند، افزود: در قابلیت های فردی مجموعه ای از ویژگی ها مانند آموزش، سلامت و مهارت مطرح است که شرط لازم برای ورود به بازار کار است.
سپهری تاکید کرد: قابلیت های اجتماعی مانند انسجام ملی، مشارکت اجتماعی و قابلیت های محیطی مانند محیط زیست سالم و امنیت که همه این موارد در کنار هم یک فضای اجتماعی قابلیتزا را بوجود می آورند و اشتغال متکی به توسعه این قابلیت ها در هر 3 وجه است. وی معتقد است که بدون شک نقص قابلیت های هر کدام از این وجوه یک مانع برای شغل آفرینی در اقتصاد خواهد بود.
وی گفت: اشتغال متکی بر توسعه قابلیت های فردی و اجتماعی و محیطی است. در دنیای امروز شایستگی ها به اشتغال کمک می کند و همچنین آشنایی با بازار کار جهانی نیاز امروز نیروی کار است.
وی با بیان اینکه اشتغال نیازمند تغییر‌ نگرش نیروی کار، تغیر ساختارها و انسجام سیاستی است، گفت: نظام آموزشی باید به سمت توانمند سازی حرکت کند.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار