اشتغال فرمول پیچیده‌ای ندارد

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

اشتغال فرمول پیچیده‌ای ندارد

رئیس کمیسیون جوانان، کارآفرینی و کسب‌وکارهای نوین و دانش‌بنیان اتاق بازرگانی رشد ایران را در شاخص‌های کارآفرینی در سالهای اخیر چشمگیر دانست و گفت: سیستم آموزش سنتی موجب افول این رشد شده است.

به گزارش خبرنگار فناوری اطلاعات و ارتباطات باشگاه خبرنگاران پویا؛ افشین کلاهی در نخستین نشست مشترک کمیسیون کارآفرینی کسب‌‌وکارهای نوین و دانش‌بنیان اتاق ایران با اعضای فراکسیون کارآفرینی مجلس اظهار کرد: اشتغال فرمول پیچیده‌ای ندارد و باید زیست‌بوم مناسبی برای آن تعریف کنیم.

وی با اشاره به سیستم آموزش سنتی در کشور گفت: در بخش آموزش بسیار سنتی عمل کرده‌ایم و داده‌ها بروز و مطابق نیازهای نوین در کشور نیستند

عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی ایران ابراز کرد: در تعریف زیست‌بوم برای اشتغال هم باید محیط کاملا با نیازها متقارن باشد و به دور از هرگونه شعارزدگی و در راستای منافع ملی تعریف شود.

کلاهی در ادامه به بیان سایر چالشهای فراروی سرمایه‌گذاران در حوزه کسب‌وکارهای نوین و دانش‌بنیان پرداخت و افزود: ناتوانی کشور در جذب سرمایه‌‌گذاری‌های خارجی، نبود فناوری‌های لازم، نبود رقبای خارجی و بازارهای رقابتی مناسب، بی‌توجهی به حقوق مالکیت معنوی، نقص قوانین، بی‌توجهی به ارزش‌های تولید ثروت، آماده نبودن بسترهای مناسب برای کسب‌وکارهای نوین، وجود برخی قوانین مخل و دولتی بودن اقتصاد (بیش از 70 درصد) از مهم‌ترین چالش‌های کارآفرینان در این حوزه هستند.

رئیس کمیسیون جوانان، کارآفرینی و کسب‌وکارهای نوین و دانش‌بنیان اتاق ایران در ادامه به بیان راهکارهایی برای برون‌رفت از وضعیت کنونی ارائه داد و گفت: آزادسازی دستمزدها یکی از راهکارهای اصلی است که دولت باید به آن توجه کند.

او عنوان کرد: شفافیت و مبارزه با فساد سیستمی، حضور مستمر رسانه‌ها برای فرهنگ‌سازی و تحول در نظام آموزشی، تغییر سرفصل‌ها، مقررات‌زدایی و فعالیت سیستم‌های کارآمد نظارتی راهکارهای دیگری هستند که باید اجرایی شوند تا کارآفرینی و اشتغال در کشور به‌ویژه در حوزه دانش‌بنیان توسهه یابد.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار