اصلاح آیین نامه ارتقای اساتید دانشگاه تا پایان سال

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

اصلاح آیین نامه ارتقای اساتید دانشگاه تا پایان سال

معاون آموزشی وزیر علوم از اصلاح آیین‌نامه ارتقای اساتید تا پایان سال خبر داد و گفت‌: این آیین نامه باید به سمتی اصلاح شود که استادان مهارت محور و آموزش محور و افرادی که در سطح مدرسی عمل می کنند و اساتیدی که منحصراً پژوهشی هستند، همه بتوانند ارتقاء یابند.

به گزارش ایسنا، دکتر مجتبی شریعتی نیاسر در حاشیه نشست هم‌اندیشی ارتقای ۵ دانشگاه و ۵ پژوهشگاه به تراز بین المللی به آخرین وضعیت آیین‌نامه ارتقای اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها اشاره کرد و افزود: در حال بررسی این آیین‌نامه هستیم. با توجه به اینکه زمان بازنگری آیین‌نامه ارتقاء رسیده است، بنابراین باید این اصلاحات را انجام بدهیم و این آیین‌نامه باید به سمتی اصلاح شود که استادان مهارت‌محور و آموزش‌محور و افرادی که در سطح مدرسی عمل می‌کنند و اساتیدی که منحصرا پژوهشی هستند، همه بتوانند ارتقاء یابند،‌ چرا که آیین‌نامه اکنون این امکان را برای همه بخش‌ها نمی‌دهد.

وی در ادامه تصریح کرد: امیدوار هستیم آیین‌نامه ارتقای اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها تا پایان سال ارتقاء یابد و بتوانیم آن را اجرایی کنیم.

معاون آموزشی وزیر علوم با تاکید بر اینکه سنوات تحصیلی دانشجویان در سال جاری تغییر نخواهد کرد،‌ گفت: آیین‌نامه‌ای که در این زمینه به دانشگاه‌ها ابلاغ شده است، کاملا شرایط را برای آنها فراهم کرده است و طبق روال گذشته هم دانشجویان کارشناسی در صورت نیاز می‌توانند تا سقف دو ترم اضافه سنوات داشته باشند و هم دانشجویان دکتری و کارشناسی ارشد.

دکتر شریعتی وضعیت دانشگاه‌های تعیین‌شده برای ارتقاء در سطح جهانی را رضایت‌بخش توصیف کرد و افزود: به نظر من دانشگاه‌ها متناسب با امکانات و پشتیبانی‌های مالی که صورت می‌گیرد، بسیار خوب و جدی در این زمینه ورود کرده‌اند، منتها یک موقعیت بسیار خوبی که امسال در مقایسه با سال ۹۶ داریم، این است که سازمان برنامه و بودجه به طور جدی به این موضوع ورود پیدا کرده است و حمایت رسمی خود را اعلام کرده، بطوریکه اعتبارات امسال برای حمایت از این پروژه بیش از ۵ برابر (۴۰ میلیارد تومان) شده است.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار