اشتغال 901 نفر از طریق طرح های صنایع دستی و گردشگری دزفول

دسته ها: اخبار استان اخبار

اشتغال 901 نفر از طریق

رئیس اداره میراث فرهنگی دزفول گفت: ۱۲ پرونده گردشگری در دستور کار میراث فرهنگی دزفول برای سال جاری است که این طرح ها برای ۹۰۱ نفر ایجاد اشتغال خواهند کرد.

حجت اله آریایی نیا در گفت و گو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: یکی از مهمترین وظایف و رسالت های هر اداره و سازمانی ایجاد اشتغال است که در این راستا اداره میراث فرهنگی دزفول نیز همواره سعی کرده با استقبال از طرح های گردشگری در جهت ایجاد اشتغال گام بردارد.

وی افزود: در سال جاری ۱۲ پرونده گردشگری که عمدتا در زمینه ایجاد سفره خانه، رستوران سنتی و هتل هستند؛ توسط اداره میراث فرهنگی دزفول بررسی و به بانک های عامل برای پرداخت تسهیلات ارسال شده است که از این مرحله به بعد سرمایه‌گذاران و صاحبان طرح ها باید با تلاش بیشتری تا وصول نتیجه پیگیری های لازم را داشته باشند.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری دزفول، میزان اعتبار تعریف شده برای این طرح ها را یک هزار میلیارد ریال برشمرد و گفت: تاکنون ۷۱۰ میلیارد ریال از این اعتبار در استان تصویب شده که میزان اشتغالزایی آن تاکنون ۶۱۱ نفر است ضمن اینکه به طور کلی این ۱۲ طرح برای ۹۰۳ نفر ایجاد اشتغال خواهند کرد.

وی با بیان اینکه اداره میراث فرهنگی دزفول به منظور اشتغال و توسعه اقتصادی دزفول و همچنین توجه به توسعه زیرساخت های گردشگری و فرهنگی دزفول از سرمایه گذاران استقبال خواهد کرد، افزود: هشت طرح گردشگری دیگر در دستور کار این اداره برای ایجاد اشتغال در سال آینده قرار دارد.

اخبار استان اخبار