اشتغال ۲ میلیون نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم در صنعت فرش/ ایجاد شغل در فرش با ۲۰ میلیون تومان

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

اشتغال ۲ میلیون نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم در صنعت فرش/ ایجاد شغل در فرش با ۲۰ میلیون تومان

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و بافندگان فرش دستباف ایران با بیان اینکه هزینه ایجاد شغل در بخش فرش ۲۰ میلیون تومان است، گفت:‌ ۲ میلیون نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم در این صنعت مشغول به کار هستند.
به گزارش خبرنگار بازرگانی خبرگزاری فارس، اسماعیل چمنی رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و بافندگان فرش دستباف تبریز و ایران، امروز در نشست خبری که در اتاق بازرگانی ایران برگزار شد، گفت: در سال‌های اخیر همراه با کاهش تولید، از میزان صادرات فرش دستباف هم کاسته شده بود.

وی افزود: صادرات فرش به آلمان که مهمترین مقصد صادراتی فرش دستباف ایران بوده مانند گذشته رونق ندارد.

چمنی اظهار داشت: خواسته‌های قالیبافان، پرداخت وام کم‌بهره تولید و بیمه است. در حال حاضر 2 میلیون نفر به طور مستقیم و غیرمستقیم در این هنر صنعت مشغول به کار هستند و هزینه ایجاد شغل در این بخش حدود 20 میلیون تومان است.

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و بافندگان فرش دستباف ایران بیان داشت: نمایشگاه و فروشگاه نفیس این فرش‌های دستباف ایران و تبریز همراه با رویداد انتخاب تبریز به عنوان پایتخت فرهنگی و گردشگری جهان اسلام در 2018 در تبریز و تهران برگزار می‌شود که در این نمایشگاه می‌توان فرش دستباف ایران را به گردشگران خارجی نشان داد و پیوند گردشگران با رویداد 2018 تبریز را سهولت بخشید و همچنین مکانی برای بازدید گردشگران از دست‌بافته‌های ایران باشد.

چمنی با اشاره به دعوت صورت گرفته از سفرای کشورهای خارجی در ایران برای بازدید از این نمایشگاه بیان داشت: فرش دستباف مهمترین سفیر اقتصادی و فرهنگی کشور است، به همین دلیل با هماهنگی‌ لازم با سفارت‌خانه‌های کشورهای خارجی در ایران سعی شده تا ضمن بازدید توریست‌های خارجی از فرش‌های ایرانی ارتباط مؤثر آنها با رویداد 2018 هم برقرار شود.

چمنی بیان داشت:‌ همچنین برنامه‌ریزی شده تا گردشگران خارجی بتوانند همه مراحل تولید فرش را از نخ تا پرداخت نهایی در کارگاه نمونه‌ای که به همین منظور تجهیز شده مشاهده کنند.

رئیس اتحادیه فرش‌های دستباف ایران گفت: مراجعه خریداران خارجی فرش کاهش یافته است و باید دیپلماسی فرش را از طریق رایزنان توسعه داد.

وی اظهار داشت:‌ تولیدکنندگان باید تلاش کنند، ولی به رغم قانون جدید بیمه،‌ قالیباف نیاز به اصلاح دارد، چرا که در سال‌های قبل 500 هزار نفر بیمه‌شده قالیبافی داشتیم، اما ظرفیت بیمه کردن 2 میلیون نفر بود، با این حال در طرح پایش بیمه نزدیک به 150 هزار بیمه شده حذف شدند.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار