اطلاعيه ثبت ‌نام آزمون‌هاي ورود به حرفه مهندسان، کاردانهای فنی ساختمان و تعیین صلاحیت حرفه‌ای معماران تجربی مورخ مهرماه ۹۶

دسته ها: استخدام و بازار کار استخدام سراسری

این آگهی منقضی شده است لطفا از برقراری تماس خود داری نمایید.در صورتی که صاحب آگهی هستید نسبت به تمدید اقدام فرمایید

اطلاعيه ثبت ‌نام آزمون‌هاي ورود به حرفه مهندسان، کاردانهای فنی ساختمان و تعیین صلاحیت حرفه‌ای معماران تجربی مورخ مهرماه ۹۶

بدينوسيله به اطلاع كليه داوطلبان شرکت در آزمون‌هاي ورود به حرفه مهندسان کاردانهای فنی ساختمان و تعیین صلاحیت حرفه‌ای معماران تجربی سال‌جاري مي‌رساند، آزمون‌های مذکور در روزهاي پنجشنبه و جمعه مورخ ۲۰ و ۲۱ مهر‌ماه سال‌جاري برگزار خواهد شد. ثبت‌نام آزمون‌هاي مذكور از روز شنبه مورخ ۹۶/۰۴/۳۱ در سامانه ثبت‌نام آزمون‌ها آغاز و تا روز دوشنبه مورخ ۹۶/۰۵/۰۹ ادامه خواهد داشت.

لازم بذكر است از آنجایی که مهلت زماني تعيين شده قابل تمديد نخواهد بود، لذا به كليه داوطلبان عزيز توصيه مي‌گردد در مهلت زماني تعيين شده نسبت به ثبت‌نام خود اقدام نمايند. همچنين در آزمون‌هاي مذكور به جهت رفاه حال داوطلبان محترم و جلوگيري از تردد در فواصل طولاني بين‌شهري، در برخي از استان‌هاي كشور حوزه‌هاي امتحاني در شهرهاي جديد پيش‌بيني شده است كه داوطلبان مي‌توانند محل آزمون خود را در اين شهرها انتخاب نمايند.

دفترچه راهنماي ثبت نام آزمون نظام مهندسی سال 96

جهت ثبت نام در آزمون اینجا کلیک نمایید


همه آنچه درباره آزمونهای نظام مهندسی باید بدانید

آزمونهای نظام مهندسی یکی از پر جمعیت ترین آزمونهای سراسر کشور است و متعاقباً می تواند یکی از مهم ترین مراحل زندگی یک مهندس باشد. قبولی و موفقیت در این آزمون می تواند برگ برنده ای برای هر مهندس باشد و پر واضح است که هدف و آرزوی بسیاری از مهندسین کشور ، عضویت و داشتن پروانه اشتغال بکار مهندسی از سازمان نظام مهندسی کشور است.

اطلاعيه ثبت ‌نام آزمون‌هاي ورود به حرفه مهندسان، کاردانهای فنی ساختمان و تعیین صلاحیت حرفه‌ای معماران تجربی مورخ مهرماه ۹۶

همانطور که از اسم این صفحه مشخص است هدف این  بوده که شما مهندسین گرامی را با آزمونهای نظام مهندسی آشنا کنیم و بدین ترتیب اولین مرجعی باشیم که بطور رایگان جواب سوالات متداول و رایج مربوط به این آزمونها را به شما ارائه دهیم.

آشنایی با سازمان نظام مهندسی

حتماً نام سازمان نظام مهندسی ساختمان را شنیده اید.مهندسین ۷ رشته عمران،معماری،برق،مکانیک،نقشه برداری،شهرسازی و ترافیک بعد از فارغ التحصیلی و اخذ مدرک لیسانس یا بالاتر میتوانند در این سازمان که در تمامی مراکز استان و شهرستانهای پر جمعیت شعبه و نمایندگی دارد عضو شوند و با این عضویت می توانند از تسهیلات و امکاناتی که سازمان هر استان برای اعضای خود در نظر گرفته اند استفاده کنند.

ثبت نام و عضویت در سازمان نظام مهندسی

ممکن است روند ثبت نام و عضویت در نظام مهندسی هر شهر با شهر دیگر متفاوت باشد ولی فرم کلی بدین شرح است:

شما می توانید بعد از اتمام دوران دانشگاهی و با ارائه مدرک اصل یا گواهینامه پایان تحصیلی خود به سازمان نظام مهندسی برگه درخواست عضویت در سازمان را تحویل بگیرید.

توضیح: سازمانهای نظام مهندسی در بعضی از شهرها با مدرک موقت هم درخواست عضویت شما را خواهند پذیرفت ولی در بیشتر شهرها این کار فقط با ارائه مدرک اصل تحصیلی امکان پذیر خواهد بود.

بعد از ارائه درخواست عضویت شما می بایست دیگر مدارک مورد نیاز را تهیه و روند تشکیل پرونده را انجام دهید. از جمله مدارکی که برای عضویت لازم است می توان به شناسنامه اصل و کپی آن،کارت ملی و کپی آن،چند قطعه عکس ۳ در ۴ ، عضویت در سازمان نظام مهندسی مدرک اصل و کپی آن،فیش واریزی حق عضویت که برای هر شهر و استان مبلغی متغیر اخذ می شود.

توضیح: برای آن دسته از مهندسینی که دوران تحصیلی آنها بصورت کارشناسی ناپیوسته بوده ارائه اصل و کپی مدرک کاردانی هم اجباری است.

پیشنهاد می شود برای عضویت ، سازمانی را انتخاب کنید که در شهر محل سکونت دائمی شما قرار دارد نه شهری که مشغول به سکونت موقت یا کار موقت در آن هستید.

آشنایی با دفتر مقررات ملی

دفتر مقررات ملی ساختمان زیر نظر وزارت راه و شهرسازی اداره می شود و سازمان نظام مهندسی کل کشور با کمک این دفتر و زیر نظر سازمان سنجش آموزش کشور اقدام به برگزاری آزمونهای هماهنگ در سراسر کشور برای مهندسین می کند.اطلاعيه ثبت ‌نام آزمون‌هاي ورود به حرفه مهندسان، کاردانهای فنی ساختمان و تعیین صلاحیت حرفه‌ای معماران تجربی مورخ مهرماه ۹۶

آدرس وبسایت دفتر مقررات ملی ساختمان www.inbr.ir است و شما می توانید از طریق این سایت اطلاعات مربوط به کتب مقررات ملی ساختمان و همچنین زمان و نحوه ثبت نام در آزمونهای نظام مهندسی را دنبال کنید.

این آزمونها معمولاً سالی ۲ بار در کشور برگزار می شوند و دیده شده در برخی سالها ۱ بار یا اصلاً برگزار نشده است ولی با توجه به چند دوره اخیر پیش بینی می شود روند برگزاری ۲ آزمون در سال سرلوحه کار قرار گرفته است.

چه زمانی باید حواسمان به سایت دفتر مقررات ملی باشد؟ جواب بسیار ساده است. شما در این سایت اخبار مربوط با آزمونها را مشاهده خواهید کرد و معمولاً زمان ثبت نام برای آزمونها اسفند (برای آزمون سال بعد از آن) و مهر برای آزمون آبان یا آذر همان سال خواهد بود.

نحوه ثبت نام آزمونهای نظام مهندسی

در زمان ثبت نام فرمی همانند فرم های ثبت نام کنکور پیش روی شما قرار خواهد گرفت و شما پس از خرید آنلاین کارت اعتباری آزمون اقدام به ثبت نام اینترنتی این آزمون خواهید نمود.

آشنایی با رشته های آزمون

آزمونهای نظام مهندسی برای رشته های عمران، معماری، برق، مکانیک، نقشه برداری، شهرسازی و ترافیک هر ساله برگزار می شود و قبول شدگان در این آزمونها پروانه اشتغال بکار مهندسی یا همان حق امضا از سازمان نظام مهندسی ساختمان خواهد گرفت.

برای صلاحیت در رشته های عمران و معماری هر کدام ۳ رشته آزمون و برای بقیه رشته ها هر کدام ۱ رشته آزمون در نظر گرفته شده است.

رشته های آزمون عمران:
عمران-نظارت
عمران-اجرا
عمران-محاسبات

رشته های آزمون معماری:
معماری-نظارت
معماری-اجرا
معماری-طراحی

لازم بذکر است صلاحیت نظارت برای هر دو رشته عمران و معماری حکم پیش نیاز برای صلاحیت اجرا را داراست. بدین معنی که اگر مهندسی در آزمون اجرا قبول شده ولی در آزمون نظارت به نمره قبولی دست پیدا نکرده، در واقع قبولی آزمون اجرای او تا اطلاع ثانوی کاَن لَم یکُن تلقی می شود.

معمولاً برای رشته های عمران و معماری صلاحیت های نظارت و اجرا از سوی بسیاری از مهندسین برای آزمون انتخاب می شود که می توان آن را با صلاحیت های نظارت و طراحی یا محاسبات هم جایگزین کرد چون خیل عظیم مهندسین دارای پروانه اشتغال بکار نظارت و اجرا باعث شده بازار کار برای صلاحیت های طراحی و محاسبات بهتر و پر سود تر باشد.

منابع آزمونهای نظام مهندسی

قاعدتاً بعد از ثبت نام در آزمون شما می بایست منابع آزمون را تهیه و تکمیل کنید.

منابع آزمونهای نظام مهندسی از سایت دفتر مقررات ملی ساختمان و بخش سامانه آزمون های ورود به حرفه مهندسان و کاردان های فنی ساختمان معرفی می شوند:

https://inbr.ir/spage/uspage.aspx?id=260

شما همواره می توانید از این قسمت اطلاعات مربوط به آزمونها را مشاهده بفرمایید.
درصد بالایی از منابع اصلی آزمونهای نظام مهندسی کتب سبز رنگ مقررات ملی ساختمان هستند که بارها و بارها آنها را در جاهای مختلف دیده اید. اما حالا وقت آن رسیده که آنها را طبق نظم خاصی بخرید و در ادامه شروع به مطالعه آنها کنید.

کتب مقررات ملی ساختمان شامل ۲۲ مبحث است که شما باید طبق منابعی که از سایت دفتر مقررات ملی ساختمان برای آزمون رشته مورد نظر شما اعلام می کند تهیه فرمایید.اطلاعيه ثبت ‌نام آزمون‌هاي ورود به حرفه مهندسان، کاردانهای فنی ساختمان و تعیین صلاحیت حرفه‌ای معماران تجربی مورخ مهرماه ۹۶

خوشبختانه نسخه پی دی اف این کتب در سایتهای فارسی زبان رشته عمران و معماری موجود است که بسته به سلیقه می توانید آنها را دانلود و پرینت کنید و سر جلسه امتحان با خود بهمراه داشته باشید.

تذکر مهم: هنگام خرید یا دانلود این کتب حتماً تاریخ انتشار کتاب را مطابق با منابعی که معرفی شده تهیه کنید.
مثلاً اگر مبحث ۹ سال ۹۳ ویرایش سوم در سایت مقررات ملی به عنوان منبع معرفی شده است شما هم حتماً باید مبحث ۹ سال ۹۳ ویرایش سوم را تهیه کنید.

جدا از مباحث ۲۲ گانه مقررات ملی بسته به هر رشته یک سری کتب دیگر برای آزمونها معرفی می شوند. شما می بایست آنها را نیز تهیه فرمایید.
برای مثال برای رشته عمران-نظارت کتابهای “راهنمای جوش و اتصالات جوشی در ساختمان‌های فولادی” و “آئین‌نامه طراحی ساختمان‌ها در برابر زلزله ( استاندارد ۲۸۰۰)” جزو منابع آزمون هستند.

منبع : parandoush.com

هنگام تماس حتما بگویید که آگهی را در اهواز نیاز دیده اید
استخدام و بازار کار استخدام سراسری

تذکر پلیس فتا:

لطفا پیش از انجام معامله و هر نوع پرداخت وجه، از صحت کالا یا خدمات ارائه شده، به صورت حضوری اطمینان حاصل نمایید.


تذکر اهواز نیاز:

"اهواز نیاز" هیچ گونه مسئولیتی در قبال آگهی های درج شده ندارد،لطفا دقت نمایید.