اصلاح پذیرش دانشجو در دوره ارشد به شورای سنجش و پذیرش محول شد

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

معاون آموزشی وزارت علوم تحقیقات و فناوری گفت: اصلاح پذیرش دانشجو در دوره های کارشناسی ارشد به شورای سنجش و پذیرش واگذار شد.

علی خاکی صدیق در گفتگو با خبرنگارمهر گفت: اصلاح پذیرش دانشجو در دوره های کارشناسی ارشد به شورای سنجش و پذیرش واگذار شد و وزارت علوم به صورت مستقیم در این زمینه فعال نیست.

وی ادامه داد: طرح آ. ت. ت نیز از سوی یکی از دانشگاه ها در شورای سنجش و پذیرش طرح و رد شد و اگر دانشگاه ها طرح دیگری داشته باشند بررسی می شود.

به گزارش مهر، علی خاکی صدیق پیش از این به خبرنگار مهر درباره کیفی سازی دوره های کارشناسی ارشد دانشگاه ها گفته بود: دانشگاه های خوب و برتر کشور از کیفیت ورودی های کارشناسی ارشد ناراضی هستند و این نارضایتی شدت و ضعف دارد.

وی افزوده بود: یک سری از دانشگاه ها دلیل این موضوع را نحوه انتخاب و کنکور فعلی کارشناسی ارشد عنوان می کنند ولی به نظر من دلایل متعددی نیز در این زمینه وجود دارد که یک عامل آن کنکور است.

معاون آموزشی وزیر علوم عنوان کرده بود: پیشنهادهای مختلفی توسط دانشگاه‌ها ارائه شده و کارگروهی در ذیل معاونت آموزشی وزارت علوم برای بررسی بهترین راه حل تشکیل شده ولی هنوز چیزی مصوب نشده است.

خاکی صدیق افزوده بود: برخی از دانشگاه ها خواستار پذیرش دانشجوی کارشناسی ارشد به صورت طرح «آ. ت. ت» هستند و اینکه این طرح جایگزین کنکور فعلی شود.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار