اطلاعیه جذب اختصاصی داوطلبان تصدی منصب قضاء سال 1396

دسته ها: استخدام و بازار کار استخدام سراسری

این آگهی منقضی شده است لطفا از برقراری تماس خود داری نمایید.در صورتی که صاحب آگهی هستید نسبت به تمدید اقدام فرمایید

اطلاعیه جذب اختصاصی داوطلبان تصدی منصب قضاء سال 1396

1 اردیبهشت 97 – اطلاعیه اعلام نتایج مرحله دوم آزمون تصدی منصب قضاء سال 1396 و جزئیات مرحله مصاحبه علمی
به اطلاع عموم داوطلبان مرحله دوم آزمون تصدی منصب قضاء (آزمون تشریحی) می رساند، نتایج این مرحله از آزمون، از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور قابل مشاهده و دریافت می باشد.
داوطلبانی که نسبت به نمرات اعلامی در کارنامه خود اعتراضی دارند، می توانند اعتراض مکتوب خود را حداکثر تا تاریخ 97/2/20 از طریق به فکس به شماره 02188199520 ارسال نمایند.
شایان ذکر است ملاک قبولی در آزمون تشریحی، برای آقایان کسب نمره تراز 50 و بالاتر و برای بانوان کسب نمره تراز 60 و بالاتر بوده است. بر همین اساس از پذیرفته شدگان، برای شرکت در مصاحبه علمی شفاهی دعوت به عمل خواهد آمد.
مصاحبه علمی پذیرفته شدگان از ابتدای تیرماه سال جاری آغاز خواهد شد. دعوت از داوطلبان از طریق تماس تلفنی و بر اساس نوبت های تعیین شده است. همچنین زمان تعیین شده اعلامی، قطعی و غیر قابل تغییر است.
مکان برگزاری مصاحبه های علمی همزمان با دعوت به مصاحبه علمی، تعیین و اعلام می گردد و نشانی آنها عبارتند از:
• تهران، خیابان حافظ، تقاطع خیابان سمیه، روبروی دانشگاه امیرکبیر، ساختمان شماره 3 قوه قضائیه (معاونت منابع انسانی)، طبقه نهم
• قم، بلوار 15 خرداد، بعد از پمپ بنزین، نبش کوچه سعدی، مرکز آموزش قوه قضائیه، طبقه همکف
مواد امتحانی در مصاحبه های علمی شامل: حقوق مدنی و آیین دادرسی مدنی و همچنین حقوق جزای عمومی و اختصاصی و آیین دادرسی کیفری می باشد.
به همراه داشتن مدارک لازم به شرح زیر، برای تشکیل پرونده در روز مصاحبه علمی الزامی است و فقدان هر یک از مدارک مانع تشکیل پرونده و شرکت در مصاحبه علمی است:
1. یک قطعه عکس 4*3 رنگی جدید
2. اصل و تصویر کارت ملی
3. اصل شناسنامه و تصویر تمام صفحات آن
4. تصویر مدارک تحصیلی (کارشناسی یا سطح دو و بالاتر)
5. کارنامه عکسدار مرحله تستی آزمون قضاوت سال 1396
6. کارنامه عکسدار مرحله تشریحی آزمون قضاوت سال 1396
تذکر: همه مدارک می¬بایست حتما در ابعاد A4 تهیه و تحویل شود.


29 فروردین ۹۷ – اعلام نتایج آزمون تشریحی تصدی منصب قضا سال ۱۳۹۶

کاربران گرامی به اطلاع می رساند ،نتایج آزمون تشریحی تصدی منصب قضا سال ۱۳۹۶ اعلام گردید.

جهت مشاهده نتایج اینجا کلیک کنید


 ۲۸ فروردین ۹۷ – زمان آزمون جذب اختصاصی ویژه ایثارگران اعلام شد
راهنمای دریافت کارت ورود به جلسه و شرکت در آزمون جذب اختصاصی ویژه ایثارگران اعلام شد.

اعلام زمان آزمون جذب اختصاصی ویژه ایثارگران سال ۹۶به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ معاونت منابع انسانی قوه قضائیه راهنمای دریافت کارت ورود به جلسه و شرکت در آزمون جذب اختصاصی ویژه ایثارگران را اعلام کرد.
۱.تأکید می شود آزمون فقط مختص آن دسته از داوطلبان دانشگاهی است که صرفاً بر اساس برخورداری از شرایط ایثارگری در سامانه جذب اختصاصی ۱۳۹۶ ثبت نام کرده اند از این رو سایر داوطلبان دانشگاهی و تمام داوطلبان حوزوی از شرکت در این آزمون معاف اند و به مصاحبه علمی دعوت خواهند شد.

۲. آزمون در روز جمعه مورخ ۹۷/۲/۱۴ساعت ۸:۳۰ صبح در شهر تهران برگزار می شود. نشانی دقیق محل برگزاری آزمون در کارت ورود به جلسه درج می شود.

۳. حضور داوطلبان نیم ساعت قبل از شروع آزمون ضروری است. درب حوزه امتحانی ساعت ۸ صبح بسته خواهد شد.

۴. کارت ورود به جلسه از روز شنبه مورخ ۹۷/۲/۱از طریق مراجعه به سامانه جذب اختصاصی قضات در سایت معاونت منابع انسانی قوه قضائیه در دسترس داوطلبان قرار خواهد گرفت.

۵. در صورت بروز مشکل در دریافت کارت ورود به جلسه، داوطلبان می توانند از تاریخ ۹۷/۲/۱ لغایت ۹۷/۲/۵ به باجه رفع نقص واقع در محل مرکز آموزش قوه قضائیه به نشانی: تهران، خیابان حافظ، روبروی دانشگاه امیرکبیر، معاونت منابع انسانی قوه قضائیه، طبقه هشتم، شماره تماس: ۸۸۱۹۹۵۱۹مراجعه کنند.

۶. صدور کارت ورود به جلسه به منزله تأیید نهایی سهمیه ایثارگری نیست. پذیرفته شدگان آزمون موظف اند تأییدیه ایثارگری خود را در مرحله مصاحبه علمی ارائه دهند، در غیر اینصورت وضعیت قبولی آنها کأن لم یکن تلقی می شود.

۷. به همراه داشتن کارت ورود به جلسه و اصل کارت ملی در جلسه آزمون الزامی است.

۸. سؤالات آزمون در یک دفترچه در اختیار داوطلبان قرار می گیرد و محدوده پاسخگویی در همان دفترچه تعیین می شود. نوشته های خارج از محدوده پاسخگویی تصحیح نخواهد شد.

۹. آزمون شامل ۶۰ سؤال تشریحی کوتاه پاسخ و مدت زمان پاسخگویی ۱۸۰ دقیقه است. آزمون نمره منفی ندارد.

۱۰. پاسخگویی به سؤالات فقط باید با خودکار آبی انجام شود.

۱۱. آوردن قانون و هرگونه کتاب، جزوه، چرکنویس، کیف و وسایل اضافی به جلسه آزمون ممنوع است.

۱۲. به همراه داشتن تلفن همراه، ساعت هوشمند، پیجر و سایر وسایل الکترونیکی در جلسه آزمون تخلف محسوب می شود و با متخلف مطابق مقررات برخورد خواهد شد.


21 فروردین 97 – اطلاعیه زمان اعلام نتایج مرحله دوم (تشریحی) آزمون تصدی منصب قضا 

معاونت منابع انسانی قوه قضاییه درخصوص زمان اعلام نتایج مرحله دوم (تشریحی) آزمون تصدی منصب قضا سال 1396 اطلاعیه ای را صادر کرد.
به گزارش ایسنا، طبق اطلاعیه معاونت منابع انسانی قوه قضاییه، کارنامه آزمون تشریحی تصدی منصب قضاء سال 1396 نیمه اول اردیبهشت ماه بر روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org قرار خواهد گرفت.
جزئیات برگزاری مصاحبه علمی پذیرفته شدگان متعاقباً از طریق سایت معاونت منابع انسانی قوه قضاییه به نشانی www.qazahrm.ir اطلاع رسانی خواهد شد.
لازم به ذکر است داوطلبانی که در آزمون‌های پیشین اعم از جذب عمومی و اختصاصی، شرکت نموده و پرونده ایشان در مراحل مختلف استخدامی (مصاحبه علمی، آزمون شخصیت، گزینش، کارآموزی قضایی) در جریان است، تا تعیین تکلیف نهایی در خصوص پرونده جاری، به مصاحبه علمی دعوت نخواهند شد.


اطلاعيه معاونت منابع انساني قوه قضائیه درباره تاريخ پرينت كارت و زمان‌ برگزاري آزمون مرحله دوم ( آزمون تشريحي) تصدي منصب قضاء قوه قضائيه- سال 1396

بدين وسيله به اطلاع داوطلبان متقاضي شركت در مرحله دوم (آزمون تشريحي) آزمون تصدي منصب قضا در سال 1396 مي‌رساند كه آزمون مذكور صبح روز جمعه مورخ 96/11/27 منحصراً در شهر تهران برگزار مي‌شود.

شروع فرآيند برگزاري آزمون از ساعت 8:30 صبح آغاز و دربهاي ورود به جلسه امتحان در ساعت 8:00 صبح بسته خواهد شد، لذا كليه داوطلبان مي‌بايست قبل از بسته شدن دربهاي ورودي در محل حوزه امتحاني خود حاضر باشند.

لينك مربوط به پرينت كارت و برگ راهنماي شركت در آزمون از روز چهار‌‌شنبه 96/11/25 بر روي پايگاه اطلاع‌رساني سازمان سنجش آموزش کشور به نشاني www.sanjesh.org قرار مي‌گيرد و متقاضيان مي‌توانند با وارد كردن اطلاعات خود شامل: شماره پرونده، كد پيگيري يا نام و نام‌خانوادگي، سال تولد، شماره ملی وشماره سریال کارت اعتباری نسبت به پرينت آن اقدام نمایند. بديهي است كه هر داوطلب براي شرکت در جلسه آزمون باید علاوه بر پرينت کارت شرکت در آزمون، اصل کارت ملی يا اصل شناسنامه عکسدار خود را ارائه نماید.

چنانچه داوطلبان مغايرتي در اطلاعات مندرج دركارت شركت در آزمون مشاهده نمودند لازم است در روز پنجشنبه مورخ 96/11/26 از ساعت 8:30 الي12:00 و 14:00 الي17:00 با شماره تلفن 36182160-026 تماس حاصل فرمايند.

جهت دریافت کارت آزمون اینجا کلیک نمایید


16 بهمن 96- اطلاعیه تکمیلی در خصوص جزئیات جذب اختصاصی سال 1396

 پیرو اعلام جزئیات جذب اختصاصی داوطلبان تصدی منصب قضاء سال 1396 موارد مشروح زیر را به اطلاع ثبت نام کنندگان می رساند.
1- امکان ویرایش اطلاعات از روز سه شنبه مورخ 96/11/17 لغایت جمعه مورخ 96/11/27 برقرار خواهد شد. لذا داوطلبانی که نیاز به ویرایش اطلاعات خود دارند در مهلت مقرر به سامانه جذب اختصاصی مراجعه و نسبت به ویرایش اقدام نمایند. تاًکید میشود مسئولیت صحت و سقم اطلاعات ثبت نامی به عهده داوطلبان است و هرگونه ایراد و نقص اطلاعات ثبت ¬نامی بعد از مهلت ویرایش اطلاعات منجر به لغو ثبت نام داوطلب خواهد شد.
2- با عنایت به درخواست تعدادی از مشمولان آزمون کتبی کوتاه پاسخ مبنی بر عدم امکان شرکت در آزمون مذکور به لحاظ همزمانی با آزمون کارشناسی ارشد سال 1397 زمان برگزاری آزمون کتبی کوتاه پاسخ به روز جمعه مورخ 1397/2/14 موکول می شود. بر این اساس، کارنامه آزمون، پایان خردادماه منتشر خواهد شد.
3- داوطلبان مشمول شرایط ایثارگری که تحصیلات حوزوی دارند، در آزمون کوتاه پاسخ شرکت نخواهند کرد و مطابق بند 2 اطلاعیه قبلی (جزئیات جذب اختصاصی 1396) به مصاحبه علمی حوزوی دعوت خواهند شد.
4- داوطلبان دانشگاهی که فقط از شرایط ایثارگری برخوردارند در آزمون کوتاه پاسخ شرکت خواهند نمود و لذا داوطلبانی که علاوه بر شرایط ایثارگری، شرایط تحصیلی دانشگاهی را نیز دارا هستند، مطابق بند 1 اطلاعیه قبلی (جزئیات جذب اختصاصی 1396) به مصاحبه علمی دانشگاهی دعوت خواهند شد.
5- برای داوطلبان ایثارگر (دانشگاهی) در صورتی کارت ورود به جلسه آزمون کتبی کوتاه پاسخ صادر خواهد شد که در فرم تأیید ثبت نام ایشان، در قسمت شرایط شمول مقررات جذب اختصاصی عبارت «16- فقط ایثارگری» درج شده باشد. در صورت مشاهده مغایرت، اقدام به ویرایش در مهلت مقرر ضروری است.
6- استعلام در خصوص وضعیت ایثارگری داوطلبان پس از اتمام مهلت ویرایش صورت می پذیرد و نتیجه آن به محض وصول، به اطلاع ذینفعان می رسد تا در صورت مشاهده هرگونه مغایرت، اقدام لازم را معمول نمایند.


16 بهمن 96 – اعلام جزئیات جذب اختصاصی داوطلبان تصدی منصب قضاء سال 1396

پیرو ثبت نام از متقاضیان شرکت در فرایند جذب اختصاصی داوطلبان تصدی منصب قضاء بدین وسیله جزئیات مراحل بعدی به اطلاع عموم داوطلبان می رسد.
حسب مفاد اطلاعیه پیشین، داوطلبان واجد شرایط در 3 گروه می توانند در فرایند جذب اختصاصی شرکت نمایند. بر این اساس، جزئیات مراحل بعدی به اعتبار این گروه بندی اعلام می گردد.
1- داوطلبان دانشگاهی
1-1: زمان مصاحبه علمی:
مصاحبه علمی این دسته از داوطلبان از فروردین 1397 آغاز خواهد شد. زمان دقیق مصاحبه علمی هر داوطلب طی تماس تلفنی ابلاغ خواهد شد.
تذکر: زمان مصاحبه علمی یکبار تعیین و ابلاغ می گردد و امکان تغییر آن وجود ندارد. عدم پاسخگویی به تلفن همراه در 2 نوبت به منزله انصراف از شرکت در مصاحبه علمی است.
1-2: محل برگزاری مصاحبه علمی:
مصاحبه داوطلبان دانشگاهی در دو محل به نشانی¬های زیر برگزار می¬شود. محل برگزاری مصاحبه هر داوطلب در تماس تلفنی به وی اعلام می¬شود.
الف- تهران، خیابان حافظ، تقاطع خیابان سمیه، روبروی دانشگاه امیرکبیر، معاونت منابع انسانی قوه قضائیه، طبقه نهم
ب- قم، بلوار 15 خرداد، بعد از پمپ بنزین، نبش خیابان سعدی، مرکز آموزش قوه قضائیه، طبقه همکف
1-3: مواد امتحانی مصاحبه علمی:
– بخش حقوقی: حقوق مدنی و آیین دادرسی مدنی
– بخش جزایی: حقوق جزای عمومی، حقوق جزای اختصاصی و آیین دادرسی کیفری
1-4: مدارک لازم برای تشکیل پرونده در روز مصاحبه علمی:
1. اصل و تصویر کارت ملی
2. اصل شناسنامه و تصویر تمام صفحات آن
3. مدارک تحصیلی (کارشناسی و بالاتر)
4. گواهی لازم از کانون وکلاء دادگستری یا مرکز امور مشاوران و وکلاء قوه قضائیه (ویژه وکلا و نفرات برتر آزمون وکالت)
تذکر 1: همه مدارک می بایست در قطع A4 تهیه و تحویل شوند.
تذکر 2: در صورت نقص مدارک در روز مصاحبه علمی از تشکیل پرونده ممانعت به عمل خواهد آمد و داوطلب حق شرکت در مصاحبه علمی را نخواهد داشت.

2- داوطلبان حوزوی
2-1: زمان مصاحبه علمی:
مصاحبه علمی این دسته از داوطلبان از فروردین 1397 آغاز خواهد شد. زمان دقیق مصاحبه علمی هر داوطلب طی تماس تلفنی ابلاغ خواهد شد.
تذکر: زمان مصاحبه علمی یکبار تعیین و ابلاغ می گردد و امکان تغییر آن وجود ندارد. عدم پاسخگویی به تلفن همراه در 2 نوبت به منزله انصراف از شرکت در مصاحبه علمی است.
2-2: محل برگزاری مصاحبه علمی:
* قم، بلوار 15 خرداد، بعد از پمپ بنزین، نبش خیابان سعدی، مرکز آموزش قوه قضائیه، طبقه همکف
2-3: مواد امتحانی مصاحبه علمی:
– برادران: اصول فقه: جلد 1 کفایه الاصول (از ابتدای کتاب تا پایان المقصد الخامس)
متون فقه: بیع مکاسب
– خواهران: اصول فقه: الحلقه الثانیه شهید صدر
متون فقه: 15 کتاب از شرح لمعه شامل: «قضاء، شهادت، متاجر، دین، رهن، ضمان، صلح، اجاره، وکالت، شفعه، وصایا، نکاح، حدود، قصاص و دیات»
تبصره: داوطلبان حوزوی مشمول بند 10 (دارندگان مدرک سطح 2 حوزوی و کارشناسی حقوق با معدل 16 و بالاتر) و همچنین دارندگان مدارک سطوح 2، 3 و 4 حقوق و قضاء علاوه بر منابع حوزوی فوق به سؤالات حقوقی (حقوق مدنی و آیین دادرسی مدنی) و سؤالات جزایی (حقوق جزای عمومی و اختصاصی و آیین دادرسی کیفری) نیز پاسخ خواهند داد.
2-4: مدارک لازم برای تشکیل پرونده در روز مصاحبه علمی:
1. اصل و تصویر کارت ملی
2. اصل شناسنامه و تصویر تمام صفحات آن
3. مدارک تحصیلی حوزوی شامل سطح 2 و بالاتر (و کارشناسی و بالاتر برای دارندگان مدارک دانشگاهی)
تذکر 1: همه مدارک می بایست در قطع A4 تهیه و تحویل شوند.
تذکر 2: در صورت نقص مدارک در روز مصاحبه علمی از تشکیل پرونده ممانعت به عمل خواهد آمد و داوطلب حق شرکت در مصاحبه علمی را نخواهد داشت.

3- داوطلبان دارای شرایط ایثارگری (با تحصیلات دانشگاهی)
وضعیت ایثارگری این دسته از داوطلبان به منظور احراز شرایط لازم، بعد از اتمام مهلت ثبت نام بررسی و از مراجع ذیربط استعلام به عمل می آید. بر این اساس فاقدین شرایط از زمره داوطلبان، خارج و داوطلبانی که وضعیت ایثارگری آنان تأیید شود در آزمون کتبی کوتاه پاسخ شرکت می نمایند.
3-1: آزمون کتبی کوتاه پاسخ؛
• این آزمون در روز جمعه مورخ 14/2/1397 در تهران برگزار می شود.
• کارت ورود به جلسه این آزمون یک هفته قبل از برگزاری بر روی سامانه جذب اختصاصی قضات در سایت معاونت منابع انسانی قوه قضائیه به نشانی www.qazahrm.ir قرار می گیرد. زمان و نشانی دقیق محل برگزاری آزمون بر روی کارت ورود به جلسه قید می شود.
• آزمون شامل 80 سؤال کوتاه پاسخ در دو بخش حقوقی و جزایی است. بخش حقوقی شامل حقوق مدنی و آیین دادرسی مدنی و بخش جزایی شامل حقوق جزای عمومی و اختصاصی و آیین دادرسی کیفری است. طراحی سؤالات به نحوی است که پاسخ آن ها حداکثر دو سطر خواهد بود. استفاده از کتاب قانون در جلسه آزمون ممنوع است.
• کارنامه آزمون، پایان خرداد 1397 از طریق سامانه مذکور در دسترس داوطلبان قرار خواهد گرفت.
3-2: مصاحبه علمی پذیرفته شدگان آزمون کتبی کوتاه پاسخ؛
• پذیرفته شدگان آزمون کتبی کوتاه پاسخ در چارچوب ظرفیت قانونی به مصاحبه علمی دعوت می شوند.
• مواد امتحانی مصاحبه علمی؛
– بخش حقوقی: حقوق مدنی و آیین دادرسی مدنی
– بخش جزایی: حقوق جزای عمومی، حقوق جزای اختصاصی و آیین دادرسی کیفری
• محل برگزاری مصاحبه علمی
*تهران، خیابان حافظ، تقاطع خیابان سمیه، روبروی دانشگاه امیرکبیر، معاونت منابع انسانی قوه قضائیه، طبقه نهم
• مدارک لازم برای تشکیل پرونده در روز مصاحبه علمی:
1. اصل و تصویر کارت ملی
2. اصل شناسنامه و تصویر تمام صفحات آن
3. مدارک تحصیلی (کارشناسی و بالاتر)
4. گواهی ایثارگری از مرجع ذیربط
تذکر 1: همه مدارک می بایست در قطع A4 تهیه و تحویل شوند.
تذکر 2: در صورت نقص مدارک در روز مصاحبه علمی از تشکیل پرونده ممانعت به عمل خواهد آمد و داوطلب حق شرکت در مصاحبه علمی را نخواهد داشت.


1 بهمن ۹۶: اطلاعیه اعلام نتایج مرحله اول و جزئیات مرحله دوم (تشریحی) آزمون تصدی منصب قضاء سال ۱۳۹۶
با عنایت به برگزاری مرحله اول آزمون تصدی امر قضاء سال ۱۳۹۶ در تاریخ ۱۳۹۶/۹/۲۴ (ویژه داوطلبان دانشگاهی) بدین وسیله جزئیات اعلام نتایج مرحله اول و آزمون تشریحی به شرح زیر اعلام می گردد:
الف- اعلام نتایج مرحله اول:
۱. ملاک قبولی در این مرحله از آزمون، برای آقایان کسب حداقل تراز ۵۰۰۰ و برای بانوان کسب حداقل تراز ۵۵۰۰ می باشد. بر این اساس، پذیرفته شدگان، به صورت چند برابر ظرفیت در آزمون تشریحی شرکت خواهند نمود.
۲. داوطلبان برای مشاهده و دریافت کارنامه خود به سایت سازمان سنجش آموزش کشور مراجعه نمایند.
۳. داوطلبان چنانچه به نمرات اعلامی در کارنامه خود اعتراضی دارند می توانند اعتراض مکتوب خود را ظرف مهلت ۲۰ روز از تاریخ اعلام نتایج (پایان مهلت ۹۶/۱۱/۲۰) از طریق فکس به شماره ۰۲۱۸۸۱۹۹۵۲۰ ارسال نمایند.
ب- جزئیات آزمون تشریحی:
۱. آزمون تشریحی در روز جمعه مورخ ۱۳۹۶/۱۱/۲۷ در شهر تهران برگزار خواهد شد.
۲. مواد امتحانی آزمون تشریحی عبارتند از:
• حقوق مدنی و آیین دادرسی مدنی (جمعاً یک سؤال)
• حقوق تجارت (یک سؤال)
• حقوق جزای عمومی و اختصاصی، آیین دادرسی کیفری (جمعاً دو سؤال)
۳. مدت زمان پاسخگویی به سؤالات آزمون تشریحی، حداکثر ۱۸۰ دقیقه می باشد.
۴. آوردن هرگونه کتاب، جزوه و چرک نویس در جلسه آزمون ممنوع است. مجموعه قوانین مورد نیاز برای پاسخگویی به سؤالات، در ابتدای جلسه در اختیار داوطلبان قرار خواهد گرفت.
۵. داوطلبان راه یافته به آزمون تشریحی، مي بايست از روز چهارشنبه مورخ ۱۳۹۶/۱۱/۲۵ با مراجعه به سايت سازمان سنجش آموزش كشور نسبت به پرينت كارت شركت در آزمون خود اقدام نمايند. زمان و نشانی دقیق محل برگزاری آزمون بر روی کارت مزبور درج خواهد شد.
۶. نتایج این مرحله از آزمون قضاوت، فروردین ۱۳۹۷ اعلام خواهد شد و از پذیرفته¬شدگان برای شرکت در مصاحبه علمی شفاهی، دعوت به عمل خواهد آمد.


1 بهمن ۹۶: شروع ثبت نام مجدد آزمون جذب اختصاصی تصدی منصب قضاء سال ۹۶ 

کارجویان گرامی به اطلاع می رساند؛ امکان مجدد ثبت نام آزمون جذب اختصاصی تصدی منصب قضاء سال ۹۶ فراهم شد.

مهلت ثبت نام : 1 بهمن 96 لغایت 3 بهمن 96

جهت ثبت نام در آزمون اینجا کلیک نمایید


۳۰ دی ۹۶: اعلام نتایج آزمون تصدی منصب امر قضا سال ۹۶

کارجویان گرامی، به اطلاع میرساند؛ نتایج آزمون تصدی منصب امر قضا سال ۹۶ اعلام شد.

برای مشاهده نتایج اینجا کلیک کنید


27 دی ۹۶: تمدید مهلت ثبت نام جذب اختصاصی داوطلبان تصدی منصب قضاء

نظر به درخواست مکرر متقاضیان ثبت نام در سامانه جذب اختصاصی تصدی منصب قضاء سال ۱۳۹۶ مبنی بر تمدید مهلت ثبت نام، بدین وسیله به اطلاع می رساند مهلت ثبت نام در سامانه مذکور فقط برای یکبار (غیر قابل تمدید) از روز یکشنبه مورخ ۹۶/۱۱/۱ لغایت سه شنبه مورخ ۹۶/۱۱/۳ به مدت سه روز تمدید خواهد شد. لذا متقاضیانی که تاکنون موفق به ثبت نام نشده اند می توانند در مهلت مقرر با مراجعه به سامانه ثبت نام جذب اختصاصی در سایت معاونت منابع انسانی قوه قضائیه سبت به ثبت نام اقدام نمایند.


بدینوسیله به اطلاع می رساند جذب اختصاصی داوطلبان تصدی منصب قضاء در سال ۱۳۹۶ نیمه دی ماه آغاز خواهد شد. بر این اساس سامانه ثبت نام اینترنتی جذب اختصاصی، از روز سه شنبه مورخ ۹۶/۱۰/۱۲ بر روی سایت معاونت منابع انسانی قوه قضائیه قرار خواهد گرفت. لذا از کلیه داوطلبان واجد شرایط و علاقمند به شرکت در آزمون مذکور، دعوت به عمل می آید، ضمن مطالعه دقیق شرایط و ضوابط ثبت نام، در مهلت مقرر نسبت به ثبت نام اقدام نمایند.
داوطلبان، می بایست با مراجعه به سامانه مذکور و پرداخت هزینه ثبت نام به مبلغ ۱.۰۰۰.۰۰۰ ریال بصورت اینترنتی، نسبت به تکمیل مراحل ثبت نامی اقدام و در پایان، کد رهگیری ثبت نام را دریافت و نزد خود نگهداری نمایند. فرایند ثبت نام، تا قبل از دریافت کد رهگیری ناقص و بلااثر است. لازم به ذکر است وجه پرداختی به عنوان هزینه ثبت نام، به هیچ عنوان مسترد نخواهد شد و لذا لازم است داوطلبان در ثبت نام و پرداخت هزینه دقت لازم به عمل آورند.

تذکر مهم: داوطلبانی که سابقه قبولی در مصاحبه علمی آزمون¬های گذشته (اعم از جذب عمومی، اختصاصی، مناطق محروم، شورای حل اختلاف و ….) داشته باشند و پرونده ایشان در مراحل مختلف از جمله آزمون شخصیت، گزینش و کارآموزی در جریان باشد، حق ثبت نام و شرکت در این فرایند را نخواهند داشت و چنانچه داوطلبی برخلاف این مقرره اقدام نماید، ثبت نام وی کأن لم یکن تلقی می گردد و وجه پرداختی به هیچ عنوان به وی مسترد نخواهد شد.

مهلت ثبت نام از تاریخ شروع ثبت نام به مدت ۱۰ روز خواهد بود و در روز پنج شنبه مورخ ۹۶/۱۰/۲۱ پایان می پذیرد و این مهلت، تمدید نخواهد شد. تأکید می گردد ثبت نام، صرفاً به صورت اینترنتی و در مهلت مقرر صورت خواهد پذیرفت.
(تذکر مهم: به داوطلبان اکیداً توصیه می شود ثبت نام خود را به روزهای پایانی مهلت موکول نکنند.)
لازم به ذکر است، به ثبت نام های اشتباه ترتیب اثر داده نمی شود و هزینه پرداختی در این موارد، به هیچ وجه مسترد نخواهد شد. همچنین، چنانچه فقدان شرایط داوطلب در هر یک از مراحل استخدامی معلوم شود، روند پیگیری پرونده بلافاصله متوقف خواهد شد.
سایر جزئیات مربوط به برگزاری آزمون ها و مصاحبه های علمی ثبت نام کنندگان، پس از پایان مهلت ثبت نام از همین طریق اطلاعرسانی خواهد شد.
شرایط ثبت نام
شرایط عمومی لازم برای ثبت نام عبارتند از:
۱. تابعیت اصلی ایران
۲. اعتقاد و التزام عملی به دین مبین اسلام، ایمان و عدالت
۳. التزام عملی به قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و اصل ولایت مطلقه فقیه و عدم وابستگی تشکیلاتی به احزاب، سازمان‌ها و گروه‌ های غیرقانونی یا هواداری از آن‌ها، مگر در صورت احراز توبه
۴. طهارت مولد
۵. داشتن سلامت جسمی، روانی و شخصیتی لازم برای انجام کار قضایی
۶. نداشتن سابقه محکومیت کیفری مؤثر
۷. حسن شهرت، اخلاق و امانت‌داری
۸. عدم اعتیاد به دخانیات، مواد مخدر و روان‌گردان
۹. داشتن کارت پایان خدمت سربازی یا برخورداری از معافیت های قانونی و یا عدم غیبت در خصوص مشمولان (برای آقایان)
۱۰. داشتن حداقل ۲۲ و حداکثر ۴۰ سال تمام در روز ثبت‌نام
داوطلبان واجد شرایط
به طور کلی ۳ دسته از داوطلبان، به شرح زیر واجد شرایط برای ثبت نام در سامانه جذب اختصاصی می باشند:
۱. داوطلبان دانشگاهی (مطابق شرایط بند الف)
۲. داوطلبان حوزوی (مطابق شرایط بند ب)
۳. ایثارگران (مطابق شرایط بند ج)
الف- شرایط داوطلبان دانشگاهی:
داوطلبان با مدارک تحصیلی دانشگاهی، مشروط به قرار گرفتن در هر یک از گروه های ۹گانه آتی الذکر می توانند در مصاحبه علمی جذب اختصاصی شرکت نمایند. این موارد، حصری و غیر قابل تفسیر هستند و لذا لازم است داوطلبان قبل از مطالعه آن ها به تذکرات زیر توجه فرمایند:
• دوره‌های تحصیلی مجازی، غیرحضوری، نیمه حضوری و الکترونیک خارج از شمول این مقررات هستند. داوطلبان فارغ التحصیل در دوره های شبانه (نوبت دوم) و آموزش محور منعی برای ثبت نام ندارند.
گروه بندی دانشگاه ها به این صورت است:
دانشگاه¬های گروه اول عبارتند از: دانشگاه امام صادق(ع) – دانشگاه تربیت مدرس – دانشگاه تهران – پردیس فارابی دانشگاه تهران – دانشگاه شهیدبهشتی(ره)- دانشگاه شیراز – دانشگاه علامه طباطبایی(ره) – دانشگاه فردوسی مشهد – دانشگاه علوم قضایی- دانشگاه مفید قم
دانشگاه¬های گروه دوم عبارتند از: دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات تهران – دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز – دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) قزوین – دانشگاه کاشان – دانشگاه تبریز – دانشگاه شاهد – دانشگاه شهید باهنر(ره) کرمان – دانشگاه شهید چمران اهواز – دانشگاه مازندران(بابلسر) – دانشگاه بوعلی سینا همدان – دانشگاه خوارزمی تهران – دانشگاه شهیدمطهری(ره) – دانشگاه گیلان – دانشگاه علوم اسلامی رضوی – دانشگاه اصفهان – دانشگاه قم
تذکر ۱: دانشگاه ها و پردیس‌های دانشگاهی احصاء نشده مشمول گروبندی فوق نیستند.
تذکر ۲: در مورد واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی لازم به ذکر است، صرفاً واحد واقع در تهران این دانشگاه مشمول گروه بندی مذکور (گروه دوم) است و لذا واحدهای علوم و تحقیقات سایر شهرستانها خارج از موضوع این مقررات هستند ولو اینکه مدرک تحصیلی از واحد علوم و تحقیقات تهران صادر شده باشد.
گروه های ۹گانه واجد شرایط شرکت در مصاحبه علمی (دانشگاهی) به این شرح می باشند:
۱. دانش‌آموختگان کارشناسی حقوق از دانشگاه‌های گروه اول، منوط به داشتن حداقل معدل ۱۶
۲. دانش‌آموختگان کارشناسی حقوق از دانشگاه‌های گروه دوم، منوط به داشتن حداقل معدل ۱۷
۳. دانش‌آموختگان کارشناسی ارشد حقوق در هر یک از گرایش‌ها از دانشگاه‌های گروه اول، منوط به داشتن حداقل معدل ۱۶ و مدرک کارشناسی حقوق، فقه و حقوق یا الهیات با گرایش فقه و مبانی حقوق اسلامی
۴. دانش‌آموختگان کارشناسی ارشد پیوسته معارف اسلامی و حقوق در هر یک از گرایش‌ها از دانشگاه‌های گروه اول، منوط به داشتن حداقل معدل ۱۶
۵. دانش‌آموختگان کارشناسی ارشد حقوق در هر یک از گرایش‌ها از دانشگاه‌های گروه دوم، منوط به داشتن حداقل معدل ۱۷ و مدرک کارشناسی حقوق
۶. دانش‌آموختگان کارشناسی ارشد پیوسته معارف اسلامی و حقوق در هر یک از گرایش‌ها از دانشگاه‌های گروه دوم، منوط به داشتن حداقل معدل ۱۷
۷. دانش‌آموختگان و دانشجویان دکتری تخصصی در هر یک از گرایش های رشته حقوق، فقه و حقوق و رشته الهیات با گرایش فقه و مبانی حقوق اسلامی، منوط به داشتن مدرک کارشناسی در یکی از رشته های مذکور
۸. رتبه‌های اول تا دهم آزمون وکالت کانون‌های استانی و رتبه‌های اول تا پنجاهم آزمون سراسری مرکز امور مشاوران و وکلای قوه قضائیه و آزمون وکالت کانون مرکز، به تأیید مراجع مربوط
۹. وکلا و مشاوران پایه‌یک دادگستری، مشروط به داشتن پنج سال سابقه کار متوالی و مؤثر به‌ عنوان وکیل یا مشاور پایه‌یک دادگستری، به تأیید کانون یا مرکز مربوط
تبصره: در مورد بندهای ۸ و ۹ اخذ تأییدیه از مرجع ذیصلاح و ارائه آن در روز مصاحبه علمی، برای شرکت در جلسه مصاحبه علمی ضروری است. در غیر اینصورت مجوز شرکت در جلسه مذکور صادر نخواهد شد.
ب- شرایط داوطلبان حوزوی:
داوطلبان دارای مدارک تحصیلی حوزوی (یا حوزوی و دانشگاهی به صورت توأمان)، مشروط به قرار گرفتن در هر یک از گروه های ۴گانه آتی الذکر می توانند در مصاحبه علمی جذب اختصاصی شرکت نمایند. این موارد، حصری و غیر قابل تفسیر هستند و لذا لازم است داوطلبان قبل از مطالعه آن ها به تذکرات زیر توجه فرمایند:
• منظور از دانش آموخته، دارنده مدرک علمی معتبر از مرجع ذیصلاح است. فرم ارزیابی و مدرک استخدامی جایگزین مدرک تحصیلی نیستند و مقبول، واقع نمی شوند.
• تأکیداً لازم به ذکر است، برای دانش اموختگان سطوح ۳ و ۴ دارا بودن مدرک علمی معتبر الزامی است و صرف ارائه گواهی اتمام پایه (بدون ارائه پایان نامه) کافی نیست.
گروه های ۴گانه واجد شرایط شرکت در مصاحبه علمی (حوزوی) به این شرح می باشند:
۱. دانش‌آموختگان سطح دو، منوط به داشتن مدرک کارشناسی حقوق با حداقل معدل ۱۶ مدرک کارشناسی
۲. دانش‌آموختگان سطح دو در گرایش حقوق و قضاء اسلامی، منوط به داشتن حداقل معدل ۱۶
۳. دانش‌آموختگان سطح سه در گرایش‌های فقه و اصول و یا حقوق و قضاء اسلامی
۴. دانش‌آموختگان سطح چهار در گرایش‌های فقه و اصول و یا حقوق و قضاء اسلامی
** مصاحبه تشخیصی:
داوطلبان دارای مدارک تحصیلی دانشگاهی و حوزوی، مشروط به قرار گرفتن در هر یک از گروه های ۲گانه آتی الذکر می توانند در مصاحبه تشخیصی جذب اختصاصی شرکت نمایند. در مصاحبه تشخیصی، محوریت با بررسی و ارزیابی سوابق علمی، آموزشی و پژوهشی داوطلب است. لذا لازم است داوطلبان واجد شرایط، در روز مصاحبه، شرحی از سوابق علمی، آموزشی و پژوهشی (رزومه) خود را به انضمام مدارک مربوط (از جمله پایان نامه، مقالات و …) به همراه داشته باشند.
گروه های ۲گانه واجد شرایط شرکت در مصاحبه تشخیصی به این شرح می باشند:
۱. دانشجویان و دانش آموختگان دکتری تخصصی در گرایش های «حقوق خصوصی» و «حقوق جزا و جرم شناسی» از دانشگاهای گروه اول یا دوم، مشروط به دارا بودن مدرک کارشناسی حقوق و کارشناسی ارشد گرایش های مذکور از دانشگاه های گروه اول یا دوم
۲. دارندگان مدرک سطح سه یا چهار، مشروط به داشتن مدرک کارشناسی حقوق
ج- شرایط ایثارگران:
علاوه بر داوطلبان دانشگاهی و حوزوی واجد شرایط به شرح فوق، خانواده معظم ایثارگران با عنایت به موارد زیر می توانند در سامانه جذب اختصاصی داوطلبان تصدی منصب قضاء ثبت نام نمایند.
افراد مشمول، مطابق قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران عبارتند از:
ج-۱: ایثارگران مشمول سهمیه ۲۵ درصدی:
۱. جانبازان و آزادگان
۲. فرزندان شهدا
۳. همسران و فرزندان جانبازان ۲۵ درصد و بالاتر
۴. همسران و فرزندان آزادگان با یک سال و بالای یک سال اسارت
۵. همسران، خواهران و برادران شهدا
ج-۲: ایثارگران مشمول سهمیه ۵ درصدی:
۱. فرزندان جانبازان زیر ۲۵ درصد
۲. فرزندان آزادگان با کمتر از یک سال اسارت
۳. رزمندگان با حداقل ۶ ماه سابقه حضور داوطلبانه و همسران و فرزندان آنها
تذکرات مهم:
۱. شرط سنی برای تمامی گروه های ایثارگران همانند سایر داوطلبان، حداقل ۲۲ و حداکثر ۴۰ سال تمام است.
۲. دارا بودن حداقل مدرک تحصیلی کارشناسی در یکی از رشته های حقوق، فقه و حقوق یا الهیات با گرایش فقه و مبانی حقوق اسلامی یا مدرک سطح ۲ حوزوی برای ثبت نام الزامی است.
۳. تنها، ایثارگرانی که وضعیت شغلی آنان در سیستم سجایا «بیکار» ثبت شده باشد، مجازند در سامانه جذب اختصاصی ثبت نام نمایند.
۴. اخذ و ارائه گواهی ایثارگری از امور ایثارگران محل پرونده، در مرحله تشکیل پرونده الزامی است.

جهت دانلود اطلاعیه اینجا کلیک نمایید

جهت دانلود شرایط ثبت نام اینجا کلیک نمایید

جهت ثبت نام در آزمون اینجا کلیک نمایید

هنگام تماس حتما بگویید که آگهی را در اهواز نیاز دیده اید
استخدام و بازار کار استخدام سراسری

تذکر پلیس فتا:

لطفا پیش از انجام معامله و هر نوع پرداخت وجه، از صحت کالا یا خدمات ارائه شده، به صورت حضوری اطمینان حاصل نمایید.


تذکر اهواز نیاز:

"اهواز نیاز" هیچ گونه مسئولیتی در قبال آگهی های درج شده ندارد،لطفا دقت نمایید.