اشتغال کامل ۶۲۵ هزار خانواده مددجوی کمیته امداد در ۷ سال گذشته

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

اشتغال کامل ۶۲۵ هزار خانواده مددجوی کمیته امداد در ۷ سال گذشته

مدیر کل طرح‌های اقتصادی و خودکفایی کمیته امداد، گفت: اشتغال‌زایی پایدار مددجویان یکی از اصلی‌ترین اهداف ما است و تنها در سال گذشته ۱۳۶ هزار فرصت شغلی برای مددجویان حاصل شده است

علی اکبر خادمی مدیر کل طرح‌های اقتصادی و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی(ره) در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، گفت: در سال گذشته ۱۳۶ هزار طرح اشتغال‌زایی به بهره برداری رسید که در نتیجه آنها ۱۵۲ هزار فرصت شغلی ایجاد و برای ۱۸ هزار مددجو کاریابی صورت گرفت. در مجموع این موارد تنها در سال گذشته حدود ۱۷۰ هزار مددجوی بیکار با اقدامات کمیته امداد امام خمینی(ره) شاغل شدند.
وی در پاسخ به این سوال که اهداف کمیته امداد در موضوع اشتغال مددجویان در سال ۹۷ تاکنون محقق شده است یا خیر؟ گفت: با توجه به اینکه پرداخت های بانک‌ها در سال جاری به تازگی شروع شده و آمار نیمه اول معمولاً کمتر از نیمه دوم سال است اما برنامه‌ها محقق شده و آمار اشتغال امسال هم از لحاظ کیفیت و هم به لحاظ کمیت از سال گذشته بهتر خواهد بود.
وی با بیان اینکه در سال‌های گذشته کمیته امداد امام خمینی(ره) به عنوان دستگاه برتر اشتغال‌زایی کشور مطرح شده که مؤید آن بیانیه ۲۶۰ نماینده مجلس شورای اسلامی در سال ۱۳۹۶ بوده است، گفت: برنامه‌های اشتغال امداد در سال جاری نیز به شکل ممتاز و متمایز و با تفکر جهادی ادامه خواهد یافت.
خادمی درباره این شبهه که کمیته امداد تنها از راه اعطای تسهیلات در حال توزیع پول است و از این طریق اشتغال زایی می‌کند، گفت: این موضوع به کلی مردود است. اعطای تسهیلات در کمیته امداد در جهت اشتغال پس از نیازسنجی فردی و منطقه‌ای، استعداد سنجی، ‌ بررسی امکانات و ویژگی‌های روان شناختی مددجو با راهبری کارشناسان کمیته امداد صورت می‌گیرد و مددجو ۵-۳ سال و تا زمانی که به استاندارد حداقل درآمد نرسد تحت نظارت و حمایت کمیته امداد قرار خواهد داشت.
وی افزود: مدل اشتغال‌زایی که کمیته امداد در حال اجرای آن است برآمده از دل خانواده و ارزش آفرینی خود افراد و در راستای اقتصاد مقاومتی است.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار