اصلاح آیین‌نامه اجرایی قانون استخدامی معلمین حق‌التدریس تصویب شد

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار آموزش و پرورش اخبار

آئین نامه اجرایی قانون الحاق یک ماده به قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمین حق التدریس و آموزشیاران نهضت سوادآموزی در وزارت آموزش و پرورش با امضای معاون اول رئیس جمهور تصویب و ابلاغ شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر هیئت دولت، هیئت وزیران در جلسه مورخ ۲ مهر ۱۳۹۹، با اصلاح آئین نامه اجرایی مربوط به قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمین حق التدریس و آموزشیاران نهضت سوادآموزی در وزارت آموزش و پررورش موافقت کرد.

به موجب اصلاحیه مذکور، مربیان پیش دبستانی، آموزشیار نهضت سوادآموزی و آموزش دهنده مستمر نهضت سوادآموزی مندرج در این آئین نامه، حق الزحمه خود را از محل اعتبارات دولتی یا سرانه مدارس و مشارکت‌های مردمی دریافت می‌نمایند.

همچنین براساس اصلاح آئین نامه یاد شده، به افرادی که طی سال‌های تحصیلی ۱۳۸۸-۱۳۸۷ و یا ۱۳۸۹-۱۳۸۸ با دارا بودن مدرک تحصیلی دانشگاهی از طریق شرکت‌های خرید خدمات آموزشی با اداره کل آموزش و پرورش قرارداد مستقیم داشته و حقوق خود را از اعتبارات دولتی (شرکت‌های طرف قرارداد با آموزش و پرورش) دریافت نموده اند، «خرید خدمات آموزشی» اطلاق می‌شود.

مصادیق مربوط به سرانه مدارس و مشارکت‌های مردمی (سازکار مدیر مدرسه، انجمن اولیا و مربیان، کارفرما، مؤسس یا شرکت‌های طرف قرار داد با آموزش و پرورش) در شیوه نامه موضوع ماده (۲) آئین نامه، ظرف یک ماه توسط وزارت تعیین و ابلاغ خواهد شد.

لازم به ذکر است، استمرار به کارگیری مشمولان مواد (۴) و (۵) این آئین نامه که نمره قبولی در آزمون داخلی کسب نکنند، در صورت نیاز آموزش و پرورش صرفاً در سال تحصیلی ۱۳۹۹-۱۴۰۰، مانعی ندارد.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار آموزش و پرورش اخبار