اصول و نکات مهم رزومه نویسی برای سهولت در استخدام شدن

دسته ها: مطالب آموزشی

اصول و نکات مهم رزومه نویسی برای سهولت در استخدام شدن

هیچگاه برای موقعیت‌های کاری متعدد از یک رزومه یکسان استفاده نکنید.رزومه‌ی شما می‌تواند متناسب با خواسته‌ی کارفرما یا فرصت شغلی پیش رو تنظیم شود تا آنها بتوانند در فرصت کوتاهی تصمیم‌گیری کنند.

به گزارش ایلنا یکی‌از مهمترین مراحل استخدام که جزء قدم‌های اولیه به شمار می‌رود پرکردن یا ارسال رزومه است. از آنجایی که در مرحله‌ی اول رزومه‌ی شما می‌تواند تاثیر زیادی روی تصمیم‌گیری کارفرما داشته باشد، در نتیجه اشتباه کردن در این مرحله می‌تواند برگشت ناپذیر باشد.

معمولا کارفرمایان در مرحله‌ی اول شیفته‌ی رزومه‌ی شما می‌شوند و از روی آن تصمیم می‌گیرند در جلسه‌ای با شما بیشتر آشنا شده و مصاحبه کنند. اما اگر با تمام توانایی‌های خود نتوانید رزومه‌ی خوبی برای استخدام ارائه کنید، قطعا باید قید کار مورد نظر خود را بزنید.

در این مطلب با ما همراه باشید تا به شما بگوییم چه اشتباهاتی می‌تواند هنگام تکمیل و ارسال رزومه برای شما مشکل‌ساز شود.

اولین مشکل در تکمیل رزومه برای استخدام در یک مجموعه این است که برای پرکردن و ارائه‌ی آن وقت کافی اختصاص نداده باشید و صرفا برای پر کردن چند گزینه، مواردی را نوشته باشید.

این بدترین اتفاقی است که می‌تواند برای یک کارفرما رخ دهد. به محض اینکه تشخیص دهد ارائه‌ی رزومه برای شما مهم نبوده، بی‌شک تمایلی به همکاری با شما نخواهد داشت.

مشکل بعدی زمانی رخ می‌دهد که برگه‌ی رزومه را باعجله و بدخط پر کنید. وقتی برگه ناخوانا باشد، کارفرما حوصله‌ی خواندن آن را ندارد و در نتیجه فرصت استخدام شدن را از دست خواهید داد.

نکته‌ی بعدی که باید حواستان به آن باشید این است که روی خواسته‌های کارفرما و نیازهای او متمرکز شوید. اینکه بخواهید مدام از گذشته‌ی خود یا آنچه به دنبالش هستید بنویسید، قطعا آن رزومه خوانده نمی‌شود.

اگر فکر می‌کنیدتوانایی‌ها و سابقه‌ی کار قبلی شما شما با فرصت شغلی مورد نظر متفاوت است حتی به پر کردن رزومه فکر هم نکنید. در نهایت حتی اگر رزومه هم خوانده شود، کارفرما به دلیل اینکه بیهوده وقتش گرفته شده است، شما را استخدام نخواهد کرد.

هیچگاه برای موقعیت‌های کاری متعدد از یک رزومه یکسان استفاده نکنید.رزومه‌ی شما می‌تواند متناسب با خواسته‌ی کارفرما یا فرصت شغلی پیش رو تنظیم شود تا آنها بتوانند در فرصت کوتاهی تصمیم‌گیری کنند.

اینکه در رابطه با سابقه‌ی کاری خود اعم از جاهایی که کار کردید یا میزان درآمد صحبت نکنید یا شماره‌ی آنها را در برگه یا فایل رزومه‌ی خود نیاورید، باعث می‌شود تا کارفرما حس ناخوشایندی نسبت به استخدام شما داشته باشد.با اطمینان از گذشته‌ی خود بگویید ولی مراقب باشید زیاد با چاشنی شکایت و ناامیدی نباشد.

هیچگاه تلاش نکنید مطالبی دور از واقعیت یا بزرگنمایی و غلو شده در رزومه‌ی خود درج کنید. چرا که حتی اگر کارفرما براساس آنها تصمیم با مصاحبه با شما بگیرید، خیلی زود متوجه بزرگنمایی حرف‌های شما می‌شود و دیگر نمی‌خواهداستخدام‌تان کند.

سعی کنید در فضایی از رزومه، اهداف خود را بیان کرده و اگر فرصتی نیست، از توانایی‌های خود بگویید و اعلام کنید که در راستای فرصت شغلی مشخص شده چه کمکی می‌توانید به کارفرما بکنید.

همیشه به رزومه به عنوان یک بخش مهم از فرایند استخدام نگاه کنید و برای آن زمان بگذارید. خلاصه و کاربردی آن را پر کرده و ارسال کنید به شکلی رزومه‌ای قابل دفاع باشد.

مطالب آموزشی