اشتغال ۶۰۰۰ نفر از ایثارگران از طریق تسهیلات صندوق اشتغال و کارآفرینی بنیاد

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

اشتغال ۶۰۰۰ نفر از ایثارگران از طریق تسهیلات صندوق اشتغال و کارآفرینی بنیاد

معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران به افتتاح صندوق اشتغال و کارآفرینی بنیاد اشاره کرد و گفت: سال گذشته شش هزار نفر از خانواده شهدا و ایثارگران از طریق تسهیلات اعطایی این صندوق مشغول کار شدند.
به گزارش ایسنا، مهدی ایزدی روز یکشنبه ششم اردیبهشت در همایش تجلیلی، آموزشی مددکاران و مشاوران بنیاد شهید و امور ایثارگران سراسر کشور که در تالار قدس حرم مطهر رضوی برگزار شد، گفت: اشتغال فرزندان شهدا و ایثارگران، امروز بزرگترین دغدغه بنیاد است که با توجه به حداقل رسیدن استخدامی‌های دولتی، فرزندان شهدا و ایثارگران به جذب در شرکت‌ها و دستگاه‌های غیردولتی، فراگیری آموزش‌های فنی و حرفه‌ای، مهارت‌های شغلی و ارائه تسهیلات اشتغال و کارآفرینی از طریق صندوق اشتغال و کارآفرینی بنیاد سوق داده می‌شوند.
معاون تعاون بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: بنیاد از طریق وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی جذب بخشی از بودجه‌ای که در صندوق توسعه ملی برای اشتغال مصوب شده است را به منظور اشتغال ایثارگران پیگیری می‌کند.
وی به سابقه افتتاح صندوق اشتغال و کارآفرینی بنیاد اشاره و خاطرنشان کرد: سال گذشته ۶۰۰۰ نفر از خانواده شهدا و ایثارگران از طریق تسهیلات اعطایی همین صندوق مشغول کار شدند. فرزندان شهدا و ایثارگران نمی‌توانند همزمان از سهمیه دانشگاه و سهمیه استخدامی استفاده کنند و باید فارغ‌التحصیل شده و در صندوق اشتغال بنیاد ثبت‌نام کنند تا سهمیه آزمون‌های استخدامی برای این عزیزان اعمال شود.
ایزدی در خصوص آمار اشتغال فرزندان شهدا و ایثارگران گفت: در حال حاضر ۶۷ هزار نفر از فرزندان شهدا و ایثارگران که تحت پوشش بنیاد شهید و امور ایثارگران قرار دارند، جویای کار هستند که از این تعداد ۹ هزار نفر را فرزندان شهدا تشکیل می‌دهند.
وی ادامه داد: بقیه این افراد فرزندان جانبازان بالای ۲۵ درصد، فرزندان جانبازان زیر ۲۵ درصد و بطور محدود جانبازان و همسران شهدا، آزادگان، خواهران و برادران شهدا هستند.
همایش یک روزه مددکاران اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور با حضور ۶۰۰ مددکار و مشاور این نهاد با هدف تجلیل از زحمات مددکاران در راستای آموزش روش‌های نوین مددکاری در مشهد مقدس برگزار شد.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار