اضافه شدن گروه علمی پیراپزشکی به دانشکده علوم پزشکی آبادان

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

اضافه شدن گروه علمی پیراپزشکی به دانشکده علوم پزشکی آبادان

معاون آموزشی، تحقیقات و فناوری دانشکده علوم پزشکی آبادان از اضافه شدن گروه علمی پیراپزشکی به این دانشکده خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، محمد نوری اظهار داشت: در راستای توسعه زیرساخت‌های آموزشی دانشکده علوم پزشکی آبادان، مجوز گروه علمی پیراپزشکی از شورای گسترش دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور اخذ شد.

وی در همین خصوص اضافه کرد: با توجه به اینکه در دانشکده علوم پزشکی آبادان در گذشته موفق به اخذ مجوز پذیرش دانشجو در رشته‌های علوم آزمایشگاهی، فناوری سلامت، کتابداری، هوشبری و اتاق عمل شده بود؛ در راستای حرکت به سمت دانشگاه شدن، مجوز رسمی گروه علمی پیراپزشکی نیز اخذ شد.

معاون آموزشی، تحقیقات و فناوری دانشکده علوم پزشکی آبادان، بیان کرد: با اخذ این مجوز تعداد گروه‌های علمی رسمی دانشکده علوم پزشکی آبادان به 4گروه رسید که این اتفاق می‌تواند زمینه‌ساز تبدیل شدن این دانشکده به دانشگاه باشد.

وی از مزیت‌های اخذ گروه علمی جدید برای دانشکده علوم پزشکی آبادان گفت و خاطرنشان کرد: این رویداد امکان جذب هیات علمی، توسعه رشته‌های گروه به سمت تحصیلات تکمیلی و امکان توسعه زیرساخت‌های پژوهشی را فراهم خواهد آورد.

نوری با تاکید بر این مهم که گروه‌های علمی مصوب زیرساخت‌های اصلی هر دانشگاه هستند، تصریح کرد: برای نیم سال اول تحصیلی 97-98 دانشکده علوم پزشکی آبادان 20 دانشجو را در رشته مهندسی بهداشت حرفه‌ای و ایمنی کار پذیرش می‌کند که با این اتفاق گروه علمی بهداشت نیز به گروه‌های علمی این دانشکده اضافه خواهد شد.

وی بیان کرد:در حال حاضر گروه‌های علمی دانشکده علوم پزشکی آبادان شامل گروه پرستاری، علوم پایه، علوم بالین پزشکی و پیراپزشکی هستند که گروه‌های علوم پایه و علوم بالین سال گذشته به دانشکده اضافه شدند.

معاون آموزشی، تحقیقات و فناوری دانشکده علوم پزشکی آبادان، عنوان کرد: در شرایطی که توسعه دانشگاه‌های سراسر کشور به سختی انجام می‌شود و قوانین نظارتی بر آن به نسبت گذشته تغییر کرده است، افزایش این گروه‌های جدید نشان از کیفیت بالای آموزش در دانشکده علوم پزشکی آبادان است.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار