اضافه شدن ۲ رشته به المپیادهای علمی دانشجویان

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

اضافه شدن ۲ رشته به المپیادهای علمی دانشجویان

دبیر المپیادهای علمی دانشجویی کشور گفت: از سال آینده دو رشته به مجموعه رشته‌های المپیادهای علمی دانشجویی کشور اضافه می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر احسان جمالی در مراسم تقدیر از برگزیدگان هجدهمین المپیاد بین‌المللی ریاضی و دهمین المپیاد بین‌المللی شیمی در محل دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه شهید بهشتی اظهار داشت: سازمان سنجش در سال ۱۶۰ آزمون برگزار می‌کند که از این تعداد، بخشی از آنها به المپیادهای کشوری اختصاص دارد.

وی افزود: در سال گذشته سه رشته به مجموعه رشته‌های آزمون المپیادهای علمی دانشجویی اضافه شده بود و از سال آینده نیز دو رشته به این مجموعه رشته‌ها اضافه خواهد شد.

جمالی یادآور شد: المپیادهای علمی دانشجویی کشوری در سه مرحله برگزار می‌شود؛ در مرحله اول ۱۵ نفر اول ۲۰ رشته در آزمون کارشناسی ارشد برای مرحله نهایی انتخاب می‌شوند.

معاون فنی و آماری سازمان سنجش خاطرنشان کرد: از تعداد ۳۰۱ هزار نفر که در ۲۰ رشته شرکت کرده بودند، ۳۱۰ نفر به مرحله نهایی راه پیدا کردند.

وی افزود: همچنین ۸ قطب دانشگاهی کشور نیز مرحله غیرمتمرکز المپیاد را برگزار کردند که از ۲۵۰۰ نفر در مجموع رشته‌ها، تعداد ۶۶۹ نفر به مرحله نهایی راه پیدا کردند. در مجموع ۹۷۹ دانشجوی ایرانی به مرحله نهایی المپیادهای علمی دانشجویی راه یافتند.

جمالی اظهار داشت: نفرات برتر المپیادهای علمی کشوری در دو رشته شیمی و ریاضی به المپیاد بین‌المللی راه پیدا کردند که مرحله نهایی آن در روزهای بیست و دوم تا بیست و ششم مرداد ماه ۹۶ در دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد.

وی هدف از برگزاری از المپیادهای کشوری را شناسایی استعدادهای برتر دانشجویی، ترغیب آنها برای کسب دانش عمیق‌تر، حمایت‌های معنوی و مادی برای ادامه تحصیل در ایران برشمرد.

معاون فنی و آماری سازمان سنجش افزود: برگزیدگان المپیاد از تسهیلات وزارت علوم و بنیاد ملی نخبگان بهره‌مند می‌شوند.

جمالی درباره مرحله نهایی المپیادهای بین‌المللی شیمی و ریاضی گفت: در این مرحله از میان ۴۳ دانشجوی ایرانی در گروه ریاضی که ۱۱ نفر زن و ۳۲ نفر مرد بودند، ۵ نفر به مرحله بین‌المللی راه پیدا کردند. همچنین در گروه شیمی از ۴۵ نفر برگزیده که ۱۵ نفر زن و ۳۰ نفر مرد بودند، ۵ نفر به مرحله بین‌المللی راه یافتند.

وی ادامه داد: المپیادهای بین‌المللی شیمی و ریاضی با شرکت دانشجویان ایرانی به همراه دانشجویانی از روسیه، تاتارستان، عراق، اوکراین، لهستان و صربستان برگزار شد. در گروه شیمی ۱۹ دانشجو که ۵ نفر از آنان ایرانی و ۱۴ نفر غیرایرانی و در گروه ریاضی نیز ۱۹ دانشجو که ۵ نفر ایرانی و ۱۴ نفر غیرایرانی حضور یافتند.

دبیر المپیادهای علمی دانشجویی کشور تأکید کرد: در مراسم اختتامیه المپیادهای علمی دانشجویی، دانشجویان برگزیده به صورت انفرادی و تیم‌های برتر معرفی خواهند شد.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار