اصلاح قانون بیمه بیکاری کلید خورد/ تاسیس صندوق بیمه بیکاری

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

معاون امور روابط کار وزیر کار با تاکید بر بازنگری قانون بیمه بیکاری، از حدف حذف محدودیت‌های این قانون در قالب تهیه پیش نویس اصلاح قانون بیمه بیکاری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، حاتم شاکرمی در کارگاه آموزشی «حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری»، با اشاره به فلسفه و جایگاه بیمه بیکاری گفت: با توجه به تاریخچه قانون بیمه بیکاری، این قانون در دنیا به عنوان یک ضرورت و حقوق بنیادین نیروی کار شناخته شده و هدف از اجرای آن، صیانت از کرامت نیروی کار است.

وی افزود: مطابق با قوانین سازمان بین المللی کار (ILO)، این قانون نوعی حمایت اجتماعی و جبران آسیب‌های مالی نیروی کار در صورت از دست دادن شغل به دلایل مختلف محسوب می‌شود.

شاکرمی با اشاره به سند کار شایسته گفت: مصوبات کار شایسته دارای هفت نماگر و شاخص در زمینه‌های عدالت اجتماعی، گفت و گوی سه جانبه، آزادی انجمن‌ها و.. است که ۳ مورد از این شاخص‌ها اعم از امنیت شغلی، عدالت و کرامت انسانی در ارتباط با بیمه بیکاری و حمایت‌های اجتماعی است لذا بر این اساس ضرورت دارد به این قانون به عنوان یک قانون بنیادین کار توجه جدی شود.

معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، همچنین با تاکید بر بازنگری قانون بیمه بیکاری گفت: امروز این قانون باید در مسیر و همسو با اصلاح ساختار اقتصادی کشور باشد. در این راستا معاونت روابط کار باید با حذف محدودیت‌های ایجاد شده در دامنه شمول قانون بیمه بیکاری و تشکیل کمیته‌های تخصصی و جمع آوری پیشنهادات در قالب یک پیشنویس جامع بیمه بیکاری را تهیه و جهت تصویب به دولت و مجلس ارائه دهد.

وی تصریح کرد: با تصویب یک قانون جامع بیمه بیکاری و تبدیل آن به صندوق بیمه بیکاری می‌توانیم با گردش مالی و تأمین هزینه‌ها اقدامات و فعالیت‌های درآمدزایی داشته باشیم.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار